Forum

Topic: GT5 server probleem! help pls?

Anoniem's avatar

zou iemand mij kunnen helpen? ik heb namelijk GT5 gekocht maar ik kan niet online, als ik me aanmeld gaat hij eerst naar verbinding met de server zoeken. Dit duurt al 5-10 minuten en uiteindelijk staat er dat de verbinding met de server mislukt.
Dus ik zou het erg op prijs stellen als iemand me wil helpen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

31 reacties

  1. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    kan je met andere spellen wel online komen?

  2. 31 XP
    solly's avatar

    ja, dat wel ik ben gewoon online maar hij kan geen verbinding met de server maken staat er dan. Want ik speel bijvoorbeeld wel gewoon black ops online

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    is dit al lang? is er niet toevallig onderhoud aan de servers van gt5?

  4. 31 XP
    solly's avatar

    ja heb dit al heel lang, ik heb het spel al vanaf ongeveer de kerstdagen. Maar heb het spel al die tijd gewoon niet gespeeld omdat ik niks online kan doen. Maar ik heb wel gehoord dat er server problemen waren. Maar in mijn geval heb ik nog nooit verbinding met de server kunnen maken:S

  5. 571 XP
    r03n_d's avatar

    In het begin waren er problemen met de servers, maar dat is nu niet meer aan de orde. Het probleem ligt ergens anders.

  6. 31 XP
    solly's avatar

    ja, maar ik zou niet weten wat, heb nog nooit online problemen gehad behalve met dit spel

  7. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    maar met gt5 ben je toch altijd online? je hele gt5 huis heeft toch constant verbinding met de servers? of heb ik dat nou verkeerd?

  8. 31 XP
    solly's avatar

    nou, dat zou kunnen maar als ik zeg maar online iets wl doen, bijvoorbeeld showroom dan staat er kan geen verbinding maken met de server ofzo

    ik kan wel GT home in enzo maar de laadtijden zijn ook verschrikkelijk lang als ik een race wil starten bij A-spec bijvoorbeeld. Dus als ik offline speel meld ik me af bij playstation network want dan kan ik gelijk spelen. Maar ik wil gewoon weten hoe ik verbinding met die servers krijg, in plaats van een foutmelding. Die laadtijden boeien me niet als ik maar online kan spelen

  9. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Die laadtijden komen omdat je systeem geen verbinding kan maken.
    Heb je wel de laatste updates geinstalleerd?

  10. 31 XP
    solly's avatar

    zou het niet weten, hoe kan ik die alsnog installeren? maar de laadtijden zijn zo lang omdat hij iedere keer verbinding wil maken met de server maar dit mislukt altijd

  11. 571 XP
    r03n_d's avatar

    [Je huidige versie controleren]
    Ga via het hoofdmenu naar de handleiding onder in het scherm om te zien welke gameversie je hebt. Het versienummer vind je links boven de inhoudsopgave van de handleiding.

    Als de softwareversie begint met Ver. 1.07, dan heb je de nieuwste versie van de game.

    Mocht dit niet het geval zijn, druk dan op de PS-toets om de game te beëindigen. Verbind je PS3™-systeem met het internet en start vervolgens GT5 opnieuw op. De update wordt dan automatisch gedownload.

    5chars

  12. 31 XP
    solly's avatar

    ik zou het niet weten, hoe installeer ik de laatste updates? misschien heb ik ze gemist

    oh w8 sorry ik keek naar eerste pagina, thx voor de informatie ik ga ff proberen

  13. 31 XP
    solly's avatar

    pfft ik kan die handleiding niet eens vinden, ik weet echt niet waar ik zoeken moet

  14. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Je PM’de me dat je de laatste update had. Ik zou dan echt niet weten wat er aan de hand kan zijn, maar ik ben dan ook niet heel deskundig daarin..

  15. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Bellen naar de Fabrikant?

  16. 31 XP
    solly's avatar

    ja moet maar, thx voor alle hulp

  17. 51 XP
    DaRoeler's avatar

    ja moet maar, thx voor alle hulp

    Check NAT Type. Type 3 is kut Type 2 is nodig..
    Als dat het zo is check Youtube: NAT type 3 naar NAT type 2 tutorial

    Ik had het probleem met RDR en GT5 ook. kon daardoor niet online, dus heb ik mij Router geconfigureert.
    UpNp(ofzoiets) aanzetten enzo..

  18. 31 XP
    solly's avatar

    ok aiit ga meteen proberen thx man

    oh er staat dat ik NAT type 2 heb al… en er staat UpNp beschikbaar

  19. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Dat dacht ik al, aangezien je wel CoD kon spelen.. Daarom zou ik het juist niet weten :p

  20. 31 XP
    solly's avatar

    ja ik speelde eerst alleen maar black ops, maar nu ik gran turismo 5 heb gespeeld wil ik niet anders meer:D
    ik speel trouwens 3D op een 159cm scherm geweldig:P

  21. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik heb gt5 ook een keer in 3D gespeeld, maar ik vond het een beetje tegenvallen hoor.

  22. 571 XP
    r03n_d's avatar

    om maar even offtopic door te gaan; omschrijf eens hoe dat er 3D uit ziet dan?

  23. 31 XP
    solly's avatar

    inderdaad wat wouter zegt het val wel tegen maar als je je beeld veranderd dat je van binnenuit kijkt zeg maar dat je je stuur ziet enzo, lijkt het net of je zelf in de auto zit:D
    maar voor de rest is het 3D niet echt goed zichtbaar. Bij black ops is de kwaliteit van 3D wel beter

  24. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    bij black ops wordt ik helemaal dol. die gameplay is te snel vind ik voor 3d te gamen.

    @R03n, wat solly zegt. als je in de wagen zit zie je wel 3d, maar de andere views vind ik tegenvallen.
    daarentegen 3D films zijn echt super om te kijken. daar zie je echt diepte en het ziet er gewoon super uit..

  25. 31 XP
    solly's avatar

    @ wouter ja dat klopt bij black ops krijg ik er last van mijn ogen van:D
    maar met 3D films kijken ook, ik kan waarschijnlijk niet tegen 3D kijken wat opzich jammer is

  26. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    nee, 3d films heb ik er echt geen last van.
    maar ff terug ontopic, werkt het nou??

  27. 31 XP
    solly's avatar

    heb nog geen actie ondernomen, weet niet hoe ik sony kan bereiken:O

  28. 1569 XP
  29. 31 XP
    solly's avatar

    lol:D niet echt nee nice gedaan en bedankt:P

  30. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    hehehe, you’re welcome 😛
    al een reactie gehad?

  31. 31 XP
    solly's avatar

    nog niet, ze zeiden dat ik vrijdagmiddag moest terugbellen:O