Forum

Topic: PS3 start niet goed op

Anoniem's avatar

Als ik mijn playstation aanzet dan laat hij niet altijd de game die erin zit in mijn XMB zien. En als hij hem wel laat zien dan krijg ik een zwart scherm (fifa) of een verschrikkelijk sloom spel en constant disc read errors dus dan kan ik alsnog niet spelen.

Dan moet ik hem uitzetten met de knop en weer opnieuw aanzetten en dan doet hij het vaak weer normaal, soms moet ik hem meerdere keren opnieuw opstarten.

Ook maakt de disc vaak best wat herrie (alsof hij een klein stukje draait en dan opeens weer stilstaat, en dat een aantal keer achter elkaar).
Weet iemand misschen wat er mis mee kan zijn?

p.s. Ik heb een PS3 slim 250GB.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    blu ray lens, waarschijnlijk kapot. ps3 soms verplaatst met draaiende disk erin? Kan namelijk negatieve gevolgen hebben!

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    volgens mij ligt het aan je blueray laser is dit alleen bij fifa of?
    mocht je nog garantie hebben zou het dan gewoon opsturen

    kan ook aan de hdd liggen miss een format of herstel

  3. 1064 XP
    jonas46's avatar

    volgens mij ligt het aan je blueray laser is dit alleen bij fifa of?
    mocht je nog garantie hebben zou het dan gewoon opsturen

    kan ook aan de hdd liggen miss een format of herstel

    denk niet dat het de hard disk is, dan zouden zijn savegames ook weg zijn

  4. 505 XP
    DarkQ's avatar

    bluray laser is denk ik af hoelang heb je de ps3

    me kameraad had dat ook heb ze ps3 uitelkaar gehaaldt en lens schoon gemaakt

    nu doet hij het wel weer

  5. 542 XP
    niels's avatar

    ik denk inderdaad je blu-ray lens, voordat je hem uit elkaar gaat halen zou ik zoiets proberen : http://www.amazon.com/Maxell-BR-LC-Blu-ray-Lens-Cleaner/dp/B00178HN0O
    kost je max een tientje bij je plaatselijke electronica store, maar is nog altijd beter dan opsturen naar Sony!

  6. 5 XP
    bartbest2's avatar

    is idd niet hdd denk ik, want counterstrike werkt volgens mij nog wel prima.
    Mijn ps3 staat ook al sinds ik hem heb (bijna 2 jaar) steeds op dezelfde plek.
    ik heb nog niet echt andere games gespeeld dan fifa en MW3 de laatste tijd, maar volgens mij had black ops ook al problemen.
    bedankt voor alle reacties, en ik ga zeker die lens cleaner proberen!

  7. 505 XP
    DarkQ's avatar

    ja probeer inderdaad de lens ff schoon te maken

  8. 454 XP
    desauzenman's avatar

    en anders moet je dan effe naar je bluray laser kijken.