Forum

Topic: 3D niet actief

Anoniem's avatar

Hi,
Om een lang verhaal kort te maken, hier zijn de feiten…
Ik speel Crysis2 op mijn ps3…speelt zeer goe. Crysis kan je ook in 3D spelen, dus dat probeer ik, maar krijg een foutmelding in het rood, en die zegt dat ik een HDMI 1.4 CONTROLER aan moet sluiten op mijn PS3…
Nogtans heb ik een HDMI 1.4 kabel (fast hdmi met ethernet) EN…ik het is een 3D smart tv van samsung, ik heb de 3D functie al zien werken via BLUE RAY. De systeemupdate van mijn PS3 is 4 punt en nog wa. Ik heb opgezocht dat het zéker 3.30 moet zijn, dus da zou moeten kloppen…moet ik een HDMI CONTROLLER inbouwen in mijn ps of zo?
vriendelijke groeten
J

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 8865 XP
    7th-son's avatar

    goeie vraag
    ik zal eens voor je rond snuffelen op het net of ik een antwoord kan vinden

    ik ben zelf destijds diverse winkels afgelopen voor een HDMI 1.4 kabel, maar iedereen smeerde mij een HDMI kabel aan waarop het doosje alleen maar stond: high speed blabla
    ik heb bewust door gezocht, want je word snel genaait met verkoop praatjes, en heb dus gewoon een kabel gekocht waar ook zowaar op stond dat die 1.4 was
    je hoeft hier geen controller voor in te bouwen of wat voor onzin dan ook.

    heb je wat meer gegevens van je kabel?

  2. 2 XP
    Juanness's avatar

    Hi,

    Eh, neen, die zat in een plastic zakje, de verkoper zei dat hij 3D was en high speed, etc
    Ik vraag me juist af waarom die foutmelding er is…
    Oh ja…als mijn ps3 aangesloten is op mijn tv dan staat de 3D instelling in beeldopties van mijn tv in het grijs, ik kan er niets in
    gaan veranderen…

  3. 8865 XP
    7th-son's avatar

    dan moet je je beeld even opnieuw instellen
    hij geeft dan aan automatisch en handmatig enzo
    gewoon automatisch doen, als die kabel dan geschikt is voor 3D, dan vraagt de PS3 op een moment hoeveel inch je scherm is, en geeft aan dat hij 3D compatibel is.
    durf het zeker te zeggen, omdat ik niet alles uit me hoofd weet 😉

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    ps3 uit als het knopje rood is inhouden tot je 2 piepjes hoort dan kan je hem weer opnieuw instellen.
    Of eventueel naar de menu gaan om je hdmi ff opnieuw te stellen.

    Bij sommige games moet je 3d ook in de ingame menu ff aanzetten miss dat hij niet meer grijs is als je hem hebt gereset.
    anders heb je wellicht gewoon een 1.3 gekregen

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    In eerste instantie zal ik zeggen SAMSUNG.
    Ook met een HDMI 1.3a kan je 3D krijgen.
    Laat je ps3 bij beeldinstellingen eens automatisch het beeld detecteren, en kijk of je ps3 ook ziet of je een 3D tv hebt.
    Heb je anders nog meer games/films die je in 3D kan af/spelen. Bij sommige slechte HDMI kabels werkt 3D bij de ene film/game wel en bij een andere film/game weer niet, het kan dan ook aan de lengte van je kabel liggen ‘hoe langer je kabel…hoe slechter het is voor je signaal doorvoer’ heb zelf een hdmi kabel van een paar meter…en die stoort af en toe..

  6. 454 XP
    desauzenman's avatar

    In eerste instantie zal ik zeggen SAMSUNG.
    Ook met een HDMI 1.3a kan je 3D krijgen.
    Laat je ps3 bij beeldinstellingen eens automatisch het beeld detecteren, en kijk of je ps3 ook ziet of je een 3D tv hebt.
    Heb je anders nog meer games/films die je in 3D kan af/spelen. Bij sommige slechte HDMI kabels werkt 3D bij de ene film/game wel en bij een andere film/game weer niet, het kan dan ook aan de lengte van je kabel liggen ‘hoe langer je kabel…hoe slechter het is voor je signaal doorvoer’ heb zelf een hdmi kabel van een paar meter…en die stoort af en toe..

    1.3 kan je wel nemen maar dan heb je kans dat als het geen high speed kabel is of wel dat de spel af en toe kan gaan vast lopen vanwege het laden door de 3d functie.
    ik heb zelf ook een samsung 3d led tv maar ik heb mijn ps3 en de tv aangesloten op een 3D bluray speler aangesloten omdat die erbij zat dus..

    Maar ik heb voor de rest geen problemen met 3D spelen en ik moet toe geven….bij sommige ps3 spellen ziet het er ziek uit.

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    1.3 kan je wel nemen maar dan heb je kans dat als het geen high speed kabel is of wel dat de spel af en toe kan gaan vast lopen vanwege het laden door de 3d functie.
    ik heb zelf ook een samsung 3d led tv maar ik heb mijn ps3 en de tv aangesloten op een 3D bluray speler aangesloten omdat die erbij zat dus..

    Maar ik heb voor de rest geen problemen met 3D spelen en ik moet toe geven….bij sommige ps3 spellen ziet het er ziek uit.

    Ik gebruik nu gewoon HDMI 1.4 kabels……maar met mijn oude 1.3a kabels werkte 3D ook. Bij silenthill downpour op de 360 ziet de game er in 3D een stuk mooieruit dan in 2D (minder kartels) bij UT3 is dit net weer het tegenovergestelde.