Forum

Topic: PSN download franstalige games op mijn Vita

Anoniem's avatar

Ik heb gisteren mijn Vita in handen gehad en het is een prachtding!
Na even rond te snuisteren in de PSN store wou ik de Unit13 demo downloaden en uitproberen.
Deze was in het frans… Waarom gaat playstation er altijd vanuit ‘je bent belg, dus je spreeekt frans’. Zelfde ook als ik surf naar de belgische website van playstation.

Software versie: Laatste versie gisteren geupdate.
Het probleem: Demo’s die ik download via PSN zijn in het frans.
Geprobeerde oplossingen: Vita taal wijzigen naar het nederlands en engels.

Alvast bedankt voor de oplossing!

Mvg,
Jochen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    PSN gaat alleen van taal veranderen, wanneer je een PSN account in een ander land aanmaakt.
    Ik heb ook een Japanse PSN account, mijn Vita staat op Nederlands, maar alle PSN functies blijven echter wel Japans.

    Maar woon je in Vlaanderen, of in Waalen (of hoe het zuidelijke gedeelte van België ook heet)?
    Want het lijkt me idioot om in Vlaanderen alles in het Frans te zien.

    Wat een workaround kan zijn is:
    1. Registreer je voor een Nedelandse PSN account.
    2. Formateer je Vita (Pas op: Je krijgt je geld niet terug!).
    3. Doe het voortaan met een Nederlandse PSN account, en je games zullen vooral in het Engels zijn (of in sommige gevallen in het Nederlands).

    Ook belangrijk: Belgische PSN kaarten werken niet met Nederlandse PSN accounts, dus je zult voortaan je kaarten aan de grens moeten kopen, of via deze site.
    Deze site gebruik ik ook voor Japanse PSN kaarten, en het werkt perfect!

  2. 5 XP
    Jochendude's avatar

    PSN gaat alleen van taal veranderen, wanneer je een PSN account in een ander land aanmaakt.
    Ik heb ook een Japanse PSN account, mijn Vita staat op Nederlands, maar alle PSN functies blijven echter wel Japans.

    Maar woon je in Vlaanderen, of in Waalen (of hoe het zuidelijke gedeelte van België ook heet)?
    Want het lijkt me idioot om in Vlaanderen alles in het Frans te zien.

    Wat een workaround kan zijn is:
    1. Registreer je voor een Nedelandse PSN account.
    2. Formateer je Vita (Pas op: Je krijgt je geld niet terug!).
    3. Doe het voortaan met een Nederlandse PSN account, en je games zullen vooral in het Engels zijn (of in sommige gevallen in het Nederlands).

    Ook belangrijk: Belgische PSN kaarten werken niet met Nederlandse PSN accounts, dus je zult voortaan je kaarten aan de grens moeten kopen, of via deze site.
    Deze site gebruik ik ook voor Japanse PSN kaarten, en het werkt perfect!

    Bedankt voor je reactie, maar heb net 100€ opgeladen op mijn PSN, zou jammer zijn als die verloren gaat.

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik neem aan dat je dan met de Franse games moet blijven werken.
    PS Vita laat je geen meerdere PSN accounts gebruiken, wat voor mij erg jammer is.
    Helemaal omdat ik 2 accounts heb, en 1 PlayStation apparaat totaal.

  4. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Volgens mij was er een probleem dat Belgische PS Vita’s opeens inderdaad in het Frans gingen. Heb je al een tweet gestuurd naar @PlayStationBE ?

  5. 5 XP
    Jochendude's avatar

    Volgens mij was er een probleem dat Belgische PS Vita’s opeens inderdaad in het Frans gingen. Heb je al een tweet gestuurd naar @PlayStationBE ?

    Ga ik eens doen, dankje.

  6. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    kan je hem niet op nl zetten dat die dan nederlands is ik heb geen verstand van ps vita want ik heb zelf geen een

  7. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Zoals ik dat al eerder zei, het heeft niks met de taal van je systeem te maken, maar met de taal van je SEN/PSN account.
    Sony België hanteert Frans, voor een of andere reden.
    Raar, aangezien de meeste steden van Het Vlaamse Ruit (de Belgische Randstad) ligt in de Nederlandstalige gedeelte (Gent, Antwerpen, Luik, etc.).

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je adres veranderen naar een nederlands adres ‘dus gewoon zeggen dat je in Nederland woont’.

  9. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ook dat heeft geen zin.
    Dit heb ik al geprobeerd met mijn Japanse PSN account.
    Ik gaf een Nederlands adres op, maar alles uit de PS Store, was nog steeds Japans.