Forum

Topic: MediaServer doet het niet juist!

Anoniem's avatar

beste lezer,
Ik hoop dat je me kunt helpen.

Onlangs een ps3 gekocht, deze uiteraard op internet aangesloten.
Ik kan mijn computer niet vinden in mijn ps3. Het rare is dat als ik mijn ps3 wireless verbind ziet de ps3 mijn computer wel. Dit is ook met mijn netgear stora nas, de ps3 vind hem alleen als ik de ps3 om wifi instel, met kabel vind hij niets.

Ik gebruik de modem met ingebouwde router van Huwaei die ik van de provider Online hebt gekregen.
Ik gebruik cat5e straight kabels en geen crossover ik weet niet ofdat dat wat mag uitmaken, volgens mijn weten niet.

*ps3 en computer beide op cat5e straight cable werkt niet.
*ps3 wireless en computer cat5e werkt het wel.

ps3 media server port 5001 geforward en deze kan ik gewoon bereiken via mijn laptop en extern ook.
Kasperksy is 2011 alles toegestaan op pms, java en wrapper, ook netwerk ingestelt als vetrouwd netwerk.
windows firewall staat uit en ook daarin alsnog de juiste rechten ingestelt.

Ik kan wel via mijn laptop en eigen computer ten alle tijden gewoon mijn windows media player en netgear stora nas, ongeacht hoe deze is aangesloten.

pingen naar ip adress ps3, 4x antwoord
router dmz geprobeerd upnp staat aan. als ik bij de ps3 netwerk verbinding test druk krijg ik een upnp fout :s,

heeft iemand dit ook meegemaakt of denk je dat je me kunt helpen, reageer dan aub want ik ben al een tijdje bezig geweest en het is frustrerend.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    PC/PS3 een vaste ip-adres geven helpt hier altijd.

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Weet niet of je hier wat aan hebt?

  3. 3 XP
    thomasvdalen's avatar

    Ik ga hem een statische adress geven en dan hopen dat ie het doet jullie horen snel!

  4. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik ga hem een statische adress geven en dan hopen dat ie het doet jullie horen snel!

    Werkte het?

  5. 3 XP
    thomasvdalen's avatar

    nee ik kreeg allemaal fouten, lag aan de router van online, wat een rot apperaat. Ik heb een sitecom gekocht router gekocht alles werkt in 1 keer perfect. case closed thanks voor de hulp!

  6. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    nee ik kreeg allemaal fouten, lag aan de router van online, wat een rot apperaat. Ik heb een sitecom gekocht router gekocht alles werkt in 1 keer perfect. case closed thanks voor de hulp!

    Goed om te horen, routers zijn inderdaad vaak een probleem ^^