Forum

Topic: Yellow Led Of Death hoe op te lossen?

Anoniem's avatar

Hallo, Iedereen

ik ben hier nieuw. Een paar maanden geleden is mijn playstation 3 kapot gegaan. Nu ging het hierbij om een ylod. En had ik hiervoor een handleiding gevonden en die gevolgd. Maar dat mocht niet baten bij mijn ps3. Dit probleem zal al wel vaker besproken zijn. Maar heeft iemand een goeie shop waar je dat kan laten maken in de regio zuid-holland?

Alvast Bedankt, Patrick

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Het is Yellow Light of Death… 😛

    Maar ik heb hem voor 40 euro bij Free-box laten maken, dat is in Uithoorn. Naast Haarlem…
    http://www.free-box.nl/

    In een uur gemaakt en je kan in de wachtruimte rustig game :D:D:D

  2. 3 XP
    Patrick101's avatar

    Mooi om te horen. Ik had een paar weken geleden ook z’n zaakje gemailed en die zijden dat het probleem weer na een week 2 weken weer terug kan komen. Dit is vast niet het geval bij uithoorn?

  3. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Wat voor type ps3 heb je?
    Is een ylod ook mogelijk bij een slim?

  4. 52 XP
    Sabitoh's avatar

    YLOD is ook mogelijk op de PS3 slim ondanks die energie zuiniger is en minder snel overhit raakt,
    Is het daarmee ook niet te garanderen. De Slim zal dat wel minder snel krijgen dan de 60GB bv.

    Tips:

    Niet te lange Game sessie’s houden aan een stuk door spelen. Als je Bv langer dan 6t/m10uur lang played dagelijks?!
    PS3 niet in een krappe ruimte neer zetten.
    af en toen +/- 1x per maand wel alle stof weg halen weg zuigen
    En er werd me verteld dat je ook de aan en uit knop aan de achter kant kan uit zetten als je voorlopig tog niet speelt

  5. 3 XP
    Patrick101's avatar

    Dat deed ik wel altijd de knop uitzetten als ik klaar was met spelen. Ja ik twijfel nu of het niet ook een glod kan zijn. Want dat reflowen heb ik zelf al gedaan maar toen zag ik geen zwarte vlekken op het moederbord

  6. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Dat deed ik wel altijd de knop uitzetten als ik klaar was met spelen. Ja ik twijfel nu of het niet ook een glod kan zijn. Want dat reflowen heb ik zelf al gedaan maar toen zag ik geen zwarte vlekken op het moederbord

    Als je een YLOD hebt moet je naar die free-box.
    Ze geven je ook nog een 3 maanden garantie. Dus mocht het probleem zich binnen 3 maanden weer voordoen dan is de reparatie gratis.
    Ik heb er in ieder geval geen last meer van gehad, en het is alweer een jaar geleden…
    Trouwens, als je hem naar sony opstuurd krijg je voor 150 euro een andere ps3 terug.
    Dit is een door hun gerepareerde ps3, en deze kan net zo goed weer bijna een YLOD krijgen…

  7. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    tot nu toe 3x gehad met mn 60 GB console.

    2x terug geweest naar sony (viel onder garantie) 3e x naar een lokale monteur.
    Maar die kwam er pas na een half jaar achter dat het moederbord kapot was, en dit was wel zo duur om te laten maken dat ik net zo goed een nieuwe kon kopen. -.-*

    Vervolgens de slim gekocht en tot heden nog geen enkel probleem mee gehad.

    Heb je nog garantie bij Sony? want anders vragen ze 150 euro om em te laten maken. Exclusief verzendskosten. 😉

  8. 169 XP
    nWo_xPsyKo-'s avatar

    Enkel het allereerste PS3 model was bij mij na +- 2jaar YLOD met al mijn andere PS3’s nog geen last gehad.

  9. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Ja ik ook, heb het eerste model, de 60gb. Die kreeg na 3,5 jaar pas een ylod dus ze gaan opzich wel lang mee…

  10. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Ik heb die van mij nu bijna 5 jaar en het is 1 maand geleden dat ik mijn eerste Ylod had:(
    Nog ff iets anders mijn savegame blijft wel behouden toch? Heb er 1500 uur aan savedata opstaan namelijk.

  11. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dan zul je de harde schijf er al uit moeten halen.
    En in je nieuwe ps3 terug zetten.

    Ik was AL mijn gegevens kwijt….

  12. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Ik heb die van mij nu bijna 5 jaar en het is 1 maand geleden dat ik mijn eerste Ylod had:(
    Nog ff iets anders mijn savegame blijft wel behouden toch? Heb er 1500 uur aan savedata opstaan namelijk.

    Niet als je hem naar sony opstuurd, wel als je hem naar iemand anders opstuurd.

  13. 656 XP
    Killermen's avatar

    Ik heb die van mij nu bijna 5 jaar en het is 1 maand geleden dat ik mijn eerste Ylod had:(
    Nog ff iets anders mijn savegame blijft wel behouden toch? Heb er 1500 uur aan savedata opstaan namelijk.

    Als je je PS3 opstuurt naar Sony, ben je sowieso je data op je harddisk kwijt, zelf repareren of de lokale reparatieshop is dan enkel de optie.

    Ik heb ook enkele weken m’n eerste YLOD gehad. Zelf gerepareerd en terwijl toch een nieuwe PS3 gekocht, alle data overgezet en klaar!

  14. 2 XP
    nWo_xeMp's avatar

    Heb nog steeds m’n oude 40GB PS3. Ongeveer 4,5 jaar oud en nog geen enkel probleem gehad.

  15. 1374 XP
    rva_96's avatar

    bestaat er soort geen converter die hem kan over zetten 😛 dan kan je je hardeschijf ff bij een vriend in z’n ps3 doen en dan snel backup maken en dan nieuwe kopen en dan overzetten 😀

  16. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Nope kan niet, als je je harde schijf in een andere PS3 doet dan vraagt ie automatisch om te formatteren (Leeg maken van de HDD).

  17. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    hoe kan je het eigenlijk voor komen een ylod

  18. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    hoe kan je het eigenlijk voor komen een ylod

    ” Tips:

    Niet te lange Game sessie’s houden aan een stuk door spelen. Als je Bv langer dan 6t/m10uur lang played dagelijks?!
    PS3 niet in een krappe ruimte neer zetten.
    af en toen +/- 1x per maand wel alle stof weg halen weg zuigen
    En er werd me verteld dat je ook de aan en uit knop aan de achter kant kan uit zetten als je voorlopig tog niet speelt

  19. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Dat klopt niet hoor, die tips
    Misschien dat hij dan wat langer mee gaat, maar voorkomen kun je het volgens mij niet

    Maat van me had ook een 60gb ps3, maakte em maandelijks schoon, speelde er niet veel op, en staat nog eens in een vrije ruimte ook
    Toch na ca 5 jaar een Ylod gekregen!

    Je bestanden overzetten zal ook alleen lukken met de ps3 waar die uit vandaan komt.
    In een andere ps3 dan word er gezegt dat de hdd geformateerd moet worden
    En in een externe behuizing en dan op Je ps3/pc heeft ook geen nut.

    Reparen is dan de enige oplossing, en dan meteen backuppen zodra het kan!
    Zorg er dan ook voor dat Je Je accounts deactiveerd via de ps3 (dit kan ook online, maar maar 1x in het half jaar)

    Goeie tip is wel, maak eens in de 2 weken een backup van Je hdd, en/of backup Je savegames op je bv Je telefoon
    Al is het backuppen van savegames niet met alle games mogelijk.
    Met games als battlefield 3 en modern warfare 3 is het niet zo een ramp, daar word Je multiplayer profiel online bewaard