Forum

Topic: VLC installeren in Linux

Anoniem's avatar

VLC installeren in Linux

Iedereen kent de welbekende videospeler VLC wel. VLC is een speler met de meeste codecs en het beste beeldkwaliteit. En het zou natuurlijk fantastisch zijn als je dit ook op je PS3 kon gebruiken… hé wacht eens.. dat kan! Hoe? dat ga ik je nu uitleggen ;). Let Op dit werkt niet voor Yellow Dog Linux!

1) Zorg ervoor dat je als de ‘root’ gebruiker ingelogd bent. Dit kun je checken door in je terminal ‘whoami’ te tikken. Zorg er tevens voor dat je in de GNOME gebruikers omgeving bent.

2) Eerst gaan we de nodige updates binnen halen, aangezien dat wel zo slim is. Doe dit door het volgende commando in te typen:

yum update

3) Als je alle updates binnen hebt gaan we VLC installeren. Typ het volgende commando in:

yum install videolan-client

4) Tijdens de installatie kan er meerdere keren gevraag worden of het ‘ok’ is, typ dan ‘yes’ in.

4) Na enkele tijd zul je zien dat VLC geïnstalleerd is. Open VLC (Applications –> Sound & Video –> Video Lan Client) en bij de instellingen van sessions stel je Gnome in.

Nu ben je klaar om VLC te gebruiken 😉

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 1 XP
    Mexmen2's avatar

    waarom werkt het niet op ydl?

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    waarom werkt het niet op ydl?

    Er is mij verteld dat dit niet werkt, waarom weet ik niet.. als je dit zo willen testen graag 😉

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik zal het eens testen..

    Edit.

    Resultaat being:

    http://www.itsredd.nl/PS3/Linux/PIC-0204.jpg

    Daarentegen kan ik niet updaten, me linux heeft om een wazige reden geen internetconnectie meer..

    Edit #2: Ook na het updaten werkt hij niet. 😡 Ik ben verder tamelijk onbekend met linux dus zou het niet uit kunnen zoeken zelf.. :p

  4. 2 XP
    Webberende's avatar

    Ik begrijp dit niet, waar moet ik dit intikken?

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik begrijp dit niet, waar moet ik dit intikken?

    Je Shell (terminal)

  6. 2 XP
    Webberende's avatar

    Je Shell (terminal)

    Hoe kom ik daar? heb hier nog nooit van gehoort…

  7. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Hoe kom ik daar? heb hier nog nooit van gehoort…

    Wanneer je op je start-button klikt zie je als goed is een snelkoppeling naar je terminal en anders staat hij bij programma’s of systeemprogramma’s.