Forum

Topic: Logitech G430 of Astro A10

Anoniem's avatar

Ik ben nodig toe aan een nieuwe headset, nadat mijn oude Turtle Beach kapot is gegaan.
Ik heb al 2 headsets op het oog:

– Logitech G430
– Astro A10

Welke raden jullie mij aan? De G430 heeft wel 7.1 surround sound en de A10 niet, maar de PS4 ondersteunt geen 7.1 dus zoveel verschil zit er niet in. Comfort is voor mij heel belangrijk, samen met goede bouw- en geluidskwaliteit.

Als iemand 1 van deze headsets zelf heeft, zou diegene zijn/haar ervaringen hiermee met mij kunnen delen?
Bedankt

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. Anoniem -
    66.249.7.xxx's avatar

    Aan jou gemaakte forum topics is te zien dat jij al meer dan 4 maanden een headset nodig hebt. Twee maanden geleden maakte je een topic met precies dezelfde onderep. Kies er gewoon een, ze zullen bijde wel goed zijn!

  2. 8824 XP
    7th-son's avatar

    Jezus kerel, koop er nou gewoon eentje, wat is er nou zo moeilijk aan?
    Als je hier al geen beslissing over kunt maken, wil ik niet weten hoe je de rest van je keuzes doet haha.
    Hoe heb je het de afgelopen maanden gedaan dan? Je hebt het overleefd in ieder geval, dus zo’n drama zal het niet zijn zonder die headset.

    Maar goed:
    De PS4 ondersteund WEL 7.1, maar alleen via HDMI. Een headset met HDMI is duur.
    Als je een headset met optische aansluiting gebruikt, zul je niet meer dan 5.1 krijgen.
    Dit komt niet door de headset of door de PS4, maar door de optische kabel, die gaat niet verder dan 5.1.
    Alle andere headsets die zeggen 7.1 te zijn en draadloos met een dongle werken zijn VIRTUEEL, en dus geen echte 7.1.

    Ik zou zeggen, pak een dobbelsteen. Even is de Logitech, oneven is de Astro.
    Ben je er naderhand niet tevreden over, heb je pech, en kun je opnieuw sparen.

    Er zit toch echt goeie informatie in mijn reactie. Doe er mee wat je wilt, maar kap met die onzin. Anders ben je zodra de PS5 uit is nog bezig met een headset zoeken. En heb je 82 topics aangemaakt met dezelfde domme vragen.

  3. Anoniem -
    185.138.241..xxx's avatar

    vergeet die surround BS.
    Vraag gewoon eens in de winkel of je ze beide eens mag proberen/ testen.
    of andere headsets rond die prijsklasse.
    Tip: Haal gewoon een goede hoofdtelefoon (met mic) of een losse van een paar euro. bijvoorbeeld een sennheiser hd of iets dergelijks. Heb je veel meer aan!
    Succes ermee..

  4. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Logitech G430 heeft gewoon virtueel surround sound en dat zal niet al te geweldig zijn voor 60 euro. Die hele 7.1 dolby blabla is marketing bullshit. De Astro is gewoon een goede stereo headset voor een mooie prijs.

    Koop gewoon een goede stereo headset of headphones voor max 100 euro of een echt goede surround headset voor 300 euro. Of ga een potje dobbelen met 7th son :).
    En zoek een forum waar mensen echt verstand hebben van headsets en game accessoires. Wij zijn ook maar gewoon medegamers die spreken uit ervaring en niet uit expertise.

  5. 87 XP
    Skystalker512's avatar

    Oké
    Aan iedereen die deze topic nog zal lezen
    Ik heb al een keuze gemaakt en het wordt de:
    Logitech Artemis Spectrum G933 Snow
    Bedankt voor alle hulp en sorry voor alle overlast

  6. 8824 XP
    7th-son's avatar

    @Skystalker512: tot over een maand, waar we je terug zien in een nieuw topic, waarin je nog maals vraagt wat voor headset je het beste kunt kopen.
    Of, je begint dan over controllers ofzo haha