Forum

Topic: [OOT] Dragon’s Dogma

Anoniem's avatar

Je hebt het vast al gelezen op onze frontpage, maar Capcom komt in 2012 met een nieuwe game: Dragon’s Dogma. In deze game ga je met drie metgezellen (AI) op pad op zoek naar en mysterieuze draak, om deze te doden. Onderweg mag je nog veel meer doen, waaronder de inwoners van diverse steden helpen en andere grote beesten die op je pad komen te lijf gaan.

Hieronder kan je de eerste trailer bekijken en voor de eerste screenshots moet je even hier klikken.

Denken jullie dat dit een game wordt die je moet hebben? Wat verwacht jij ervan?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Dit is zeker geen preorder, maar een game waarbij ik de reviews en reacties afwacht van mensen die hem wel al uitgebreid gespeeld hebben.

    Ook deze trailer zegt eigenlijk niet zo veel. Leuk dat je moet vechten, maar bij een RPG vind ik zo veel andere aspecten ook heel belangrijk. Zo wil ik karakters die je kunt levelen zoals jij dat wilt en waar je echt om gaat geven, romances zijn ook leuk, ik wil natuurlijk heel veel items kunnen vinden, vele vele vele side quests kunnen spelen, rond kunnen dwalen in een vreselijk grote open wereld… Ik wil met eigenlijk iedereen willen kunnen kletsen, opdrachten vervullen, veel kunnen shoppen… 😉

    En dus wacht ik gewoon af, voordat ik straks een hack en slash game op de plank heb staan waar ik zo niet van hou…

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Het is een combinatie van aktie en rpg, en veel dingen die Je opgenoemd hebt zullen er ook in zitten.
    Vele items, quests en een open wereld zit er in, dat is al zeker, maar wat het verhaal betrefd heb ik geen idee.
    Ik weet dan dat Je hart gestolen word door een draak, maar daar houd het ook wel een beetje bij op.

    Over het levelen dier ik niets te zeggen, misschien iemand anders hier? Wel heb Je keuze uit 4 verschillende klasses.

    Als je de game voor online multiplayer wilt halen kun Je het wel vergeten, het is wel online, maar zeer beperkt.
    Je maakt zelf Je “pawn” of hulpje, en die kun je bijvoorbeeld aan andere mensen uitlenen die hulp nodig hebben.
    Als die dan weer terug is, komt hij met informatie over quests of het verslaan van monsters, of zelfs leuke items!

    Misschien leuk om te weten dat er 24 april een demo uit komt van de game!

  3. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik weet nog heel goed dat ik fucking lang uit had gekeken naar Final Fantasy XIII, maar oh wat viel die mij tegen! Uiteraard ge-pre-orderd volle mep voor betaald… En toen de game eenmaal begon… Kwijlend zat ik voor de tv… Ooohhh wat mooi!!! Maar al hield alles daarbij op. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger… Final Fantasy XIII-2 heb ik dan ook nog steeds niet aangeschaft.

    Maar… Uiteindelijk heb ik Dragon Age: Origins aangeschaft en mensen kinderen wat is die game gaaf, wat een verhaal!!! Zo gaaf dat ik ook alle DLC graag erbij wil hebben, maar goed dan ga je naar de store en krap je je nog wel 3 keer achter je oren. Ik had nooit gedacht dat de DLC in de store zo duur zou blijven. En dus ben ik maar weer naar de site van Nedgame gegaan en heb nu Dragon Age: The Ultimate Edition besteld voor €29,- dan heb je en het originele spel + alle downloads.

    Dragon Age 2 ligt hier ook, maar daarvan hoor ik vele mensen zeggen dat die nooit zo gaaf is geworden als het eerste deel. Er komt ook geen Ultimate edition van Dragon Age 2 liet Bioware ergens in maart weten. Maar goed, tegen die tijd dat het eerste deeltje uit is begin ik gewoon aan het 2de deel.
    Enfin en vandaag verwacht ik Skyrim in de bus, kortom ik hoef me komende maanden niet te vervelen.

    Ik speel pas sinds kort (op FF na) RPG’s en ik moet zeggen dat dit toch een beetje mijn favoriete genre aan het worden is. 😉 Als het maar geen Hack en Slash RPG is wat ik FF XIII dus wel vond. Alleen kan ik niet heel veel titels vinden. Ik las ergens dat Star Ocean: The Last Hope ook een aanrader moet zijn. Maar die kan ik nergens meer vinden, anders maar eens op Marktplaats kijken tegen die tijd.

    Net zo goed dat ik hoop dat Dragon’s Dogma ook een topper van een RPG zal zijn. Alleen heb ik inmiddels eens wat previews opgezocht via Google en dan komt Dragon’s Dogma er toch alles behalve erg goed uit. Een diepgaand verhaal hoeven we niet te verwachten, een band op bouwen met je karakters doe je ook niet, de actie is bloed snel en dan ook nog eens vanuit een camera standpunt die er voor zorgt dat je de helft van het gevecht niet ziet. In Dragon’s Dogma schijnt het voornamelijk te draaien om de actie. Op zich vond ik het wel weer een leuk idee dat je ‘hulpjes’ kon lenen bij je online vrienden, maar waarom dan ook niet gewoon samen met een vriend door de game heen kunnen? De trailers die ik tot nu toe heb gezien, hebben me eigenlijk ook nog niet overtuigd. Kortom ik wacht het met deze game echt gewoon af…

    Wellicht dat White Knight Chronicles II een betere keuze voor mij zal zijn. Deel I vond ik ook gaaf, 3 x uit gespeeld en gelukkig staat het eerste deel ook op de disk van het tweede deel. Met deel 1 deed ik mjn eerste online ervaring op. 😉 (voor de PS3 dan) Het verhaal was wel erg zoetsappig en voorspellend maar storen deed ik me daar nou ook weer niet aan.

  4. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Deze RPG heb ik gekocht ik vond het fantastisch maar dat was persoonlijk. Trinity Souls of Zill O’ll alleen had je 2 metgezellen. En deze game ga ik zeker halen. Alleen al voor de mensen die eraan meewerken.

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En deze game ga ik zeker halen. Alleen al voor de mensen die eraan meewerken.

    Nou beetje jammer hoor, dat je dan alleen Dragons’s Dogma game koopt voor de mensen die aan deze meewerken… en al die andere mensen die keihard aan andere games werken dan… Die doen vrijwilligerswerk??? 😛

    Deze RPG heb ik gekocht ik vond het fantastisch maar dat was persoonlijk. Trinity Souls of Zill O’ll alleen had je 2 metgezellen.

    Oké thanks, ik zal er even naar gaan kijken…

    😉

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    FFXIII is juist geen hack & slash rpg, dat is turn based
    dragons dogma en de huidige “westerse” rpg’s vind ik juist meer hack & slash (daarom ook action rpg?)
    Ik denk dat je demon souls ook wel leuk zult vinden, alleen is die erg genadeloos

    Als je white knight chronicles 1 al goed vond, vind je 2 geweldig, het speelt zoveel lekkerder!
    ook kun je nu je eigen knight krijgen en online gebruiken!
    Ik speel het sinds kort met een maat van me, maar met 2 man is het wel pittig..
    Sinds vandaag een derde erbij, en dat moet een hoop goed maken hoop ik!

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Nou beetje jammer hoor, dat je dan alleen Dragons’s Dogma game koopt voor de mensen die aan deze meewerken… en al die andere mensen die keihard aan andere games werken dan… Die doen vrijwilligerswerk??? 😛

    Oké thanks, ik zal er even naar gaan kijken…

    😉

    Je moet het zo zien als mijn favoriete ontwikkelaars meedoen dan is het gewoon een extra drive om de game te halen. En als je van een fantasich verhaal houd en een prachtige stijl. Het is alleen wel turn based maar WOW. Valkyria Chronicles van Sega fantastisch. En waarschijnlijk nog een koopje ook.

    😀 😀 😀 😀

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    @Flaming_Kaiser;194485

    Oké ook wel een beetje logisch, ik hou de games van BioWare ook scherper in de gaten dan van anderen bijvoorbeeld. Gewoon omdat ik Dragon Age en Mass Effect zo gaaf vind. Fallout 3 daar in tegen ben ik eigenlijk mee gestopt omdat ik altijd zonder munitie zit en dat ook weer niet lekker vind spelen, wellicht moet ik er nog eens goed voor gaan zitten.

    Op dit moment ben ik net begonnen aan Dragon Age 2, puur omdat ik inmiddels heel veel reacties heb mogen ontvangen over hoe slecht die game is. Eerst zelf maar eens kijken en ja… Het is geen Dragon Age: Origins inderdaad. Ik moet ook nog ff wennen aan de snelheid bij de gevechten. Maar na 1 uurtje kan ik nog niet echt een conclusie trekken over goed of slecht. Grafisch is ie beter, dat wel… En ook de dialoog opties vind ik een vooruitgang. Min puntje vond ik in ieder geval dat je je karakter wel erg magertjes kunt vormgeven.

    Lekker lang weekend dit keer, de demo van Dragon Dogma is binnen. Vanmiddag ga ik hem spelen om zelf ook eens een beetje ervaring op te doen met deze game. Ik ben heel benieuwd.

  9. 8864 XP
    7th-son's avatar

    we zijn ook benieuwd naar je reactie 😉

    ik ben benieuwd hoe de rest van het spel is, dus denk wel dat ik em ga halen zodra die uit is! (maar wel import dan)

  10. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou inmiddels heb ik de demo gespeeld, maar of ik er nou echt een goede indruk van heb…

    Het stuk hieronder zit vol met spoilers, als je zelf nog niets van de demo en of game wilt weten moet je dus vooral NIET verder lezen!!!

    Het begint allemaal geweldig! Het maken van je eigen karakter en die van je maatje was een en al feest. Zo veel mogelijkheden, echt geweldig! Je kan eigenlijk zo ongeveer wel alles aan je eigen uiterlijk veranderen. En het systeem om te kiezen uit diverse modellen weergegeven in afbeeldingen in plaats van schuiven met schuifjes voor je gewenste veranderen vind ik ook een geweldige manier, het werkt eenvoudig en snel. Na 25 minuten spelen hiermee, ben ik dan uiteindelijk tevreden met het eind resultaat… Jammer dan weer dat je niet kunt kiezen uit rassen of classes, de enige keus is man of vrouw…

    Op naar de demo zelf, ik koos als eerste optie voor de Prologue Quest. Mijn eerste ingeving, jeetje het is wel erg donker, maar gelukkig heb ik een lamp met voldoende lampolie bij me zodat de omgeving verlicht raakt. De tweede shock… Hé waar heb ik bijna een half uur lang mijn karakters voor vormgegeven? Ik koos toch echt voor een vrouwelijke personage en hier sta ik dan als man… Geen ramp natuurlijk en later bedacht ik me ook dat het op de Prologue Quest ging, ik krijg mijn eigen karakters vast nog wel te zien…

    En dus begon ik meteen aan voor mij het leukste aan open wereld RPG’s het ontdekken van de omgeving, eens kijken op de grote map waar ik mij bevind… Welke grote map want die is er niet. Oké ik moest het dus doen met het kleine mapje links onder in beeld, terug naar de quest. Een beetje rond kijken en al snel vond ik kisten om me heen die ik vernietigend tegen de muur kon smijten… Alleen het resultaat was wel weer wat teleurstellend. In ver weg de meeste kisten trof ik niets aan. Nou dan rest er niets anders dan mijn inmiddels iet wat ongeduldige maatje te volgen. We vechten kort tegen wat gespuis en zonder moeite zijn ze verslagen, we gaan verder op pad, een pad wat zeer lineair is.

    Maar dan zie ik tot mijn grote schrik dat mijn maatje zelfmoord pleegt! Recht voor mijn neus… Hij springt zo maar ineens zo in het diepe naar beneden, voorzichtig kijk ik over de rand om te zien hoe diep hij gesprongen is, maar opgelucht haal ik adem… Mijn maatje kan gewoon heel goed springen! Even zien of ik dat ook kan en ja hoor, ook ik kom er zonder ook maar 1 kleerscheurtje goed vanaf…

    We wandelen samen verder naar een riftstone waar we nog twee vriendjes erbij krijgen die ons verder helpen… En zo gebeurd er eigenlijk vrij weinig tot niets… Er wordt veel gebabbeld tussen de personages niets boeiends eigenlijk en als ik ook maar 1 seconde de andere kant heen wil krijg ik steeds de zelfde woorden te horen “come master, this way”, niet heel uitnodigend om eens rond te kijken, die mogelijk was er ook nauwelijks overigens… Ineens was daar een uil die ons lastig viel, maar de camera ging steeds de andere kant op en voor ik het wist hadden mijn maatjes de uil al verslagen… Mede doordat ik ze net voor het moment voordat de uil er ineens was, ik mijn maatjes naar voren had gestuurd, denk ik.

    Nog een sprong het diepe in, weer wat vogeltjes en wat gespuis. De omgeving is wederom vrij donker zodat een echte goede indruk van de omgeving mij vreemd bleef. Vuur is hier de oplossing tegen het gespuis… En al snel gaan we verder van A naar B.

    We moesten echt van A naar B met niets daar tussen. De weg tussen A en B was ook nog eens heel kort en eenmaal aangekomen bij B stuitte ik op een reusachtige leeuw met nog een maatje op zijn rug…

    Het gevecht gaat beginnen… Maar was ook zo weer over. R2 ingedrukt houden, op het beest klimmen en flink button bashen op het vierkantje en zo nu en dan op het driehoekje waren voldoende om binnen een mum van tijd de leeuw en zijn maatje hun laatste adem te doen laten uitblazen. Het gevecht gaat ook zo rap dat je eigenlijk vergeet dat je met zijn vieren bent, er gaat veel informatie over het scherm heen tijdens het gevecht waar je op dat moment niet de tijd voor hebt om naar te kijken. Irritant puntje is ook hier weer dat de camera gewoon weg niet lekker mee loopt en je jezelf geregeld kwijt bent. Dit vond ik echt storend!

    En dan is daar alweer het begin scherm in beeld… Was dit het? Ja, dit was het… Meer is er niet voor de Prologue Quest… Niets mee gekregen van een verhaal, wel wat items gevonden, maar niet gebruikt op de lamp na. Het menu ziet er overigens wel strak uit, werkt ook gemakkelijk… De personages welke met me mee reizen door dit bizar korte stukje deden me niets, maar dat kan ook niet in zo’n kort stukje demo.

    Tijd voor de countryside quest, hier zag ik dan eindelijk mijn zelf gecreëerde karakters. En verder een groepjes gespuis wat zo verslagen was… En toen was daar de adelaar die in ons wel een lekker vers hapje zag, het beest was op dezelfde manier te verslaan als de 2 koppige leeuw in de prologue quest met een camera view die gewoon weg nergens over gaat.

    Ik vraag me serieus af wat Capcom ons nou heeft willen laten zien met deze demo. Ik loop in ieder geval niet warm voor de volledige game na het spelen van deze zeer korte demo. Toch de reviews maar afwachten dus…

    Pluspunten vond ik de manier waarop je heel uitgebreid je personage kunt creëren, Het menu is ook echt wel strak en makkelijk in gebruik.
    Maar de minpunten overheersen voor mij. Ten eerste de camera view, deze heb ik echt als storend ervaren, het gemis van conversaties tussen personages, het niet kunnen wisselen tijdens de gevechten van personages… De muziek heb ik in het optie scherm op een lager niveau gezet, hier kreeg ik de zenuwen van tijdens gevechten…

    Maar goed, uiteindelijk was de demo veel te kort om überhaupt een degelijke mening te kunnen vormen… Dit is puur mijn eerste indruk…

  11. 8864 XP
    7th-son's avatar

    je zegt het zelf al, het is een demo, niet het volledige spel 🙂
    wie weet hoe oud deze build al is?

    het feit dat je niet kunt wisselen van character, is omdat die characters die uit de rift komen, de pawns zijn van andere spelers die het spel ook spelen (ok, in de demo dan niet, maar toch)

    ik vind wel vrij vervelend dat die characters door elkaar heen brabbelen, aangezien het vaak nuttige info is wat ze vertellen
    die teksten links hadden wel een stuk kleiner kunnen zijn!

  12. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Wat ik nou eigenlijk wel mee vond vallen was de snelheid waarmee de karakters liepen. In veel previews lees je steeds weer dat de snelheid van de personages wel erg snel is. Of ze hebben dit al aangepast, of het is mij door Dragon Age 2 niet opgevallen. Ik was net voordat ik de demo van Dragon Dogma namelijk Dragon Age 2 aan het spelen en moest daar in het begin juist wel heel erg aan wennen aan de hoge snelheid. Dragon Age: Origins waar ik eerder mee bezig was verloopt heel wat rustiger en gaat het me te snel, is het een kwestie van L2 ingedrukt houden om de tactiek te herzien.

    Wat de teksten links in beeld betreft vind ik ze daar helemaal niet handig staan, ze gaan ook volledig aan me voorbij eigenlijk. Bij het eerste gevecht had ik al zoiets van: “jeetje wat een info gaat er voorbij.”. En dat terwijl je geen tijd hebt om tijdens het gevecht elders in het beeld je aandacht op te vestigen”.

    Ik hoop alleen echt dat ze wat aan die waardeloze camera view doen, anders is het sowieso geen game voor mij.

  13. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik heb de demo gespeeld ik was er niet echt weg van. Het heeft gewoon te weinig inhoud/ tekort. Het spelen was leuk maar gewoon te kort.

  14. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik heb de komplete game nou een week, en wat is die geweldig!!!
    voor mij een instant GOTY!

    zijn er andere mensen die dit spel spelen of hebben?
    iemand met vragen over de game, of twijvelt de game te kopen?

    Wat zijn die battles mega epic tegen de grotere monsters, beste RPG van de laatste jaren!

  15. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Wat zijn die battles mega epic tegen de grotere monsters, beste RPG van de laatste jaren!

    Nou ben ik toch heel benieuwd naar wat voor jou maakt dat deze game de beste RPG van de laatste jaren is… Ik neem aan niet alleen de battles. Het mooie van RPG’s vind ik juist de veelzijdigheid, voor battles hoef ik niet perse een RPG te spelen. 😉

  16. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    Heeft iemand een Wyrm’s tear over die hij/zij wil ruilen tegen wat dan ook?

    Als je hulp nodig hebt: mijn pawn is level 100 “nog wat”. Voeg me toe op psn: Wushudanny

  17. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Nou ben ik toch heel benieuwd naar wat voor jou maakt dat deze game de beste RPG van de laatste jaren is… Ik neem aan niet alleen de battles. Het mooie van RPG’s vind ik juist de veelzijdigheid, voor battles hoef ik niet perse een RPG te spelen. 😉

    nou, de gevechten die je in Dragons Dogma hebt, kom je niet snel tegen in andere RPG’s
    natuurlijk heb je wel grote monsters, maar de moeilijkheid en het feit dat je ze kunt beklimmen en dergelijke, is geweldig
    Ik vind de gameplay erg fijn, het vechten is ook leuk, en vrij diepgaand, het is niet alleen maar continu 1 knop indrukken.
    de sidequests zijn leuk (meer dan 100) en verschillen van simpel een x-aantal vijanden van een bepaalt soort afslachten, maar ook quests met complete cut-scenes, waardoor de verloop van het verhaal zou kunnen veranderen.

    De nachten zijn erg uitdagend, vooral als je een lager level hebt, vermijd je ze als de pest, en rent het liefst snel terug naar een veilig oord.

    Het pawn systeem is erg leuk, en zo kun je de pawns van je vrienden beter helpen maken (niet met experience verdienen voor levels, maar ervaring met quests en monsters die hun eigen personage dan weer kan helpen).
    Het enige wat ik mis is de coop functie