Ziggo Technicolor hulp?

Forumoverzicht

avatar
Geplaatst in: Sony PlayStation 4
Topic gemaakt op:
Level: 517 XP

Hey heys!
Ik heb een nieuw abonnement van Ziggo met 150Mb internet. Mijn PS4 staat bekabeld aangesloten (altijd gehad, voorheen bij UPC). Maar nu heb ik (enkel!) op de PS4 een internet verbinding om van te janken…
Als ik de connection test uitvoer, heb ik de ene keer 130 Mbps, dan weer 40Mbps, dan weer 7, en weer terug naar 110…
Even een patch/update of game downloaden is om misselijk van te worden.

Nu heeft Ziggo mij een site door gestuurd met Portforwarding voor PS4, namelijk
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Technicolor/TC7210.dNZ/PS4.htm
Maar dit heeft mij totaal niet geholpen eigenlijk.

Heeft iemand tips/trucks voor mij om weer een normale verbinding te krijgen op de PS4?

Anoniem reageren

Je hebt niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. crew Management -    1310 XP
    Dexter145's avatar

    Deze test is best nutteloos en geeft nooit hoge snelheden aan. Downloaden zal nooit sneller dan 10mb/s gaan.

  2.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    @Dexter145: ja okay, maar mijn download snelheid dropt wel steeds als een malle (hoewel online gamen prima lijkt te gaan). Dit had ik niet op mijn vorige modem bij (oud) UPC 🙁

  3.    19 XP
    Avergeer's avatar

    @Trellgoth: Deze test klopt wel redelijk na de laatste update.
    Ik heb hetzelfde modem en mijn ps4 onder ‘DMZ’ staan, gewoon 147mb down geen probleem, dit houd in dat je je ps4 een statisch ip adres moet geven en dat ip adres onder dmz moet zetten.
    Je router stuurt dan alles door naar dat ip adres zonder door de firewall te gaan.
    Ik kan je zo even geen link sturen over hoe je dit in moet stellen maar hier heb ik morgen misschien wel even tijd voor…

  4. crew Management -    1310 XP
    Dexter145's avatar

    @Trellgoth: Je bedoeld met de test? Hier heb ik ook altijd lage snelheden, ik heb trouwens 200mbit van ziggo en had dit ook al bij UPC.

  5.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    @Avergeer: ik zal dat met de dmz morgen eens proberen. Slechter kan de verbinding met de ps4 niet worden, dunkt mij.

    @Dexter145: nee bedoel echt iets downloaden. In dit geval was het de update van Overwatch. Soms ging het echt met 4 Mb per tick. Andere momenten was de download niet vooruit te branden en stond er dat de download nog vrolijk 18 uir moest downloaden.

    Als ik overigens de laptop ofzo met kabel aansluit dan heb ik gewoon een stabiel hoge snelheid. Dis het is echt iets met de PS4 lijkt het.

  6. crew Management -    1310 XP
    Dexter145's avatar

    @Trellgoth: Sinds de laatste FW gaan de downloads hier altijd wel redelijk stabiel 10 mb/s, als ik in een party zit of een game online speel zoals bijvoorbeeld Division, gaat dit ook een heel stuk langzamer.

  7. Anoniem -   
    17.142.157..xxx's avatar

    Ziggo is gewoon ruk, heb niets dan problemen met hun ,internet blijft langzaam, tv staat af en toe stil,dan weer zien ze je betaling weer niet, ga je naar hun service center kunnen ze niet bij het klanten bestand , me automatische incasso die ik had voor makkelijk betalen is weg ik krijg weer acceptgiros , en vandaag de brief met:per 1 juli kost uw abbonnement 1,95 meer per maand,en gelijk daar onder :bij ziggo zit je goed!
    Jah bij de josti band ook!!!!!!
    Mvg SuDDe

  8. crew Management -    1310 XP
    Dexter145's avatar

    @17.142.157..xxx: ik heb gelukkig nooit problemen, maar door die verhoging mag je wel je abonement opzeggen.

  9. Anoniem -   
    86.95.51..xxx's avatar

    Als je MBIT! (Dus niet MB) van 150 ENKEL zoals je zegt niet haalt op de ps4 met download(maar wel met andere devies zoals pc, telefoon ed) ligt het niet aan ziggo, maar aan psn of je kabel….

  10.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    Het vreemde is gewoon dat ik op alle apparaten (zowel draadloos als bekabeld), een mooi stabiele snelheid heb van 80+ Mbps. Maar op de PS4 schommelt de snelheid ontzettend.
    Gisteren met het downloaden van de Overwatch update begon de download erg goed. Ik moest iets van 6 of 9 Gig downloaden, en de PS4 gaf aan dat het ongeveer 8 minuten zou duren. Prima, dacht ik.
    Enkele minuten later staat de download niet eens op de helft nog, en geeft hij aan dat het nog een kleine 18 uur kon duren en was de download niet vooruit te branden. Terwijl andere apparaten nergens last van hadden.

    Ik ben pas verhuist, van een oud UPC gebied naar een oud Ziggo gebied. Ik kon mijn oude horizon box dus niet meenemen van UPC. Daar had ik namelijk nergens last van. Had ook daarop mijn PS4 bekabeld aangesloten staan en altijd als een malle downloaden. Games van ruim 20 Gig had ik ook binnen 20 tot 30 minuten binnen. Altijd. Maar nu ik een ander modem heb is het echt om te janken…

    Ziggo had ik al gebeld, maar omdat andere apparaten gewoon een hoge, stabiele snelheid hebben, kunnen zij niets meer doen voor mij. Wel had de beste jongen mij een link gestuurd voor die portforwarding, waar ik dit topic mee geopend heb. Maar tevergeefs…

    Gisteren avond wel nog even Overwatch kunnen spelen, en tijdens het spelen merk ik er verder niets van. Maar als ik iets download op de PS4 is dit wel erg frustrerend, zeg maar.

  11.    2265 XP
    peyj's avatar

    Ik heb het zelfde abo, maar volgens mij ligt dit gewoon aan het PSN. De ene patch is binnen tellen binnen en Far Harbor deed die 6 uur over…. -_- Als ik met mn laptop download of via een ander device dan gaat het lekker snel.

  12.    234 XP
    Johnny's avatar

    ziggo is zoiezo maar een trieste provider.
    denken alleen maar aan nieuwe klanten,
    wanneer je lang klant bent en je wil van een nieuwe aanbieding genieten moet je hem afsluiten en weer op een nieuwe naam aanvragen.
    en dan heb ik nog niet eens over de snelheden wat een poep drama is dat zeg op de ps kon ik nooit geen drol downloaden heb sinds 2 maanden nu glasvezel en alles vliegt als een tierelier op me ps4 die bekabeld is 😉

  13.    262 XP
    dnmw2705's avatar

    Ik heb zelf het Ziggo 300/30mbit. Voorheen had ik 200/20. In beide gevallen haal ik gewoon de snelheid op mijn PC. PSN geeft altijd wisselende signalen af. Qua downloaden van patches heb ik geen problemen. Ik heb in mijn Technicolor niets veranderd. Ik maak gebruik van een CAT6a van 20m, en die gaat in een 1gbit switch, en daar zit een CAT6a kabel van 2 meter in. Werk prima. PSN heeft gewoon veel drop-outs.

  14.    262 XP
    dnmw2705's avatar

    Ik was het trouwens vergeten te zeggen.. maar heb je de standaard riedel toegepast. DNS op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. JE MTU op 1500 etc etc! Daar ben je van op de hoogte?

  15.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    @dnmw2705: Ik heb in de Technicolor wel een aantal poorten open gegooid, maar mocht niet baten.
    Het gedeelte van de DNS wist ik wel, maar nog niet toegepast (vergeten…). Het MTU gedeelte is mij niet bekend eigenlijk…

  16.    19 XP
    Avergeer's avatar

    @Trellgoth: Is ook allemaal niet nodig
    gewoon DMZ instellen, anders wil ik je daar evt wel bij helpen, dns servers van ziggo gebruiken 1: 84.116.46.23 2: 84.116.46.22
    MTU automatisch en geen proxy

    desnoods stuur je ff een pm en dan kunnen we het via whatsapp regelen ofzo, is zo voor elkaar joh

  17. Anoniem -   
    144.76.14.xxx's avatar

    Grappig al die haatberichten naar ziggo te lezen (gebeurt naar andere providers net zo btw). Uit ervaring (zit in de ‘handel’) kan ik zeggen dat bij 95% van de mensen die boos worden op ziggo of andere providers, het gewoon bij henzelf….

  18. crew Management -    1310 XP
    Dexter145's avatar

    @144.76.14.xxx: Ja, dat geloof ik ook wel, ik heb nooit problemen, en gebruikt veel internet/digitale televisie.

  19. Anoniem -   
    213.208.210..xxx's avatar

    @144.76.14.xxx: ik heb er echt een andere ervaring mee, na a2000 ,chello ,upc, en nu ziggo moet ik toch kwijt dat ziggo eruit springt met domme fouten en vooral hun financiele gedeelte,ik wil hier geen lang verhaal gaan schrijven wat er is mis gegaan maar loop nu al 3 maanden te rollebollen met hun en nog gaat het fout
    De zin om maar weer te bellen of langs te gaan wordt minder en minder
    Mvg SuDDe

  20. Anoniem -   
    92.108.75.xxx's avatar

    @213.208.210..xxx: @213.208.210..xxx:

    Ja kan idd. Vooral door de samenvoeging van UPC en ziggo gaat het wel wat omslachtig allemaal. Ik weet dat dit voor de helpdeskmedewerkers ed ook behoorlijk lastig is. Ze werken met enorm veel verschillende systemen ed op het moment omdat alles in transitiefase zit. Allemaal verschillende software programma’s en protocollen waar men rekening mee moet houden. Dat maakt het wel wat lastig wat ik begreep. Neemt niet weg dat veel door de klanten zelf fout gaat (geen kennis), maar er zal idd ongetwijfeld wel eea fout gaan bij hen, zeker nu.

  21. Anoniem -   
    80.56.5..xxx's avatar

    @92.108.75.xxx: ik kan met gezond verstand nog wel begrijpen dat het software matig nog al wat problemen geeft,maar na 2 jaar mag je wel verwachten dat ze verder zijn dan dit
    Toch geef ik ze nog het voordeel van de twijfel omdat ik niet z,n overstapper ben en ik geruchten heb gehoord dat ziggo weer overgenomen wordt
    Het is ook zeker geen haatmail zoals hierboven gesuggereerd werd,maar wel mijn bevindingen met ziggo
    Ik hoop op verbetering in de toekomst!
    mvg SuDDe

  22.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    Gisteren avond zo’n beetje alles nog geprobeerd. DMZ, MTU, DNS, Static IP, Port Forwarding, Wireless… het mocht allemaal niet baten met de download snelheid. Ik snap er niets meer van.

    Besloten om het maar op te geven.
    Online gamen werkt verder prima en heb daar ook nergens last van. Dus wat dat betreft heb ik geen klagen. Mocht ik iets willen downloaden, dan zie ik wel hoe het loopt en/of laat ik de download van mijn part ’s nachts lopen.

  23.    2265 XP
    peyj's avatar

    @Trellgoth: Gelukkig heeft de PS4 die rustmodus ;). Gebruik ik soms ook als er mega patches zijn die gewoon gigantisch traag zijn.

  24. Anoniem -   
    94.215.29..xxx's avatar

    Als het downloaden bij mij langzaam ging, startte ik mijn ps4 gewoon opnieuw op en dan ging het weer snel. Op dit moment heb ik bij mijn ps4 nergens last van, echter mijn Xbox-one download zo traag als stront dat van de muur kruipt.

    Die 150mb wordt trouwens ook niet altijd gehaald door Ziggo, ligt er ook aan hoe druk het is op het netwerk en met hoeveel mensen uit je buurt ziggo Internet kabel deeld enz.

  25.    517 XP
    Trellgoth's avatar

    Ik begin het toch ook wel op de laptop te merken moet ik zeggen. Dat de snelheid echt pieken en dalen heeft.
    Ik denk dat ik toch nog maar een keer met Ziggo ga bellen en vragen of ik niet een ander modem kan krijgen. Dit begint echt te gek te worden op het moment…

  26. Anoniem -   
    94.215.29..xxx's avatar

    @Trellgoth: Die modem die je krijgt is een regelrechte ramp, tenminste die ik heb (CISCO). De oude modem die ik ooit zelf heb gekocht van Netgear heeft altijd een stabiele WIFI verbinding gehad, die van CISCO is vaak een drama.

  27. Anoniem -   
    94.208..xxx's avatar

    ook hier ziggo 150 mb abbo.
    op de ps4 haal ik altijd gewoon 147-148 mb down

  28. Anoniem -   
    5.135.193..xxx's avatar

    Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Ik ben er al echt jaren mee bezig om het op te lossen… maar ik heb het maar geaccepteerd zoals hoe het is

  29. crew Redacteur -    2015 XP
    WJayW's avatar

    @Trellgoth: Dit klinkt enigszins bekend, mag ik vragen hoe je netwerksituatie eruit ziet.

    Punt is namelijk, als je de modem hebt (de technicolor) en dan een router en vanaf je router de rest van je apparatuur, dan zul je ziggo moeten bellen en vragen of ze je technicolor enkel als modem willen laten fungeren.

    Ziggo heeft namelijk custom firmware op hun modems draaien, zodat ze er zelf een vorm van controle op hebben…god knows why. Echter in hun firmware zitten een aantal fouten. Ze komen dan met portforwarrding en allerlei “oplossingen” terwijl de echte oplossing zo simpel is als de technicolor enkel als modem te laten draaien ipv modem/router.

  30.    2265 XP
    peyj's avatar

    @94.215.29..xxx: Die Cisco hebben mijn ouders ook, dan ding is een ramp, moet één keer in de week een reboot krijgen en Apple devices worden er random afgegooid. Ik heb zelf nu een andere (weet zo het merk niet), maar niks geen problemen mee.