Forum

Topic: Debat nederlands over geweld in games

Anoniem's avatar

Hey allemaal,

ik wilde graag weten voor een debat van school wat de gamer community denkt over geweld in games.

Dus de grote vraag is,

Wordt jij geweldadig van het spelen van geweldadige games?

Graag wel serieus reageren, maar ik hoop op veel reacties ๐Ÿ˜‰

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik wordt niet geweldadig van games spelen. een beetje gefrustreerd als iets niet lukt en je komt daardoor niet verder, maar ik ga nooit geweld gebruiken. Daar was mijn ps3 veel te duur voor hahaha.

  2. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik word er niet geweldadiger door. Wel reageer ik soms fors als het fout gaat ๐Ÿ˜› En ook op mensen die storen kunnen soms ff een hard woordje naar zich toe krijgen.
    Ik word wel helemaal in game getrokken. Als ik GTA IV spel wil ik ook moorden ๐Ÿ˜€ Maar als me ps3 uit is is dat weg. En ben ik weer vrolijk mannetje (H)
    Met cod is zelf in spel geweld juist leuker. Ik speel dan met mijn vriendin online BO. En als dan killen is alleen maar gezellig ๐Ÿ˜› dus geweldadiger niet;)

  3. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    ik scheld wel veel als ik black ops speel ๐Ÿ˜›
    maar echt geweldadiger wordt ik er niet van ofzo, en wil ook niet mensen vermoorden ofzo :p
    als ik niet achter me ps3 zit ben ik wel rustig ^^

  4. 102 XP
    ThijsV's avatar

    Oke harstikke bedankt, maar om een goed resultaat te krijgen hebben we ongeveer 10 reacties nodig, dus als je nog niet gereageert hebt, even doen en alvast bedankt!

  5. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    nee. Ik denk zolang je weet dat games nep zijn, je er niet agressief van wordt. Maar mensen met een aandoening (autisme/asperger) kunnen gaan geloven dat ze echt moordenaars zijn.

  6. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Als iets niet lukt, in een schietspel of een ander spel zoals Assassins creed, dan vermoord ik gewoon ff iemand, want dan moet ik ff me aggressie kwijt:P

  7. 118 XP
    nWo_CyBerMaNiaC's avatar

    Als het me slecht afgaat dan vloek wel ja (maar dat zou een voetballer evengoed hebben moest hij slecht spelen).
    Voor mij is het een goede uilaatklep en vorm van ontspanning.
    -Ik word er niet aggressiever van.

  8. 451 XP
    Florian's avatar

    Als het me slecht afgaat dan vloek wel ja (maar dat zou een voetballer evengoed hebben moest hij slecht spelen).
    Voor mij is het een goede uilaatklep en vorm van ontspanning.
    -Ik word er niet aggressiever van.

    same Here

  9. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Ik vind dat er twee kanten aan zitten:

    1) ik word er niet echt agressief van, hoogstens geรฏriteerd.

    2) Als het bij mij bijvoorbeeld een weekje kut gaat in cod, dan ben ik wel een stuk chagrijniger. Mijn vrienden enzo merken dit meestal ook. Maar ik denk alleen als je echt verslaafd bent je er echt gek van word, en misschien moord neigingen krijgt. Soms ook zelfmoord neigingen.

    Hoop dat ik je geholpen heb in je onderzoek.

    PS. Sommige games, zoals BO, zijn voor sommige mensen (Ik noem geen namen maar denk hier bij aan nWo_Dextero :D) niet zo heel goed voor hun gezondheid. Denk hierbij aan bijvoorbeeld hart aanvallen. ๐Ÿ˜›

  10. 790 XP
    Robbert's avatar

    Word je agressief van gewelddadige films kijken? Dat is ongeveer dezelfde vraag, als zal de tegenpartij wel aangeven dat je het bij games zรฉlf doet en bij films anderen ziet doen.

    Ik denk dat ik vooral games speel voor het competitieve element en omdat het mooi is (verhaallijnen, graphics), niet om het feit dat er geweld in voor komt.

  11. 102 XP
    ThijsV's avatar

    Bedankt allemaal,

    zelf denk ik ook niet dat je agressief gedrag gaat vertonen door games (moord ed.).
    Maar allemaal bedankt, en ik zal m’n best doen de naam van de games te zuiveren ๐Ÿ˜‰

    Gr Thijs