Forum

Topic: Mijn contact met Sony omtrent PSN

Anoniem's avatar

BELANGRIJK NIEUWS OMTRENT PLAYSTATION NETWORK!!!

Aan allen die hinder ondervinden aan het offline zijn van het Playstation Network:

Zojuist gebeld met de Sony Customer Service, het eerste wat je te horen krijgt is een bandje met de boodschap dat “PSN niet beschikbaar is vanwege onderhoud”…. Yeah right…

Optie 1 was natuurlijk gelijk voor alle PSN-vragen, dus de medewerker stond gelijk al in de “verdedigings-modus” toen ik vroeg waarom ik niet kon inloggen op mijn account.

De medewerker vertelde gelijk al dat de servers uit staan in verband met onderhoud, toen ik heb vervolgens vroeg of de servers niet gehacked waren, wist de medewerker “van niets”. Het zou hem en zijn collega’s onbekend zijn dat er iets gehackt zou zijn, ze “hadden nog niets van het hoofdkantoor gehoord”.

Na een korte uitleg van mij over de hackersgroep en dat dit al enkele dagen bekend was, trok de medewerker bij en wist het opeens wel (??? vreemd zeg ???). Hij vertelde ook dat ze geen positieve vooruitzicht hadden, voor alle klanten die gaan klagen dat ze rond Pasen niet konden gamen.

Vervolgens liet ik hem weten dat ik gister een game heb gekocht, deze niet online kan testen en een ruiltermijn van 24u heb. Nu komt een stukje correcte (maar desalniettemin noodzakelijke) service. Hij nam mijn dossier op, met titel van spel, accountgegevens en personalia, mocht ik het spel niet leuk vinden, en de winkel hem niet zou accepteren als retour (als de servers het weer doen is dit NA de 24u omruiltijd namelijk), dan moest de winkel of ikzelf even Sony Customer Service bellen, dossiernummer doorgeven en dan zou het allemaal goedkomen. (het valt dan onder een “defect”, die mag een winkel altijd innemen)

Ik vroeg ook of er nog een compensatie kwam (zoals bijvoorbeeld Vodafone had toen ze 2 dagen er uit lagen), hij zij dat dit er waarschijnlijk niet in zat, maar als ik een brief zou schrijven met de klacht dat ik het niet online kunnen gamen als “zeer hinderlijk heb ondervonden”, zou ik persoonlijk reactie krijgen. Wat hij óók zei, is dat als meerdere mensen een klacht schrijven, er waarschijnlijk een algehele compensatie zou komen (bijvoorbeeld een paar euro tegoed in de PSN-Store).

Dus allen, schrijf uw klachtenbrief naar:

SCE Benelux
t.a.v. Customer Services
Antwoordnummer 1780
1200VB Hilversum

Tip van mij is eerst even bellen op 0495 574817 en vertellen dat u dit als ZEER hinderlijk beschouwd en rond deze Paasdagen niet kunt gamen. Dan heb je een dossiernummer wat de PSN-servicedesk helemaal gek gaat maken.
Met zijn allen zorgen wij voor een grote algemene klacht waar Sony niet omheen kan!
Greetz,

Darth_Dion

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 156 XP
    M-judy's avatar

    hahaha ! Top

  2. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Sorry maar ik vind dit een beetje overdreven zeg 😐 Het is toch ook weer niet zo erg?
    Het is voor Sony waarschijnlijk ook vervelend. Ga niet greedy doen voor 2 euro man :p

  3. 45 XP
    Ron's avatar

    Get a life.

    Het is een gratis dienst, moet je niet meteen allerlei kansloze acties gaan verzinnen omdat je een paar dagen niet online kan gamen.

  4. Engel_des_Doods's avatar

    maak er maar en week van.

  5. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Sorry maar ik vind dit een beetje overdreven zeg 😐 Het is toch ook weer niet zo erg?
    Het is voor Sony waarschijnlijk ook vervelend. Ga niet greedy doen voor 2 euro man :p

    Dat zegt iemand die sinds de dag dat het PSN down ging in Italië zit… :$
    Jij zit daar lekker een feestje te vieren en maar lachen dat wij geen PSN hebben! 😛

  6. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik vind dat ze het wat die game betreft nog erg netjes doen. In zekere zin komt Sony je al tegemoet aangezien volgens mij nergens staat dat Sony verplicht is om
    Servers draaiende te hebben zodat je de onlinefunctie kan uitproberen.
    Natuurlijk kan je hier over blijven discussiëren, maar Sony handelt dit netjes af vind ik.
    En tja, PSN is gratis, wacht lekker gewoon af. Je kan ook zonder intenet nog gamen.

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    En tja, PSN is gratis, wacht lekker gewoon af. Je kan ook zonder intenet nog gamen.

    En daarom krijgen wij ook geen ‘verontschuldiging’ van Sony, want het is net zoals roen het zegt ‘GRATIS’ .

  8. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Heb de titel even aangepast. Vond hem enigzins “misleidend” aangezien er helemaal geen belangrijk nieuws was.

  9. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ik vroeg ook of er nog een compensatie kwam (zoals bijvoorbeeld Vodafone had toen ze 2 dagen er uit lagen), hij zij dat dit er waarschijnlijk niet in zat,

    compensatie voor wat? PSN is gratis. Het is jammer dat die nu offline is maar je kan gratis gebruik maken van PSN dus over compensatie zou ik niet gaan praten.
    Kijk als je nou 30 euro in de maand moet dokke voor dit ja dan zou ik graag een compensatie willen hebben. maar nu niet pech gehad ja.

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Typisch Nederlands dit. Wat een gedoe en gezeik om een paar luttele euro’s… Triestig. Wel moet ik zeggen dat Sony goed heeft gereageerd.

  11. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Typisch Nederlands dit. Wat een gedoe en gezeik om een paar luttele euro’s… Triestig. Wel moet ik zeggen dat Sony goed heeft gereageerd.

    Mijn gedachte

  12. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Dat zegt iemand die sinds de dag dat het PSN down ging in Italië zit… :$
    Jij zit daar lekker een feestje te vieren en maar lachen dat wij geen PSN hebben! 😛

    Feestje vieren ik zit hier kapot hard te studeren hoor. En als je het echt zo erg vind is dat wel een beetje treurig als ik eerlijk ben. Heb je geen andere hobbies ofzo…

  13. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Ontwenningsverschijnselen (abstinentie-syndroom, onthoudingsverschijnselen)

    Geestelijke en/of lichamelijke verschijnselen die zich voor kunnen doen als (plotseling) wordt gestopt (= onthouding = abstinentie) met een medicijn, drug, bezigheid of gewoont) waaraan men (dringend) behoefte heeft, gewend is of verslaafd is geraakt.
    Ontwenningsverschijnselen kunnen zo ernstig zijn dat zij op zichzelf een reden vormen om niet te (kunnen) stoppen met het gebruik van de gewoonte of verslaving. In dat geval kan een ontwenningskuur nodig zijn om van de verslaving (= addictie) af te komen.

    Ik eis dat sony mij een vergoeding geeft voor mijn ontwenningskuur! :$

  14. 2 XP
    Darth_Dion's avatar

    Wow, ik start nog eens een forum xD

    Nee serieus mensen, je kan voor-of tegen mij zijn, dat maakt (mij) niet uit. Dat is een forum, een discussiepunt, het mag.

    Hetgeen wat ik probeer te bereiken is Sony te realiseren dat ze niet zo met hun klanten om mogen gaan. Ik stam nog uit “de €600,- voor een PS3-tijdperk”, dan is het toch niets meer dan logisch dat de kosten van PSN er dan al in zitten? Anders konden ze het natuurlijk nooit winnen van X-Box Live.

    1: ze liegen tegen de klanten (“nee hoor we zijn niet gehacked!”)
    2: ze zijn erg onduidelijk met hun berichtgeving, ze mogen hun (trouwe, PS2, PS1) wel wat meer informatie geven. We zitten maar in afwachting en die blog die is ook lekker Lotus Speculoos…

    Om Sony dus duidelijk te maken niet te f***en met hun klanten, moeten ze hier wel over worden aangesproken. Dit alles kan als je massal naar, in bericht 1 genoemd adres, dan kunnen ze er neit omheen.

    Het heeft dus niets met het wel/niet gratis PSN netwerk te maken.

  15. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Laat ze het eerst maar eens fixen, ik geloof wel dat ze er hard mee bezig zijn en er alles aan doen om het weer op de baan te krijgen. Daarna kunnen we het nog eens over de manier van omgang van Sony hebben.

  16. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Denk dat Sony meer bezig is met het fixen van hun PSN nu dan met huilende mensen :p
    Maar, het blijft natuurlijk evengoed vervelend. Sony staat niet echt bekend om haar klantvriendelijkheid. Vind het al heel wat dat ze je geholpen hebben met die game. Zoals het hoort, natuurlijk.

  17. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Darth_Dion,

    Ik denk dat je wel even naar hun situatie mag kijken. Ze doen dit niet bewust en als er sprake is van dat de servers zijn gehacked, dan hebben ze er goed aan gedaan om deze zo snel mogelijk offline te halen omdat ze alle gegevens (lees: JOUW gegevens) willen beschermen.

    Tevens denk ik ook dat Sony haar klanten niet loopt te fucken zoals je zegt en dat ze vanaf het begin van de PS3 een meer dan degelijk netwerk hebben voor de gamers, waar continu verbetering inzit en waar je geen cent voor hoeft te betalen in principe!

  18. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Misschien is het beter als iedereen zo’n filmpje maakt en dat naar Sony stuurt?

    http://www.youtube.com/watch?v=_xKV9BFEEXQ&feature=player_embedded

  19. 45 XP
    Ron's avatar

    Wow, ik start nog eens een forum xD

    Nee serieus mensen, je kan voor-of tegen mij zijn, dat maakt (mij) niet uit. Dat is een forum, een discussiepunt, het mag.

    Hetgeen wat ik probeer te bereiken is Sony te realiseren dat ze niet zo met hun klanten om mogen gaan. Ik stam nog uit “de €600,- voor een PS3-tijdperk”, dan is het toch niets meer dan logisch dat de kosten van PSN er dan al in zitten? Anders konden ze het natuurlijk nooit winnen van X-Box Live.

    1: ze liegen tegen de klanten (“nee hoor we zijn niet gehacked!”)
    2: ze zijn erg onduidelijk met hun berichtgeving, ze mogen hun (trouwe, PS2, PS1) wel wat meer informatie geven. We zitten maar in afwachting en die blog die is ook lekker Lotus Speculoos…

    Om Sony dus duidelijk te maken niet te f***en met hun klanten, moeten ze hier wel over worden aangesproken. Dit alles kan als je massal naar, in bericht 1 genoemd adres, dan kunnen ze er neit omheen.

    Het heeft dus niets met het wel/niet gratis PSN netwerk te maken.

    1. Logisch op het moment dat je het als bedrijf niet zeker weet, ga je dit niet naar buiten brengen.
    Je kunt niet achteraf zeggen “sorry maar het was toch niet zo”, de reputatieschade die je dan lijd is niet te bevatten.

    2. Op dit moment zijn er honderden medewerkers wereldwijd bezig met het re-builden van een server waarvoor normaal maanden tot een jaar voor nodig zijn.
    Als je dan het tijd verschil in ogenschouw neemt vind ik het niet zo gek dat je weinig tot niets hoort.
    Een bedrijf als Sony brengt geen berichten in omloop die niet eerst grondig door de juridische afdeling zijn gecontroleerd.

    Kortom, ik vind nog steeds dat Sony op deze overmacht situatie goed reageert, en dat alle tot schadevergoeding kansloos zijn.

  20. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    1. Logisch op het moment dat je het als bedrijf niet zeker weet, ga je dit niet naar buiten brengen.
    Je kunt niet achteraf zeggen “sorry maar het was toch niet zo”, de reputatieschade die je dan lijd is niet te bevatten.

    2. Op dit moment zijn er honderden medewerkers wereldwijd bezig met het re-builden van een server waarvoor normaal maanden tot een jaar voor nodig zijn.
    Als je dan het tijd verschil in ogenschouw neemt vind ik het niet zo gek dat je weinig tot niets hoort.
    Een bedrijf als Sony brengt geen berichten in omloop die niet eerst grondig door de juridische afdeling zijn gecontroleerd.

    Kortom, ik vind nog steeds dat Sony op deze overmacht situatie goed reageert, en dat alle tot schadevergoeding kansloos zijn.

    werk jij bij Sony? 😉
    nee, geintje, maar je hebt helemaal gelijk.

  21. 571 XP
    r03n_d's avatar

    1: ze liegen tegen de klanten (“nee hoor we zijn niet gehacked!”)
    2: ze zijn erg onduidelijk met hun berichtgeving, ze mogen hun (trouwe, PS2, PS1) wel wat meer informatie geven. We zitten maar in afwachting en die blog die is ook lekker Lotus Speculoos…

    Het is heel wat dat een bedrijf als Sony goudeerlijk is over dit probleem. Menig bedrijf zal dit soort informatie geheimhouden. Sony verteld eerlijk dat je in gevaar bent. Ondanks dat ze dit wellicht miljoenen gaat kosten. Ze kiezen voor de klant.
    In het begin hebben ze geprobeerd om alles zsm te herstellen, en er achter te komen wat exact de omvang van de schade was.

    Natuurlijk, Sony heeft heel veel dingen fout gedaan. Maar ik denk dat als ze vanaf dag 1 met dit bericht waren gekomen, dat ze veel paniek zouden hebben gezaaid terwijl ze nog niet precies konden zeggen wát er nou echt aan de hand was.