PSN Account gehacked

Forumoverzicht

avatar
Geplaatst in: Sony PlayStation 4
Topic gemaakt op:
Level: 6 XP

Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum. Even het volgende. Ik heb een Europese MGS V Editie PS4. Ik heb (of beter gezegd HÁD!) een USA account daarop waarmee ik altijd speel(de). Nu kreeg ik vanmorgen doodleuk in de mail een melding dat ik mijn email adres gewijzigd zou hebben. Neen hoor, heb ik echt niet zelf gedaan. Gehacked dus helaas.

Ik heb al via de USA support proberen dit op te lossen, maar ze willen/kunnen me niet helpen. Ik heb ze uiteindelijk mijn serienummer van de PS4 gegeven die onderop de PS4 staat(begint overigens niet met MB maar met 03 – …. ) maar ze vinden niks.

Het email adres kunnen ze niet vinden in hun database, nee gek hé als die gewijzigd is door iemand anders. Verder als dit kom ik niet. Is er nog hoop voor mij om mijn account terug te krijgen of is het echt gedaan hiermee?

Ik ben echt een solo speler, speel momenteel zelfs nog niet eens online games maar meer offline rpg’s. Er zat nog wat dollar geld in the portemonnee daar en goed verdiende trophies….

Please help someone!

Je hebt niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

  1.    6 XP
    Tumalu's avatar

    Heb nu al 3 maal online via verschillende mensen op de USA chat geprobeerd dit probleem op te lossen, maar ze kunnen me niet helpen!? Zojuist zelfs 1 maal via goedkoop bellen naar het 1 – 800 – … nummer gebeld daar, en in het engels de situatie uitgelegd. Zelfs daar kom je niet verder. Ze zeggen allemaal na alle juiste en correcte gegevens te hebben doorgegeven, dat ik weer bij de UK PSN moet zijn. Daar zojuist het verhaal nogmaals voorgelegd in de mail die ik heb gekregen en afwachten maar weer..

    Maar heb er nog weinig hoop in. Dus iemand anders kan blijkbaar maar zo je account hacken en daar moet je het maar mee doen…

  2.    714 XP
    bliksum's avatar

    @Tumalu:
    Meschien is jou E-mail adres wel gehackt!
    Als dat niet zo is, dan kan je voor de zekerheid, even de wachtwoord veranderen!

  3.    6 XP
    Tumalu's avatar

    @bliksum: Email IS ook gehackt hé. Kan niet meer inloggen daarmee. Maar mijn user ID bestaat nog gewoon. Nu kan ik niks meer. En ik lees op het forum van playstation USA dat meerdere mensen zo’n email hebben gekregen waarmee hun inlog email id gewijzigd zou zijn zonder hun medeweten. Bij mij hetzelfde. Ik weet van niks. Heb altijd alles goed beveiligd. Zelfs gebeld met USA helpdesk nummer 1 – 800 – …. en 3 maal gesproken via online chat mensen en allemaal zijn ze even sukkelig. Ze willen me gewoonweg niet helpen. Ze doen net alsof ik dader ben i.p.v. slachtoffer.

    Komt het puur omdat ik in NL woon en een USA account gebruik? Lijkt mij niet toch, dat doen de meeste mensen. Wat kan ik nu doen?

  4.    714 XP
    bliksum's avatar

    @Tumalu:
    Meschien kun je Sony nl bellen, meschien kunnen ze daar wel helpen !

  5.    6 XP
    Tumalu's avatar

    @bliksum: Bedankt maar dat had ik het allereerst al geprobeerd. Ze sturen je van het kastje naar de muur. Zij zeggen weer omdat het een USA account betreft je weer in de USA moet zijn…. in de USA zeggen ze doodleuk dat ze me niet kunnen helpen en ik in de UK moet zijn…. hoe vaag wil je het hebben?

  6. Anoniem -   
    84.80.224.xxx's avatar

    -dubbel-

  7.    545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Even een vraagje he…. Heb jij dat USA account zelf aangemaakt en de game gekocht via de PS Store? Of heb jij een USA account gekocht via een website (marktplaats, ebay, website)? Vervolgens ingelogd met het account, je PS4 als primair ingesteld en de games gedownload die op dat account stonden?

    Overigens kan de Sony support ALTIJD de oorspronkelijke e-mail adres weer herstellen. Dus als jij het account zelf hebt aangemaakt, kan Sony de oorspronkelijk e-mail account weer eraan koppelen. Vervolgens kan jij dan via de website je wachtwoord herstellen en krijg je een e-mail waar je het kan resetten. Als jij het account niet zelf hebt gemaakt, of een account hebt ‘gekregen’ (gekocht) dan ben je het dus kwijt. Als je het wel echt zelf hebt aangemaakt en zelf games hebt gekocht direct via de US Store, dan kan Sony je oorspronkelijk e-mail adres weer actief maken.

  8.    6 XP
    Tumalu's avatar

    @Senor el Tigre: Ja helemaal en een adres van iemand in de USA die ik ken gebruikt. Anders kun je niet verder.

    Iedere keer als ik doorgeef wat het eerste email adres is dat ik heb gebruikt om dit account aan te maken zeggen ze dat deze informatie niet klopt en verbreken ze de verbinding. Ik weet toch 100% zeker dat ik maar één email adres heb gebruikt en dat is dezelfde om mee in te loggen (Sign in ID email). Ik begrijp het niet meer.

  9.    545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    @Tumalu: Je geeft aan dat je een game hebt gekocht met dat account. Je hebt hier dus ook een bevestiging van ontvangen via de mail. Die al opgezocht en laten zien aan support? Dit kan je gebruiken om aan te tonen dat het adres wel degelijk in gebruik was met jouw account.

  10.    6 XP
    Tumalu's avatar

    @Senor el Tigre: Ze zeggen telkens iets in de trend van “I´m sorry, but we require account details that have not been verified at the moment. Unfortunately, I am unable to assist you further. Is there anything else that I can help you with?” terwijl ik alles gegeven heb wat er is. Ook als ze vragen naar mijn PS4 serial dan staat er op mijn originele doos geen MB nummer maar alleen een POS UTILISATEUR code maar geen MB. Aan de onderkant van mijn PS4 staat een lang 17-cijferige barcode maar ook geen MB. Misschien dat het daarom niet kunnen verifiëren ofzo. Maar ik weet het niet meer. Verder klopt alles. Ook als ik ze via de chat een kopie stuur van bepaalde PlayStation Network emails dan doet ze dat niks.

    EDIT: Mijn PS4 serienummer ziet er qua aantal cijfers en opstelling exact zo uit als hier: http://faq.en.playstation.com/euf/assets/images/FAQ%20Images/FAQ%20serial%20number%20console.png

  11.    714 XP
    bliksum's avatar

    @Tumalu:
    Meschien moet je een filmpje maken van dit probleem, en dan de filmpje op sturen via de mail naar Sony, en er bij uitleggen wat er aan de hand is! Ik hoop dat hier iets mee kan!

  12.    1324 XP
    Aenea's avatar

    @Tumalu:

    Okay, dus iemand heeft zich toegang tot jouw email verschaft. Daarmee hebben ze dus een “PSN password vergeten’ email laten sturen naar dat email adres, ingelogd op PSN, email adres veranderd en jij bent nu helemaal buiten gesloten.

    Dus bel jij Sony op en verteld hun dat jouw account gehacked is en je vraagt ze of zij dat even voor je kunnen oplossen.

    Dan willen zij enkele gegevens van je weten om te controleren of jij inderdaad de originele account houder bent. Aangezien het een US account is en je NLer bent heb je er vast geen creditcard of paypal account aangekoppeld en doe je alles via prepaid cards. Het enige wat ze kunnen gebruiken om te verifieren dat jij zegt wie je bent is dan je email (waar je niet meer bij kan en die dus veranderd is) en het nep adres dat je opgegeven hebt (wat waarschijnlijk inmiddels ook veranderd is). Ook kunnen ze natuurlijk zien welke PS4 gekoppeld is aan dat account, maar ja, die is ook veranderd…

    Vervolgens is er dus niets waaruit blijkt dat jij de officiele account houder bent, hoe kunnen zij je dan verder helpen? Als ze jou zonder die gegevens dan wel zouden helpen kan iedereen dus zomaar elk willekeurig account van iemand anders gaan claimen….

    Daarnaast is het wel raar dat de US voor een US account je naar de UK stuurt, dat klopt niet, je moet in de US zijn.

  13.    1324 XP
    Aenea's avatar

    @Tumalu:
    Nu is mijn vraag:
    Kan je op 1 of andere manier bewijzen dat dit account van jou is?
    Kan je nog bij je oude emails, staan die lokaal op jouw computer in je email programma?

    Is dat laatste het geval kan je oude emails laten zien van toen je het account hebt aangemaakt en dat je dingen gekocht hebt, etc., etc. wat de persoon die het overgenomen heeft dus niet kan…

    Ik zou nogmaals met de US helpdesk bellen en duidelijk uitleggen dat je email gehacked is, daardoor je PSN is overgenomen en je heel lastig kan bewijzen dat dit account van jou is behalve met de emails die je hebt…

    Mocht je ook de emails niet meer hebben en dus eigenlijk niet kan bewijzen dat het account van jou is, tja, dan gaat het erg lastig worden…

  14.    10 XP
    RickyMaster's avatar

    Het zou kunnen dat je digitale games hebt als dat zo is kan de hacker je Acount verkopen daarmee kan hij centje verdienen en het boeit niet of je niet online of offline speelt de hacker wilt alleen digitale games hebben om het te verkopen dit gebeurt bij 40.000 spelers over de hele wereld het is ook bij mij gebeurt.

  15.    10 XP
    RickyMaster's avatar

    Bij Sonny help het niet de hacker heeft alles geblokkeerd zodat Sony niet weet van wie die Acount bij deze gevallen zou ik een nieuw Acount maken Sonny medewerkers willen zeker weten of je de eigenaar bent van dat Acount

  16. Anoniem -   
    206.16.134.xxx's avatar

    ik ben vandaag gehackt ik kan niets meer doen hij heeft mijn wachtoord veranderd en eamail ik ben super kwaad help me ik heb ook nog playstation plus nog voor 1 jaar

  17.    404 XP
    Vechtersbaas's avatar

    Ik had dit vorige week ook gehad. Niemand heeft toegang tot mijn gegevens dus ik denk idd ook dat er hackers actief zijn.
    Ik had de dag erna gelijk met Sony NL gebeld. Het enige wat ze van je willen weten is je aankoopgeschiedenis en je gebruikersnaam. Je gebruikersnaam kan je niet veranderen dus die bestaat gewoon en alle emails die er ooit aan gekoppeld staan als het goed is ook, want die vent zei dat mijn email adress wel in hun systeem stond. Toen moest ik ff opnoemen wat ik allemaal gekocht had met datum en alles en toen was het weer gefixed. Heel naar maarja, hieronder het telefoonnummer:

    020 709 5025

    10:30 t/m 19:30 maandag t/m vrijdag

  18. Anoniem -   
    144.76.14.xxx's avatar

    @Vechtersbaas: maandag bij mij het zelfde gebeurd. Psn nl account gehacked. Hacker loopt dood leuk fifa te spelen en aankopen te doen op mijn paypal. Sony vandaag gebeld. Na 1,5 uur is de wacht gingen ze sluiten dus heb ze nog niet gesproken. Paypal account wel gelijk geblokkeerd en ww verandert. Morgen maar weer proberen bij sony om mijn psn account terug te krijgen.

  19. Anoniem -   
    87.214.177..xxx's avatar

    Ik ben gehackt als ik mijn ww en email wil in voeren is het fout PLZ HELP ME

  20.    5208 XP
    7th-son's avatar

    @87.214.177..xxx: heb je al geprobeerd je wachtwoord te veranderen door op “wachtwoord vergeten” te klikken en je mailadres in te vullen? Als er dan staat dat je email adres niet goed is, heb je een uitdaging en zul je sony moeten bellen.
    Zo niet, dan kun je gewoon je wachtwoord veranderen

  21. Anoniem -   
    92.69.193..xxx's avatar

    @7th-son: Vandaag precies het zelfde bij mij, me mail word niet herkend en een mail dat me bevestigings mail dat me acount is gewijzigd. Kan niet meer inloggen en contact opnemen heeft geen zin. Link in de mail waarbij ze nog zeggen als dit niet zo is neem contact op met de klantenservice brengt je naar de FAQ van de playstayion site. Me platinum achievment van Skyrim weg :'(