Forum

Topic: zeer wazig beeld op men led tv

Anoniem's avatar

hallo mensen heb een ps3 en een samsung ue46c6700 led tv maar als ik game modus gebruikt dan heb ik toch heel veel last van wazig beeld tijdens het naar linkes en rechts kijken is dit een of andere insteling meschien contrast of scherpte heb al vannales probeert en is er toch verschil tussen een dure hdmi of een goedkoe en welke hdmi kabel is te adviseren mvg paul

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 8866 XP
    7th-son's avatar

    je moet ook geen game-modus gebruiken
    als je op et net zoekt zul je regelmatig tegenkomen dat de game-mode van samsung niet geschikt is voor gamen
    ze hadden het beter anti-game mode kunnen noemen, of eigenlijk, weg laten

    hdmi kabel maakt niet uit of die goedkoop of duur is, maar bij echt grotere afstanden zou je misschien wat verschil kunnen zien in kwaliteit
    het is en blijft een digitaal signaal, dus een “vergulde” hdmi kabel hoef je al niet te kopen, dat is alleen voor analoog signaal bedoelt

  2. 1562 XP
    dikked's avatar

    je moet ook geen game-modus gebruiken
    als je op et net zoekt zul je regelmatig tegenkomen dat de game-mode van samsung niet geschikt is voor gamen
    ze hadden het beter anti-game mode kunnen noemen, of eigenlijk, weg laten

    hdmi kabel maakt niet uit of die goedkoop of duur is, maar bij echt grotere afstanden zou je misschien wat verschil kunnen zien in kwaliteit
    het is en blijft een digitaal signaal, dus een “vergulde” hdmi kabel hoef je al niet te kopen, dat is alleen voor analoog signaal bedoelt

    nou dan zal het wel aan de game mode liggen van de LED tv’s want de gamemode van mijn samsung 5 serie tv is heel goed en verbeterd het echt een stuk

  3. 8866 XP
    7th-son's avatar

    ik heb hier 2 6-series staan, 1 uit 2009 en 1 uit 2010
    maar dat motion plus zorgt alleen maar voor problemen tijdens het gamen, dus dat zet ik zowieso uit

  4. 5 XP
    darkmaster1973's avatar

    hallo welke modus pak ik dan en welke preciese instelingen heb al alles uitprobeert enige tips en instelingen voor me alvast bedankt

  5. 5 XP
    darkmaster1973's avatar

    je moet ook geen game-modus gebruiken
    als je op et net zoekt zul je regelmatig tegenkomen dat de game-mode van samsung niet geschikt is voor gamen
    ze hadden het beter anti-game mode kunnen noemen, of eigenlijk, weg laten

    hdmi kabel maakt niet uit of die goedkoop of duur is, maar bij echt grotere afstanden zou je misschien wat verschil kunnen zien in kwaliteit
    het is en blijft een digitaal signaal, dus een “vergulde” hdmi kabel hoef je al niet te kopen, dat is alleen voor analoog signaal bedoelt

    heb je dan instelingen voor me wat de beste zijn welke modus enz alvast bedankt

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    -Heb ja al eens een andere game geprobeerd ?
    -HDMI inderdaad alleen als hij langer is dan 1 meter en type 1.2, 1.3 1.4 maakt het wat uit.
    -Als een HDMI langer is dan 1 meter kan je last krijgen van storing in het geluid, en af en toe witte streepjes door het beeld, bij een goedkope kabel.
    -Let ook op of je in 1080i of 1080p speelt, 720p is beter dan 1080i.

    Heb zelf een plasma tv zonder game mode, als ik bij beweging een waas krijg ligt dat bij mij aan de game en niet aan mijn tv.
    Ik gebruik zelf movie mode.
    Dacht dat bij NFS hot…..demo EA je zelfs aan beveeldt om movie mode te gebruiken, (of het was een andere race game demo)

    Hoop dat je hier wat aan hebt. 🙂

  7. 1562 XP
    dikked's avatar

    mischien is de HDMI pport van je tv wel stoffig
    heb ik ook een keer gehad en toen stoorde hij heel erg
    dus mischien komt het wazige beeld er ook van

  8. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Storen is op zich wat anders dan een wazig beeld als je snel van links naar rechts beweegt.
    Even een vraagje, heb je het al eens geprobeerd op een andere tv? (misschien de tv waar deze led-tv de vervanger van is)

  9. 1562 XP
    dikked's avatar

    Storen is op zich wat anders dan een wazig beeld als je snel van links naar rechts beweegt.
    Even een vraagje, heb je het al eens geprobeerd op een andere tv? (misschien de tv waar deze led-tv de vervanger van is)

    ik zei daarna ja ook misschien kan het ook wazig beeld veroorzaken

  10. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik val je niet af hoor 😉
    Alle hulp is natuurlijk mooi, maar persoonlijk denk ik niet dat het daar aan zal liggen.
    We zullen het zien als de TS weer een kijkje komt nemen in dit topic.

  11. 5 XP
    darkmaster1973's avatar

    ja heb onder tussen al een lcd probeert zelfde en nu had ik en plasma aangeschaft voor boven denk test je ens uit een pannasonic maar ik houd het maar heb en monster kabel maar die gaat maar tot 50 herz en dan 2 goedkope hdmi kabels heb de samsung ue46c6700 en gebruikt hdmi poort 2 nu zeggen er veel heeft met contrast insteling te doen ten op zchte vanm helderheid heb contrast op 200 en helderheid op 60 scherpte 60 ongeveer maar op de forums stat meestal scherpe ver onde de 30 daar twijfel ik aan zoek nog steeds de jiste configuratie voor men toestel.ps in de ps3 de op smooth vinken julie die aan en deep collor\\\\ mvg

  12. 536 XP
    Glennps3's avatar

    je kan hoe dan ook niet meer dan 50 hz, maar ik wil zeggen een hdmi kabel geeft een digitaal singnaal door dus je hebt beeld of geen beeld.
    Dus hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de instellingen van de tv of misschien van de playstation.

  13. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    ja heb onder tussen al een lcd probeert zelfde en nu had ik en plasma aangeschaft voor boven denk test je ens uit een pannasonic maar ik houd het maar heb en monster kabel maar die gaat maar tot 50 herz en dan 2 goedkope hdmi kabels heb de samsung ue46c6700 en gebruikt hdmi poort 2 nu zeggen er veel heeft met contrast insteling te doen ten op zchte vanm helderheid heb contrast op 200 en helderheid op 60 scherpte 60 ongeveer maar op de forums stat meestal scherpe ver onde de 30 daar twijfel ik aan zoek nog steeds de jiste configuratie voor men toestel.ps in de ps3 de op smooth vinken julie die aan en deep collor\\\\ mvg

    Ik kan je niet de instelingen van mijn Panasonic plasma door geven, omdat mijn instelingen een beetje dubbel zijn, omdat ik er een Denon receiver tussen heb zitten.
    Monster kabels moet je niet kopen, die zijn veeel te duur. Er zijn genoeg kabels in omloop die beter zijn en maar 1/3 kosten van wat een monster kabel kost.

    Smooth is volgens mij voor ps2 games bedoeld.

  14. 8866 XP
    7th-son's avatar

    kijk eerst ff in je beeld instellingen op je ps3, dat je niet alleen 1080i en 1080p hebt ingesteld
    want als je inderdaad je ps3 (wat met games vaak 720p is) beeld upscaled naar 1080i, kan het inderdaad wazig worden

    randverbetering moet je zowieso ook uitzetten, dat werkt niet met gamen..

    dit zijn instellingen van een C6000, zal wel gelijk zijn aan een C6700 serie
    calibration
    Profile: Movie
    Backlight 7
    Contrast 95
    Brightness 45
    Sharpness 0
    Color: 50
    Tint: 50/R50
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast Off
    Shadow Detail -2
    Gamma -1
    Color Space Auto
    Flesh Tone 0
    Edge Enhancement Off
    xvYCC Off
    LED Motion Plus Off
    Color Tone Warm2
    Size Screen Fit
    Digital Noise Filter Off
    MPEG Noise Filter Off
    HDMI Black Level Low
    100/120 Hz Motion Plus Standard/Off
    • R-Offset: 25
    • G-Offset: 24
    • B-Offset: 25
    • R-Gain: 25
    • G-Gain: 23
    • B-Gain: 24

  15. 5 XP
    darkmaster1973's avatar

    dus helemaal niet de game modus gebruiken dat is dan wel heel erg waasig he waarom maken ze die insteling dan hoor ook nu vele zeggen pak de dynamic modus maar ja had vroeger altijd een lg ooit trobbels maar samsung nu wel en de service van hun is onder alle maten zeker als die van die selectro service stelltje waardelooze mensen einde citaat toch alvast bedankt en zijn er nog wat adviesen dan hoor ik ze gragmvg paul

    weet iemand toevallig de orinele betekenis van deze tv in het service menu heb er nu staan type 46a1uf0e klopt dat had er een beteje mee rondgespeelt ma niet opgeschreven heb de 46c6700usx….