Forum

Topic: Sony vs. GeoHot

Anoniem's avatar

Sony Computer Entertainment America (SCEA) is verwikkeld in de strijd tegen de hacker GeoHot en nog veel meer hackers. Ze zijn druk bezig om technisch alles te beveiligen, maar ook in de rechtszaal wordt het uitgevochten.

De eerste uitspraak is inmiddels gedaan en GeoHot heeft een tijdelijk verbod gekregen en moet al zijn opslagapparaten inleveren. SCEA heeft dus deze slag gewonnen en zal verder gaan met de strijd tegen de hackers. Wat vinden jullie van deze uitspraak van de rechter?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    waardeloos,

    andere hebben ook al door hoe ze hem moeten hacken, dus door 1 iemand verbod op te leggen help niks 😉

    Tevens ben ik voor de jailbreak. Iig niet back-up (oke gebruikt wel zelf xD:$)
    Maar een eigen XMB is tog leuk :P!

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Terecht. 🙂

    En vinnie, het zijn mischien meerdere, maar zonder GeoHot was er nog helemaal niemand geweest.
    Hij is degene die het belangrijkste puzzelstukje heeft gevonden, belangrijker nog: Dat puzzelstukje bekend heeft gemaakt.

    Dit zal wel een hoop andere hackers afschrikken denk ik, maar lan niet allemaal.
    Bij de PS2 was het zo dat als jij em gechipped had je gewoon niet meer online kon spelen. (als de chip AAN stond)
    Dus dan kocht je alleen maar spellen die online konden, en alle offline spellen die downloade je gewoon.

    Maar bij de PS3 gaat het niet zo makkelijk. Want wat is nou een PS3 zonder internetverbinding. o.O
    Dan haal je gewoon meer dan de helft van de functies weg.
    En tegenwoordig zijn er bijna geen spellen meer die niet onlie kunnen. 😉

    Van mij mogen ze alle hackers bannen en aanklagen. En van mij mogen ze ook iedereen bannen die zn ps3 heeft gehackt d.m.v. een firmware downgrade.
    Ik ben er zwaar tegen.

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Terecht. 🙂

    En vinnie, het zijn mischien meerdere, maar zonder GeoHot was er nog helemaal niemand geweest.
    Hij is degene die het belangrijkste puzzelstukje heeft gevonden, belangrijker nog: Dat puzzelstukje bekend heeft gemaakt.

    Dit zal wel een hoop andere hackers afschrikken denk ik, maar lan niet allemaal.
    Bij de PS2 was het zo dat als jij em gechipped had je gewoon niet meer online kon spelen. (als de chip AAN stond)
    Dus dan kocht je alleen maar spellen die online konden, en alle offline spellen die downloade je gewoon.

    Maar bij de PS3 gaat het niet zo makkelijk. Want wat is nou een PS3 zonder internetverbinding. o.O
    Dan haal je gewoon meer dan de helft van de functies weg.
    En tegenwoordig zijn er bijna geen spellen meer die niet onlie kunnen. 😉

    Van mij mogen ze alle hackers bannen en aanklagen. En van mij mogen ze ook iedereen bannen die zn ps3 heeft gehackt d.m.v. een firmware downgrade.
    Ik ben er zwaar tegen.

    Amen xD

    ik blijf hopen dat Sony er nog iets tegen kan doen.

  4. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Ik ben er niet tegen zolang het bij homebrew blijft en niet overgaat tot back-up of online hacking. dus als ze gewoon zouden zeggen dat ze iedereen bannen die back-up manager gebruikt, dan is het voor mij ook al genoeg.
    PS: ik gebruik zelf geen homebrew, ma als ik zeker ben da je nie meer gebanned kan worden ben ik toch van plan dat te doen.

  5. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Ik ben er niet tegen zolang het bij homebrew blijft en niet overgaat tot back-up of online hacking. dus als ze gewoon zouden zeggen dat ze iedereen bannen die back-up manager gebruikt, dan is het voor mij ook al genoeg.
    PS: ik gebruik zelf geen homebrew, ma als ik zeker ben da je nie meer gebanned kan worden ben ik toch van plan dat te doen.

    maar je kan er van uit gaan dat als mensen homebrew meuk installeren enzo, dat er dan ook van die mafkezen zijn die backups doen en online hacking..

  6. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    maar je kan er van uit gaan dat als mensen homebrew meuk installeren enzo, dat er dan ook van die mafkezen zijn die backups doen en online hacking..

    Maar wat heeft iedereen toch tegen een spelletje downloaden :|?

    Ik heb zelf 36 games gekocht. Een PS3 voor 600 euro. Move en 3 controllers. En ook zat op PSN. Maar heb gewoon niet geld genoeg om al die titels te kopen 😐 Dus nu download ik er af en toe is 1 😉 Maar de goede titels koop ik zeker weten 😀 Binnen kort bijvoorbeeld KZ2! Zeker dat ik die gewoon koop 😉
    Maar 60 euro is niet niks voor iemand die nog school zit en niet altijd kan werken :)!

  7. 536 XP
    Glennps3's avatar

    maar je kan er van uit gaan dat als mensen homebrew meuk installeren enzo, dat er dan ook van die mafkezen zijn die backups doen en online hacking..

    Natuurlijk maar die mensen moeten ze dan ook bannen he, ik snap trouwens niet waarop sony of enige andere ontwikkelaar niet gewoon meteen homebrew installeert, dat zou al veel hacken voorkomen.

  8. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Maar wat heeft iedereen toch tegen een spelletje downloaden :|?

    Ik heb zelf 36 games gekocht. Een PS3 voor 600 euro. Move en 3 controllers. En ook zat op PSN. Maar heb gewoon niet geld genoeg om al die titels te kopen 😐 Dus nu download ik er af en toe is 1 😉 Maar de goede titels koop ik zeker weten 😀 Binnen kort bijvoorbeeld KZ2! Zeker dat ik die gewoon koop 😉
    Maar 60 euro is niet niks voor iemand die nog school zit en niet altijd kan werken :)!

    snap ik, games zijn ook vrij duur. maar de ontwikkelaars hebben ook tijd en moeite in die games gestopt.

    Natuurlijk maar die mensen moeten ze dan ook bannen he, ik snap trouwens niet waarop sony of enige andere ontwikkelaar niet gewoon meteen homebrew installeert, dat zou al veel hacken voorkomen.

    omdat homebrew toch niet helemaal naar de wensen is te maken van iedereen. blijven er altijd tussen zitten die zelf weer iets anders maken ofzo.

  9. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik ben tegen cheaters. En als je je console wil jailbreaken moet je dat helemaal zelf weten.
    Dit vind ik zelf ronduit belachelijk.

  10. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Terecht. 🙂

    En vinnie, het zijn mischien meerdere, maar zonder GeoHot was er nog helemaal niemand geweest.
    Hij is degene die het belangrijkste puzzelstukje heeft gevonden, belangrijker nog: Dat puzzelstukje bekend heeft gemaakt.

    Dit zal wel een hoop andere hackers afschrikken denk ik, maar lan niet allemaal.
    Bij de PS2 was het zo dat als jij em gechipped had je gewoon niet meer online kon spelen. (als de chip AAN stond)
    Dus dan kocht je alleen maar spellen die online konden, en alle offline spellen die downloade je gewoon.

    Maar bij de PS3 gaat het niet zo makkelijk. Want wat is nou een PS3 zonder internetverbinding. o.O
    Dan haal je gewoon meer dan de helft van de functies weg.
    En tegenwoordig zijn er bijna geen spellen meer die niet onlie kunnen. 😉

    Van mij mogen ze alle hackers bannen en aanklagen. En van mij mogen ze ook iedereen bannen die zn ps3 heeft gehackt d.m.v. een firmware downgrade.
    Ik ben er zwaar tegen.

    helemaal mee eens..!

  11. 536 XP
    Glennps3's avatar

    omdat homebrew toch niet helemaal naar de wensen is te maken van iedereen. blijven er altijd tussen zitten die zelf weer iets anders maken ofzo.

    Daar dient homebrew dan voor he om zelf apps te maken.