Forum

Topic: SONY Bravia KD-55XD8505

Anoniem's avatar

Hi guys and gals,

Zoals jullie allen bekend is komt de release van de PS4 Pro aardig dichtbij. Nu ben ik voor mijn gameroom op zoek naar een leuke, betaalbare 4K HDR TV voor max €2000,-. Zelf heb ik de ‘SONY Bravia KD-55XD8505’ op het oog. http://www.displayspecifications.com/en/model/c3053fa
Wat denken jullie van deze televisie?

Gr. Ray

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 321 XP
    The_darknessking's avatar

    Kan topic niet bewerken:

    Hebben jullie zelf suggesties voor andere tv’s?

  2. 315 XP
    Ryko's avatar

    Vorig jaar kerst heb ik de X8509C gekocht en wat een beeld! Ik moet me nog steeds verdiepen in alle functies doe erop zitten! Het ziet er echt fantastisch uit! Het enige probleem wat ik nu heb is bij het kijken van tv met ondertiteling in een donkere scène is dat het beeld oplicht als er ondertiteling verschijnt, alsof ze het hele beeld verlichten. Maar ik weet zeker dat er instellingen niet goed staan en dat hey daardoor komt. Ik heb trouwens ook de 55inch versie.

  3. Anoniem -
    94.213.39.xxx's avatar

    Ik heb zelf een vraagje over de Sony Bravia KD-43XD8307C. Is dit een goede tegenhanger? Hij is wel wat goedkoper dan deze. http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-bravia-kd-43x8307c-1374108.html

  4. Anoniem -
    94.213.39.xxx's avatar

    En dan kan ik de bovenstaande ook nog is ipv €924 voor €580 krijgen!

  5. 313 XP
    rieks's avatar

    @94.213.39.xxx: zeer fijne toestel, ik heb de voorganger zonder 4K maar damn met de X1 chip op 1000hz gamen is duidelijk het verschil Al merkbaar dan met de normale HD tv’s.

    En met een Bravia tv zit je sowieso altijd goed met combi Playstation

  6. Anoniem -
    84.241.199..xxx's avatar

    @rieks: Is het erg dat er geen HDR op zit?

  7. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Ik heb dit toestel ook.

    Ik ben op zich wel tevreden over het toestel. Hiervoor heb ik 2 samsung toestellen teruggebracht, deze hadden last van DSE (dirty screen effect). Hierdoor zag je met voetbal bijvoorbeeld allemaal vlekken op het scherm. Daar heeft deze Sony geen last van. Maar als je al enigszins in het toestel verdiept hebt, zul je vaak teruglezen dat de TV het minder goed doet in donkere ruimtes. Met het kijken van donkere films in een donkere kamer komt de TV wat contrast te kort. Maar dat is dan weer niet merkbaar in donkere games.

  8. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    LG heeft met OLED nu de beste tv’s geloof ik…

  9. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    @144.76.14.xxx: pas een lg weg moeten brengen wegens het constante uitvallen. heb nu een curved 4k samsung 65 inch met curved soundbar. echt geweldig en alles is er prachtig op.

  10. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Net zoals Ryko heb ik een 55X8509C staan. Echt een schitterend beeld.
    Die is te krijgen vanaf 1150 euro. Ik ben erg tevreden over het scherm, geen lag of ghosting als ik aan het gamen ben.

  11. 313 XP
    rieks's avatar

    @84.241.199..xxx: mssn wel met een ps4 pro, maar voor nu maakt het mij niet echt uit dat ik geen hdr heb.

  12. 8824 XP
    7th-son's avatar

    Ik zat eerst ook te kijken voor een Sony tv, maar ga toch voor een Samsung, de ks7000 serie.
    Word erg goed gereviewed! Heeft alles wat je nodig hebt voor de 4k generatie, quantum dot technologie , en is een stuk betaalbaarder dan de LG oled

    @rieks: de standaard ps4 ondersteund ook hdr 🙂

  13. Anoniem -
    94.215.29..xxx's avatar

    @Ryko: Mijn nr1 rede om geen lcd tv te kopen. Overdag zie je dit niet maar ’s nachts in het donker wel. Dit probleem heb je meestal bij de goedkope type tv’s. Gebruik zelf nog steeds een plasma tv.
    Het is belangrijk om te weten hoeveel back licht led’s je tv heeft, hoe meer hoe beter. De nieuwe duurdere tv’s van Sony hebben er behoorlijk wat heb ik gelezen (toen ik het las, was het nog geheim hoeveel).

    Update:
    Sony also won’t tell anyone just how many dimming zones there are in total in any of the Z-Series TV models but the company is making it understood that the number is extremely high, at least in the hundreds and possibly in the thousands.

    Niet echt betaalbaar voor iedereen, maar voor 2000 moet je een leuke goede tv kunnen kopen.

  14. 315 XP
    Ryko's avatar

    @94.215.29..xxx: snap niet helemaal het doel van je post. Maar ik ga hiervoor ook een plasma en was vol overtuigd dat deze scherp was. Maar nu met deze Sony zie ik zeer duidelijk verschil. De Sony was zeker niet voordelig vorig jaar en het is 1 na hoogste model wat er te koop was. Dat verhaal van die ondertiteling moet ik gewenst instellingen. Heb meer aan een tip waarmee ik dat kan doen 😉

  15. Anoniem -
    89.145.95.xxx's avatar

    @Ryko: Mijn reactie is ook een beetje algemeen bedoeld met de nadruk dat bij de lcd tv’s zwart geen zwart is maar grijs in het donker. Bij de dure modellen wordt zwart bijna benaderd.

    (ondertiteling in een donkere scène is dat het beeld oplicht als er ondertiteling verschijnt, alsof ze het hele beeld verlichten) Als het hele beeld oplicht is het grijs en geen zwart in het donker)

    Je kan een 1080p tv ook niet tegenover een 4k tv zetten qwá scherpte, maar ik lever graag in op resolutie als het om het zwart/wit niveau gaat. Het grijze beeld stoort mij enorm.
    Ik zou zelf graag een oled tv willen, maar die vind ik nu nog te duur. Een oude type oled wil ik niet omdat daarbij wit niet goed wordt benaderd. Plus mijn premium THX model plasma tv werkt nog perfect.

  16. Anoniem -
    82.217.103..xxx's avatar

    @144.76.14.xxx: nee heef de hoogste input lag een OLED Lg

  17. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Gisteren heb ik toch maar een 2016 55inc LG oled tv gekocht voor 2750 euro, 250 euro extra korting kunnen krijgen boven op de zogenaamde 1000 euro korting van LG.
    LG zelf geeft aan dat de dure lijn Sony tv’s dicht in de buurt liggen op hun oled tv’s, Samsung ligt weer een stuk onder Sony.
    Ik zal als ik jou was voor een HDR XD94 / XD93 met XTENDED DYNAMIC RANGE PRO gaan (is wel 100 euro duurder dan je max) maar je hebt dan wel een TV met goede zwart waarde. Duurste Samsung tv’s lekken soms lichtjes backlight in een donkere kamer, de types onder de XD93 van Sony doen dit ook.

  18. Anoniem -
    94.215.29..xxx's avatar

    @82.217.103..xxx: Dat is niet waar Philips heeft dat.
    LG circa 61 vs Philips circa 67 (Samsung gaat van 30- zonder hdr naar 120+ met hdr aan 😉 mijn 2016 oled tv zal altijd nog sneller zijn dan mijn oude tv.

  19. Anoniem -
    213.125.252..xxx's avatar

    @94.215.29..xxx: correctie (de oled tv die ik krijg heeft 34ms in [Game] mode en 120ms in normaal).