Forum

Topic: streamen

Anoniem's avatar

nog even voor de duidelijkheid, heb een hp intel core i3 540, 6gb geheugen,ddr3,opslagcapaciteit 1tb. ik heb een cisco modem met ingebouwde router.een ps3, hoop dat iemand mij kan helpen?

hallo mensen
ik heb het volgende probleem met streamen. gebruik ps3 media server wil bluray films en mkv films streamen maar mijn beeld hapert en slaat soms stukken over. heb me al een beetje in verdiept maar heb nog geen oplossing. kan iemand mij hier bij helpen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Nog wat extra informatie met hetzelfde verhaal:

    hallo mensen,

    heb het volgende probleem als ik wil streamen van mijn pc naar mijn tv krijg ik steeds haperend beeld en geluid heb vanalles geprobeerd 3 verschillende routers werkte ook niet. heb ps3 mediaserver met het volledige codec package. wat ik wel vaak lees hier is dat bijna iedereen het via de ps3 laat streamen die optie heb ik ook maar heb het probleem daar niet mee opgelost. ik zou het dan ook graag gewoon van mijn pc naar tv willen streamen. mijn computer is krachtig genoeg dus daar ligt het niet aan. heb norton antivirus ook voledig uitgezet maar ook dat hielp niet. ik weet het gewoon niet meer!!! nog even wat info: heb alles bekabeld heb een cisco modem met ingebouwde router. heb een hp intel core i3, geheugengrootte 6 gb, geheugentype ddr3, opslagcapaciteit 1 tb. hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft!!

    Gebeurt dit altijd of alleen als je netwerk belast wordt door andere familieleden in het huis?

  2. 282 XP
    The Chosen One's avatar

    Mmmh vreemd,ik gebruik het zelf ook maar dit heb ik nog nooit gehad..
    Hoe lang doet hij dit al,sinds kort of ?

  3. 16 XP
    sepster's avatar

    gebeurt elke keer ook de computer word verder niet belast. hij doet het al vanaf het begin af aan. heb trouwens een sony bravia ex72 40″

  4. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Wat is de snelheid van je netwerk? En probeer is of hij dit ook met muziek doet of kleinere films.

  5. 16 XP
    sepster's avatar

    met muziek gaat het goed maar een film van 800mb gaat het weer mis. sorry maar mischien een domme vraag maar waar kan ik mijn snelheid van het netwerk zien dan?

  6. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Kijk hier eens, ik zit op 1500 (7MBps) en heb nergens last van.
    http://us.mcafee.com/root/speedometer/

  7. 16 XP
    sepster's avatar

    dat is gek ik zit op 1500 (1,5mbps)

  8. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Deze test is niet betrouwbaar, ik haal 1 mbps, terwijl ik met andere zoals www.speedtest.net veel hoger haal

  9. 16 XP
    sepster's avatar

    hier zit ik op 29mbps

  10. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Inderdaad de verschillen zijn erg groot, ik heb daar 39,88 MBps.
    Maar Sepster, Sorry, maar ik zou echt niet kunnen bedenken waar het aan kan liggen.

  11. 2 XP
    geleaap's avatar

    Ik heb hetzeldfe probleem gehad en net opgelost. Heb je toevallig ook het aantal megabytes bij de transcoding instellingen verhoogd naar 600?? Ik heb dat net weeer verlaagd naar de standaard 400 en het probleem is helemaal weg… Geen schokje meer gezien.. Hoop dat het voor jou ook helpt… Groetjes Robin

    nog even voor de duidelijkheid, heb een hp intel core i3 540, 6gb geheugen,ddr3,opslagcapaciteit 1tb. ik heb een cisco modem met ingebouwde router.een ps3, hoop dat iemand mij kan helpen?

    hallo mensen
    ik heb het volgende probleem met streamen. gebruik ps3 media server wil bluray films en mkv films streamen maar mijn beeld hapert en slaat soms stukken over. heb me al een beetje in verdiept maar heb nog geen oplossing. kan iemand mij hier bij helpen?

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Nice, congratz! (Y)

  13. 16 XP
    sepster's avatar

    had hem inderdaad op 600 staan heb het weer verlaagd naar standaard 400. heb het uitgebreid getest maar helaas is het probleem er niet mee opgelost.maar geleaap heb jij dezelfde modem als mij dan? en wat voor films speel jij af dan? heb deze films bij mij geprobeerd: the three musketeers x264 1080p dts dd5.1 nl subs mkv. immortals 1080p mkv x264 ac3 dd5.1 dts nl subs

  14. 2 XP
    MecG's avatar

    nog even voor de duidelijkheid, heb een hp intel core i3 540, 6gb geheugen,ddr3,opslagcapaciteit 1tb. ik heb een cisco modem met ingebouwde router.een ps3, hoop dat iemand mij kan helpen?

    hallo mensen
    ik heb het volgende probleem met streamen. gebruik ps3 media server wil bluray films en mkv films streamen maar mijn beeld hapert en slaat soms stukken over. heb me al een beetje in verdiept maar heb nog geen oplossing. kan iemand mij hier bij helpen?

    Hallo sepster,

    Misschien kan dit jou helpen, aangezien ik zelf ook sinds een maand of 2 deze problemen had en uiteindelijk een oplossing voor mijzelf vond.
    Als je de PS3 mediaserver aanzet en er is verbinding met de PC, start dan de Task Manager op en kijk vervolgens bij ‘Processes’.
    Als het goed is zie je 1x javaw.exe staan, indien je javaw.exe 2x ziet staan dan ligt het hieraan.Dan kun je ze er allebei uit gooien en java weer opnieuw installeren.

    Bij mij zorgde java door 2x op te starten ervoor dat de peak rate veel hoger uitpakte dan nodig was (>100mb) en dan krijg je dus haperingen.

  15. 87 XP
    Biki90's avatar

    Een speedtest van je internet snelheid maakt niks uit, want je zit op je LAN verbinding, zorg dat je ps3 met een draad is verbonden en niet draadloos.. Dat zal sowieso ook schelen.. Zorg dan dat je kabels ook van Cat 5E of Cat 6 zijn (die kunnen de hogere snelheden aan: 100mbits en evt zelfs 1000mbits oftewel 1,0 Gbps) en kijk ook of je router wel 1000mbits aan kan (1,0 Gbs Full Duplex) maar vooral zijn de codec instelling van belang zoals hierboven al vermeld

  16. 2 XP
    geleaap's avatar

    He Sepster, ik heb niet dezelfde modem. Ik heb een ubee evw3200 van Ziggo. En alles bedraad aangesloten. Ik heb gister nog The Hangover 2 1080P X264 DTS NL subs gekeken. Op mijn Samsung PS51D550. Met de nieuwste versie van PS3 media server 1.50.1. Alles ging daarmee perfect. Ik zou nu ook niet meer weten wat te doen. Misschien een keer bedraad proberen?? Hoop dat je er nog uit komt.

  17. 8866 XP
    7th-son's avatar

    ooit nagedacht of je je tv kunt gebruiken voor dit soort dingen?
    ik stream al mijn films (ook een 14GB 3D film) vanuit me laptop naar me tv, en zelfs dat gaat met gemak
    Ik heb dan wel een samsung tv, maar jou tv werkt ook op netwerken/internet zag ik!

  18. 16 XP
    sepster's avatar

    hallo allemaal hier ben ik weer heb veel opgezocht op internet en ben op het volgende gekomen heb een sony bravia ex72 en ik heb gelezen dat de dlna van sony heel nauw luistert dus als hij een bepaalde bestand van de film niet herkend begint het beeld te haperen en geluid, nou heb ik mijn cpu verbruik in de gaten gehouden tijdens het streamen en alles ging goed het verbruik zat ongeveer op de helft dus mijn processor kan het wel aan maar heb heel vaak dezelfde film getest en elke keer op de zelfde punt van de film begint hij te haperen en het geluid ook en wat mij opviel is dat mijn huidige bitrate omhoog schoot naar 86mb/s en mijn piek betrate is 86mb/s. kan iemand hier op inhaken wat er nou precies aan de hand is? ik heb er namelijk niet zoveel verstand van. hoop dat iemand mij meer kan vertellen

  19. 62 XP
    NewDust's avatar

    Het probleem ligt waarschijnlijk aan je Cisco modem-router. Is deze van je internet provider?

    Heb zelf namelijk bijna dezelfde situatie, een modem-router, maar met daaraan een switch. Normaal gesproken zou de switch moeten kunnen zorgen voor de onderlinge communicatie tussen de PC en de PS3, maar de modem van UPC (ook Cisco) gooit roet in het eten. Audio kan ik gewoon afspelen al duurt het wel relatief lang voor dat het volgende nummer start (2~3 seconden). Iedere keer dat ik een film wil kijken loopt hij na een minuutje of twee te stotteren. Het probleem ligt er in dat, om je internetsnelheid te reguleren, je modem-router is gecapped op je upload verbinding. in je interne netwerk is je upload dus gelijk aan je upload snelheid van je provider (in mijn geval 6mb). In het begin gaat dat redelijk goed, vaak omdat films, bijvoorbeeld met zwart, of stilstaand beeld beginnen (weinig data), maar je router raakt toch al redelijk snel verstopt door het niet door kunnen sturen van pakketjes.

    DE OPLOSSING:

    Heb zelf een tijdje een losse router in het netwerk gehad en dat loste het probleem op! Mocht je geld teveel hebben… Ga dan op zoek naar een layer 2 switch, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

  20. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik gebruik “VUZE” ziet alles in mijn netwerk 😉 xbox360, ps3, tv, receiver, pc ,laptop, tablet enz. Heeft ook opties om films om te zetten voor het apparaat waar ik mijn films naar toe wil streamen. Ik heb langzaam internet van zigo.

  21. 16 XP
    sepster's avatar

    maar het gekke is ik heb ook een losse router gehad van het merk belkin de snelste die ze hadden en daar had ik hetzelfde probleem mee. het gaat ook altijd fout met mkv x264 films een gewone bluray film gaat wel goed. het gekke is bij een mkv film waar hij niet zoveel kracht zeg maar vraagt dus bv lach film inplaats van een actie film gaat het wel weer goed. maar inderdaad heb de router van mijn provider het is een modem met ingebouwde router