Forum

Topic: Ps3 Phat (37/40GB) oververhit soms na 10 en soms na 1 minuut

Anoniem's avatar

Hallo, ik heb een Ps3 Phat van 37/40 GB die heel erg snel oververhit raakt. Als ik het een tijdje niet heb gebruikt kan ie wel 20 minuten doorgaan zonder een game te spelen. 31 van de 37 gb is bezet en er zit geen stof bij de disk drive en dat ding ernaast, heb verder nog niet eronder gekeken. De playstation gaat ook erg snel zo veel geluid maken als een stofzuiger en raakt dan in 10 of soms na 1 minuut oververhit en moet ie uit, laat staan dat ik nog geen game aan het spelen ben.
Maar wat is het probleem hier nou? en kan ik het laten maken?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Staat ie niet in een kastje en is de fan niet gewoon kapot?

  2. 17 XP
    QuinKing's avatar

    Nee het staat op mijn bureau, naar de fan heb ik nog niet gekeken

  3. 17 XP
    QuinKing's avatar

    @Scrappy-_-coco0: maar ik denk als de fan kapot is dat ie niet zoveel geluid maakt

  4. Anoniem -
    206.16.134.xxx's avatar

    De ps3 phat van 40 GB had ik ook. Nu ik moet zegge hij maakte bij ook altijd veel lawaai , presies of hij ging opstijge. Uiteindelijk heeft hij het begeven na 7 jaar. Hoe oud is die van jou dan 8-9 jaar?

  5. 17 XP
    QuinKing's avatar

    @206.16.134.xxx: Tja, wat ik nog niet heb verteld is dat ik de Playstation op straat heb gevonden en natuurlijk heb meegenomen. Dus heb geen flauw idee hoe oud het is

  6. 672 XP
    Playstation Fan's avatar

    Mijn eerste vraag is, heb je de phat wel eens schoon gemaakt?
    na zoveel jaar kan er veel stof op hopen, en dat is de reden dat het geluid van een stofzuiger maakt, er is een trucje voor
    >http://www.psx-sense.nl/forums/13679-eenvoudig-de-ps3-stof-vrij-maken/
    maar het beste is de ps3 openen en zo de ruimtes (de lucht gangen te reinigen waar ze de meeste stof zich vast gaat vreten
    , laat je niet verassen als je dat trucje gebruik door het vele stof dat eruit komt geblazen,
    dus gewoon openen en reinigen 🙂 werkt het beste .

  7. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Ps phat is minstens al 8-9 jaar oud . Nu als je die vind op straat moet ik er geen tekeningetje bij maken. Volgens mij wou de vorige eigenaar geen 10 euro geven aan het containerpark. MVG

  8. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Kan aan het spel liggen. Sommige games als GTA5 en The last of us werken niet goed op de Phat

  9. 17 XP
    QuinKing's avatar

    @Playstation Fan: ik heb gister erin gekeken en zag geen stof, zoals ik al zei heb ik nog niet in de fan gekeken

  10. 17 XP
    QuinKing's avatar

    @Playstation Fan: dat trucje had ik btw ook al gedaan maar kwam geen stof los

  11. 17 XP
    QuinKing's avatar

    @Wesley_PS: het spel GTA 5 heb ik nog niet geïnstalleerd erop

  12. 17 XP
    QuinKing's avatar

    Ik heb nu nog een probleem, als ik gta 5 erin wil doen moet ik het er echt helemaal in doen en ik ben bang dat ie er dan niet meer uit komt. iemand help?

  13. Anoniem -
    52.90.44.xxx's avatar

    Gebruik een hamer , hij zal er wel in gaan . Ge zult wel zien

  14. 17 XP
    QuinKing's avatar

    UPDATE: De Playstation is zojuist gestorven aan de gevolgen van het niet vinden van de systeemopslag en oververhitheid. Zal vanavond beplakt worden met rotjes en boem doen.

  15. 974 XP
    bliksum's avatar

    @QuinKing:
    Meestal ligt het ook aan de motherboard,

  16. Anoniem -
    77.170.160..xxx's avatar

    Koop een nieuwe!

  17. 58 XP
    Martijn89's avatar

    Waarschijnlijk moest er gewoon even nieuwe koelpasta tussen en klaar was het.
    Dat spul droogt al op binnen 3 a 4 jaar……

  18. Anoniem -
    94.215.29..xxx's avatar

    @QuinKing: Best wel sneu… Je red een wees van de straat, sterft het uiteindelijk alsnog. Gelukkig is het niet alleen gestorven maar in het bijzijn van jou. Misschien had een beetje pasta hem kunnen redden.

  19. Anoniem -
    104.197.0..xxx's avatar

    Openschroeven, stofvrij maken (Niet met stofzuiger, met een compressor of lucht in een spuitbus) Niet vergeten anti statische handschoenen te dragen of op zijn minst de aarding van een stopcontact aanraken om jezelf te ontladen.
    GPU en CPU verwijderen, proper maken en nieuwe koelpasta toebrengen op je cpu en GPU. Als dit niet werkt, in de vuilbak ermee… HOW-TO: https://www.youtube.com/watch?v=OUJ3yOWOOWQ

    Na al die jaren kan het wel eens zijn dat de koelpasta is verduurd, dit i.c.m. met opgehoopt stof is vragen om problemen…

  20. 7 XP
    romanze7's avatar

    Dus heb geen flauw idee hoe oud het is
    maxbet mobile