Forum

Topic: Gamen op TV of monitor?

Anoniem's avatar

Hallo mensen,

Ik heb het geluk dat ik op 31 dec. jarig ben en ik dus vaak games kan vragen voor me verjaardag(ze komen vaak uit in het najaar) maargoed. Ik heb een PS3 en ik game nog altijd op een beeldbuis, echter zou ik graag is willen gamen op een mooier scherm (ja waarschijnlijk ben ik de enige hier nog die op een beeldbuis speelt). Mijn beeldbuis hangt aan de muur en ruimte voor een groot scherm is er ook weer niet..en daarbij zal ik dan weer een nieuwe beugel of iets aan me muur moeten hangen en is een tv best duur.

Nu kwam ik op het idee..waarom niet console gamen via een monitor. Heeft hier iemand ervaring mee? Is wellicht wat goedkoper en voor mijn kamer wat makkelijker in te passen. Weet niet of je een monitor kan aansluiten op je playstation en ook op je pc en gewoon kunt computeren en alles dan? Iemand enig idee? 🙂

groeten!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Tuurlijk kun je een monitor aansluiten op PC en op console tegelijk.
    Zorg er voor dat de monitor minimaal 1x HDMI en 1x DVI aansluiting heeft om ze op aan te sluiten.

    Het maakt op console ook niet echt uit of je een monitor met een snelle refresh rate koopt want de Ps4 is toch limited op 60 FPS.
    Als je er ook nog PC games op wilt spelen en/of TV wilt kijken is fijner om er een te hebben met een hogere refresh rate.

    Een vriend van me heeft deze:http://www.monitorstore.nl/product/326948/category-198086-27-inch-monitoren/benq-xl2720t.html
    Dat is een 27 inch 120Hz gaming monitor dus je kunt ook nog kiezen of je hem op je bureau of zo zet of dat je verder weg gaat zitten en hem alsnog als TV gebruikt.

    Voor die prijs is het echt een van de beste 27″ monitors die er zijn.

  2. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Ik zelf heb de Sony PlayStation 24″ 3D Monitor en gamed echt super 2D en 3D echt super mooi

  3. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    Ik vraag het eventueel voor me verjaardag..maar qua kosten maakt het volgens mij niet eens zoveel uit monitor of een tv 😛

  4. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Als je een tv wilt koop dan de nieuw W6 serie van sony 32 inch.Beste tv om te gamen ivm lage iput lagg.Als je budget hoger is dan de W9 serie.

  5. 3140 XP
    moes's avatar

    ik heb vroeger op een monitor gespeeld met ps3. het zag er aardig uit maar ik moet je wel zeggen dat een tv toch wel beter oogt. vooral qua kleur en grootte. een 32/42 inch in je kamer zit toch wel lekker dan zo’n klein schermpje. de tv maakt je game ervaring completer vanwege de grootte. hoe groter hoe vetter, toch?

  6. 485 XP
    Robo-Company's avatar

    Op een monitor heb je 1 nadeel, en dat is als je met hdmi kabel gamed, dan kan je het geluid nirt via hdmi laten lopen, dt is op een tv natuurlijk wel van toepassing.
    Maar ik gam liever met ps3 op een groot scheem van bijvoorbeeld 42 inch dan op een klein scherm van 24 inch.
    Ik heb zelf een 42 inch 3d tv van lg was een jaar geleden 550 euro nu wssl wel minder 400 hz dus dat is wel goed

  7. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik game het liefst op de bank. Speel op een 55 inch full HD tv. Dat kleine beetje extra vertraging tegenover een monitor neem ik graag voor lief voor het kijkgenot dat je krijgt van z’n groot scherm.