Forum

Topic: Krijg PS3 niet stabiel genoeg op me netwerk/internet

Anoniem's avatar

Een zeer goeie middag mensen!

om maar lekker met de deur in huis te vallen, ik heb het helemaal gehad met het netwerk wat ik hier bij me ouders thuis heb!
In principe werkt alles draadloos wel goed, alleen heeft mijn ps3 de ene keer wel, en de andere keer weer geen verbinding (en dan verschillen de problemen van dns, tot geen signaal, geen ip krijgen of wat dan ook).
Ik heb uit ellende 2 powerline adapters besteld ( data via stroomnet) om te voorkomen dat ik kabels moet gaan trekken in huis, wat me ouders niet willen.
Maar ook daarmee wil het niet baten helaas!

Ik zal even uitleggen wat ik allemaal op me netwerk heb etc:
Modem: Arris (van UPC)
Router: Sitecom 150N WL581/WL340
PC: zit bedraad via de router
Laptop: draadloos (uit zodra me ps3 aan is)
Mobiel: draadloos (uit zodra me ps3 aan is)
TV: Samsung UE40D6510 kan draadloos of bedraad via de powerline
PS3: Draadloos of via powerline (hangt ervan af wat toevallig wil werken)

Powerline adapters zijn van het merk Icidu en snelheid tot 200MBPS

PS3 heb ik een vast IP/DNS gegeven bij handmatige instellingen via de ps3 zelf. (als ik dit niet doe, dan doet hij nog vaker niet..)
Ander probleem is ook dat zodra ik (bedraad) de router in wil komen met me laptop, ik er gewoon niet in kom en ik een timeout krijg.
ook heb ik al een andere router geprobeerd, een linksys 54g, waarbij hetzelfde probleem is.
Me ps3 is het probleem ook niet, ik heb het bij diverse vrienden uitgeprobeerd, zowel draadloos als bedraad en die hebben dezelfde modem, en daar werkt alles gewoon automatisch.

Hier nog een lijstje met een aantal error codes die ik heb gekregen
8002ad36 – ?
80710736 – ?
807101FF – An error occurred during communication with the server. This is a DNS error. This is a DNS error
80710B23 – PS3 Network is Down or PS3 Network is too busy to respond
8013030F – Access Point not detected
80710D23 – Turn the PS3 off for a bit (30 minutes give or take) with the power toggle (not standby mode)

Wil je meer info moet je het maar even vragen, maar ik ben hier nou al een 2 tal weken mee bezig (als ik de tijd/zin heb) en word er een beetje moedeloos van…

als je me kunt helpen, ben ik je zeer dankbaar!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 8866 XP
    7th-son's avatar

    vanavond kon ik welliswaar in 1 keer goed online spelen, zonder dat mijn verbinding verbroken werd, het is een wonder!
    maar goed, ik juig nog niet te hard, want ik weet zeker dat het probleem er nogsteeds is!

  2. 8866 XP
    7th-son's avatar

    het probleem is er nogsteeds helaas…
    niemand enig idee?

  3. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ziet eruit als een intern probleem. Al met de kabel geprobeerd, puur om het testen of de fout ligt bij de draadloze receiver.

  4. 8866 XP
    7th-son's avatar

    ik heb zowel een andere router geprobeerd, wat hetzelfde probleem geeft,
    als mijn ps3 meenemen naar vrienden toe (wat ik vaker doe), zowel bekabelt als draadloos, en dat werkt dan weer wel