Forum

Topic: Wat is je eerste game?

Anoniem's avatar

Ik vroeg me af welke spellen jullie eerst hebben gekocht toen je een ps3 of een ps vita kocht of kreeg en zo kunnen we elkaar ook goed leren kennen 2 de vraag is waarom heb je die als eerst gekocht?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

55 reacties

  1. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Resistance: Fall of Man, Toen ik hem voor het eerste speelde heb ik een hele playtrough met kippenvel gespeeld omdat ik zo overdonderd was door de graphics:p. Speel hem nu ook nog wel eens. Gemaakt in een ruwe vorm voordat Resistance 2 en 3 het hele concept vergalden… Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat de eerste delen van spellen vrijwel altijd beter waren.

    Deadspace 1, Resistance 1, Uncharted 1, Modern warfare 1.

  2. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik heb mijn PS3 gekocht samen met Assassins Creed Brotherhood.
    Mijn eerste spel!

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Mijn eerste PS3 was een 80gb met 2 controllers, en 1 spel, Motorstorm 1!
    Dat was dus mijn eerste setje, en inderdaad, kippenvel. Kon ook meteen beginnen op een Full HD tv, maar wat koste me dat veel vergeleken de prijs van nu xD

    Game heb ik onlangs verkocht! xD

  4. 876 XP
    Esromeron's avatar

    Motorstorm pacific rift, fifa en kreeg er olympische winterspeler er gratis bij. (Ja lach maar, wel een platinum troffee met laatstgenoemde gehaald ;)!)

  5. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Gta4, omdat er toen nog niet veel andere spellen voor de ps3 waren diemen leuk leken
    Vond de game wel aardig, maar niet veel vernieuwende helaas

  6. 1562 XP
    dikked's avatar

    mijn eerste PS3 game was Midnight Club Los Angelos, en het eerste spel bij mij Vita is Modnation Racers Road Trip

  7. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Call of duty: Faal ops xD

  8. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Modern Warfare 2 πŸ˜› ! , later nog MW1 gehaald en ook kapot gespeeld !

  9. 161 XP
    BlackFist's avatar

    RΓ©sistance en Motorstorm

    Er waren maar echt 10 spellen voor de PS3 toen die uitkwam stelde niks voor.
    Moest bijna 1jaar wachten voor dat er vette games voor uitkwamen.
    Nou was RΓ©sistance 1 multiplayer de eerste shooter voor de ps3 een beetje Fast peaced was echt wel lachen πŸ˜‰

  10. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    call of duty black (cocks)ops

  11. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    mijn eerste game was mw3

  12. 559 XP
    Dutch-StYloZz's avatar

    Ik kocht mijn PS3 toen met een giga actie van Bart Smit,, Ik kocht de PS3 toen met 2 games erbij: Fifa 09 en CoD4,, en omdat ik die had gekocht mocht ik toen nog 2 spellen erbij uitzoeken,, dat waren toen CoD WaW en NfS Undercover,, Verder kreeg ik bij die actie ook nog Motorstorm Pacific Rift er gratis bij πŸ˜€ En dat toen allemaal voor 500 euro πŸ˜›

    Bij mijn PlayStation Vita kocht ik FIFA Football en Uncharted erbij πŸ˜€ Omdat deze 2 games mij gewoon het meeste aanspraken πŸ˜€

  13. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    hahahaaa MW2 goede oude tijden…Had mijn ps3 samen met MW2 gehaald op 1 april 2010xD

  14. 508 XP
    MrGreen95's avatar

    voor de ps3 had ik gta 4 als eerste

  15. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    voor de ps3 had ik gta 4 als eerste

    ik ook πŸ˜€ was toen echt wel dΓ© game

  16. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik kreeg Call of Duty: World at War en Resistance 2 bij mijn PS3. πŸ™‚

    Beide games zijn sindsdien “legendarische games” voor mij geworden. πŸ˜›

  17. 107 XP
    Slmii's avatar

    Metal gear solid 4. Dag en nacht spelen, zo’n vette game!

  18. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Cod 4

  19. 846 XP
    Thijs's avatar

    Mw2 πŸ™‚

  20. 2457 XP
    peyj's avatar

    Uncharted 2 (was de PS3 bundel), Midnight Club LA er direct los bij gekocht.

  21. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Volgens mij was het fifa en COD4, maar dat weet ik al niet meer zeker. Inmiddels ook weer 4,5 jaar geleden.

  22. 636 XP
    klapper's avatar

    resistance fall of men fantastisch spel. deel 2 vond ik helaas bagger.
    en ik had ook nog een of ander race spel maar daarvan weet ik de naam niet meer.
    en mn eerste online ervaring was op de ps2 en het spel was socom superleuk.

  23. 27 XP
    M4NHUNT3R's avatar

    Voor de PS3 was dat Resistance: Fall of Man en Motorstorm.
    Voor de PS Vita Uncharted: Golden Abyss en Wipeout 2048.

  24. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Mijn allereerste game, gameboy niet meegeteld, was Scaler voor de PS2. Dat spel is helemaal geweldig. Heb daar zoveel goede herinneringen aan.

    PS Vita: MotorStorm RC
    PS3: Lego Harry Potter: Jaren 1-4

  25. 50 XP
    DextraZ's avatar

    Mjn eerste was van die F1 ofzoiets xd kreeg hem bij men 60gb ps3 met 1 controller ik en me pa hebben f1 kapot gespeeld

  26. 846 XP
    Thijs's avatar

    Voor de PS2 had ik R&C III

  27. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Bij mijn PS3 bundel zat Ratchet & Clank: A Crack in Time. Geweldig spel πŸ˜€

    Eerste spel dat ik apart kocht was MW2.

  28. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    Als ik over de PS3 spreek dan was het Virtua Tennis.

    Ik bestelde mijn PS3 op bol.com en voor de release. Dus ik zou de PS3 rond de release opgestuurd krijgen. Nu was er een actie op bol.com als je bestel nummer van je PS3 bestelling opstuurt naar bol dan maak je kans dat je PS3 precies op de release om 00:00 werd geleverd met twee controllers en Virtua Tennis. En ja hoor ik won het en ze kwamen echt precies om 00:00 met een camera voor een filmpje. Was echt lachen en ik was daarmee de eerste legale PS3 bezitter in Nederland!

  29. 131 XP
    lordsem's avatar

    Resistance fall of man was me eerste game die ik speelde op de ps3 heel eerlijk gezegd 1 van de beste games die ik tot heden speelde

  30. 846 XP
    Thijs's avatar

    Als ik over de PS3 spreek dan was het Virtua Tennis.

    Ik bestelde mijn PS3 op bol.com en voor de release. Dus ik zou de PS3 rond de release opgestuurd krijgen. Nu was er een actie op bol.com als je bestel nummer van je PS3 bestelling opstuurt naar bol dan maak je kans dat je PS3 precies op de release om 00:00 werd geleverd met twee controllers en Virtua Tennis. En ja hoor ik won het en ze kwamen echt precies om 00:00 met een camera voor een filmpje. Was echt lachen en ik was daarmee de eerste legale PS3 bezitter in Nederland!

    Gratz πŸ˜›

  31. 2417 XP
    Sensu's avatar

    @Ngplayer50, Gz man, dat wist ik helemaal niet. Heb je dat filmpje nog ergens? Ben eigenlijk best benieuwd!

    Mijn eerste game bij de PS3 was Resistance: Fall of Men en Motorstorm. Daarna kocht ik een nieuwe PS3 en hier zat Resistance 2 bij, kocht er meteen Unreal Tournament 3 bij.

    Bij de PS Vita was het Ultimate Marvel vs. Capcom en Uncharted: Golden Abyss.

  32. 247 XP
    Tony's avatar

    Bij mij was het Tekken 6 CE in een bundel met PS3. Zat ook een T-Shirt bij enzo πŸ™‚

    Wilde eigenlijk wachten tot GT5 maar die werd toen telkens uitgesteld en uitgesteld dat ik niet meer kon wachten haha πŸ˜›

  33. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    ik geloof dat mijn eerste game een of andere james bond bullshit was op de playstation 1 haha. mooie tijden πŸ™‚

    ooh en m’n eerste playstation 3 game, little big planet 1 πŸ™‚ want ja die zat nou eenmaal bij het pakket πŸ™‚

  34. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nu moet ik toch heel hard nadenken… Maar volgens mij was het eerste spel wat ik speelde PONG… πŸ˜‰ Gewoon 2 balkjes en een balletje… Wat we dan ook nog een tennis game durfde te noemen.

    Later kwamen de eerste handhelds van Nintendo o.a. met Donkey Kong, heel luxe met dubbele schermen! Uren, dagen, weken, maanden mee gespeeld. Gewoon een zwart wit beeld, slechts 1 game, cassettes wisselen kon toen nog helemaal niet.

    “De goede oude tijd” gaat hier dus echt niet op… πŸ˜‰

  35. 384 XP
    Frankaro's avatar

    Mijn allereerste game was Age of Empires 2 en dan de gold edition. Voor mijn verjaardag gekregen en wat was ik er trots op. Zoveel gespeeld dat zelfs het moeilijkste niveau niet meer dan normaal werd voor me. Veel maps ook zelf gemaakt en veel multiplayer met familie en vrienden gedaan. Heerlijke game! Jammer dat AoE3 dat niveau nooit meer heeft weten te bereiken

  36. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    @Ngplayer50, Gz man, dat wist ik helemaal niet. Heb je dat filmpje nog ergens? Ben eigenlijk best benieuwd!

    Filmpje kan ik helaas niet meer vinden, maar was zeker lachen!

  37. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Allereerste PS2-game: Gran Turismo 3
    Allereerste PS3-game: Need for Speed: Carbon (Bah. haha)
    Allereerste game EVER: Penguin Adventure. πŸ˜› (MSX)

  38. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Allereerste PS3 Game was GTA 4, erg jammer, zoveel andere goeie games!
    Allereerste Game die ik had: Pong! (2 witte blokjes waarmee je een wit vierkantje moest terugkaatsen)

    Allereerste game die zowaar een echte indruk achter gelaten hebben?
    Games als Ys, Xak, Dragon Slayer, SD Snatcher, Metal Gear (MSX al the way!)!

  39. 136 XP
    Hoonhorst's avatar

    PS3 320 GB gekocht bij mediamarkt, met InFamous 2. Die game was en is supervet!

  40. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    mijn eerste ps2 game was fifa07 die was toen geweldig xd

  41. 2457 XP
    peyj's avatar

    mijn eerste ps2 game was fifa07 die was toen geweldig xd

    Driver 3 XD (was met bundel)
    MOH Front Line
    Ik heb alle PS2 spellen nog :P. Maar een keertje weer gaan spelen voor de nostalgie :P.

  42. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Mercenaries 2, een paar dagen nadat ik m’n PS3 had gekocht kwam hij uit. Daarvoor wou ik eerst nog Haze (ofzoiets) kopen, maar de demo maakte me bijna verdrietig dus toch maar niet gedaan.

  43. 101 XP
    killermees's avatar

    assassins creed 1, Heb hem in 2008 gehaald :p

  44. 337 XP
    dicapo's avatar

    Gta 4, eerste keer uitgespeeld zonder trophies. Was geen straf om de 2e keer te spelen met trophies πŸ˜€

  45. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Gta 4, eerste keer uitgespeeld zonder trophies. Was geen straf om de 2e keer te spelen met trophies πŸ˜€

    Aah daar begon the road to trophy hunting

  46. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Zo heb ik Uncharted 1 wel 8x uitgespeeld. Wist ik veel dat ik hem niet op elke moeilijkheidsgraad hoefde uit te spelen voor die trophies? haha… Mijn vriendin gaat nog gillen als ik dat spel opstart…

  47. 11 XP
    bandittheraccoon's avatar

    Heavy rain zat bij de console vond het een waardeloos spel en heb hem ook weggegeven eerste spellen die ik gekocht heb ware star wars the force unleashed en Resistance: Fall of Man deze heel veel gespeeld

  48. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik zit heel hard te verzinnen… Wat was mijn eerste PS3 game? Ik denk dat dat Ratchet & Clank was, welk deel weet ik dan niet meer. In die tijd speelde ik voornamelijk nog platform games, dus Ratchet & Clank ligt wel erg voor de hand.

    Mijn eerste game op de PSP was in ieder geval Ratchet & Clank Time Matters… Dat weet ik zeker, ik kocht deze als bundel.

    En mijn eerste game op de PS Vita is Uncharted, ook deze kocht ik zo als bundel. En dan na te gaan dat ik die game misschien voor slechts een uurtje heb gespeeld.

  49. 47 XP
    Tay_fun's avatar

    Kreeg Resistance 2 bij mijn ps3 bundel πŸ™‚ vind hem nog steeds geweldig πŸ˜€

  50. 1 XP
    MythodXVII's avatar

    Mijn eerste games: Super Mario World, Super Mario All-Stars, Young Merlin, Jelly boy etc.
    Mijn eerste PS3 games waren Genji: Days of the Blade en Virtual Fighter 5.
    Waarom? Omdat dit de enige launch-games waren die me aanspraken.
    Geldt trouwens ook voor mijn eerste Vita games: Rayman Origins en Asphalt: Injection (Hoewel Asphalt nogal een teleurstelling bleek te zijn)

    Verstuurd van mijn Sony Tablet S met Tapatalk

  51. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ps one
    – Tekken 2
    – V-rally
    – Resident evil directors cut

    Ps2
    – Tekken tag

    Ps3
    – Ridge Recer 7
    – Genji
    – virtual fighter jp
    – Ridge Recer

    vita
    -niks

    GameBoy
    -Tetris zat er bij

    Game Boy advance
    – Street fighter jp

    Game Cube
    – Resident evil 1 en zero

    Wii
    – Zelda

    3DS
    – Resident evil revelations

    Xbox360
    – Condemned

    Dream cast
    – Resident Evil code: Veronica
    – Sega rally
    – Dead or Alive
    – Sonic

    Heb na het spelen van RE 1, 2 en 3 speciaal een Dream Cast, Game Cube en 3Ds gekocht voor de RE games….

  52. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    MW2 omdat iedereen het speelde op dat moment

  53. 62 XP
    Gmike's avatar

    Mijn allereerste PS3-spel was Virtua Fighter 5, omdat het bij mijn PS3 zat. πŸ˜€

    Wat een ongelofelijk kutspel is dat!

  54. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Mijn allereerste PS3-spel was Virtua Fighter 5, omdat het bij mijn PS3 zat. πŸ˜€

    Wat een ongelofelijk kutspel is dat!

    Het is geen kut spel..je kan er gewoon niks van :p

  55. 90 XP
    remii's avatar

    singularity< zat toevallig bij de 2dehands fat die ik toen kocht, wel ok als je van horror/shooter games houdt