Forum

Topic: HDMI kabels

Anoniem's avatar

Even om een lang verhaaltje kort te maken, wat is het verschil tussen een HDMI kabel van 6 euro en eentje van 30 euro(behalve de lengte van de kabel en het uiterlijk)?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    goeie vraag ik denk miss de kwaliteit of de merk xd

  2. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Weet ik niet maar koop er maar 1 van 10 eu en een redelijke lengte en dan werkt ie prima, je doet hem in je PS3 en je TV ( Als hij HDMI ondersteunt, anders kan je hem nergens instoppen ๐Ÿ˜› ) en als je je je PS3 opstart staat er: Er is HMDI ontdekt bla bla wil je dit? Doe je ja en klaar is kees ๐Ÿ˜€ En heb je opeens heel erg goed/scherp beeld <3

  3. 846 XP
    Thijs's avatar

    Weet ik niet maar koop er maar 1 van 10 eu en een redelijke lengte en dan werkt ie prima, je doet hem in je PS3 en je TV ( Als hij HDMI ondersteunt, anders kan je hem nergens instoppen ๐Ÿ˜› ) en als je je je PS3 opstart staat er: Er is HMDI ontdekt bla bla wil je dit? Doe je ja en klaar is kees ๐Ÿ˜€ En heb je opeens heel erg goed/scherp beeld <3

    Ik weet wel hoe het werkt ๐Ÿ˜› Ik vroeg het me eigenlijk gewoon af, het is gewoon raar dat er kabels zijn van 40 euro.

  4. 636 XP
    klapper's avatar

    dat is pure oplichterij.
    dat linkje die dexter gaf is een test van kassa en daar kwam naar voren dat de allergoedkoopste net zo goed zijn als de dure.
    alleen als je vaak je hdmi stekker erin en eruit haalt dan heb je lichte slijtage en dan houden die dure het langer vol ๐Ÿ™‚

  5. 8866 XP
    7th-son's avatar

    normaal maakt het niet veel uit
    Bij een kabel lengte vanaf 5 meter zou je signaal verlies kunnen krijgen, en zou je moeten kijken naar kwalitatief betere kabels
    maar die hoeven niet per se duurder te zijn!
    of je connectoren nou verguld zijn of niet, daar moet je niets van aantrekken, ook niet als ze zeggen dat dat je signaal verbeterd
    bij een digitaal signaal is dat namelijk totaal niet van belang!

    maar als je bijvoorbeeld een 3D TV hebt, moet je wel weer goed opletten dat je een HDMI 1.4 koopt

  6. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    lol gister op www.allekabels.nl 2 HDMI 1,4 high speed besteld van 1,75 meter voor 1,50 per stuk. zogenaamde “super aanbieding”

  7. 203 XP
    IsayMiddel's avatar

    ik heb 1 van de action 3 รก4 euro
    heeft super kwaliteit ๐Ÿ˜€

  8. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    het komt er dus op neer dat de duren kabels vaak helemaal niet nodig zijn, tenzij ze heel lang zijn.

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    normaal maakt het niet veel uit
    Bij een kabel lengte vanaf 5 meter zou je signaal verlies kunnen krijgen, en zou je moeten kijken naar kwalitatief betere kabels maar als je bijvoorbeeld een 3D TV hebt, moet je wel weer goed opletten dat je een HDMI 1.4 koopt

    Signaal verlies treedt al veel eerder op dan bij 5 meter “ik kan het weten, ik heb een kabel van een paar meter”. Ik zal zeggen dat tussen ergens tussen de 1.5 a 2 meter al signaalverlies gemeten kan worden “zeker bij goedkope kabels”. Ook met een goede 1.3a kabel kan je 3D door voeren naar je TV.

    Ik zal zeggen als je kabel niet langer dan 2 meter is maakt het niks uit.

  10. 927 XP
    ChristiaanvdG's avatar

    hier een filmpje

    http://www.youtube.com/watch?v=OVgygdrY3vk

  11. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    ik heb 1 van de action 3 รก4 euro
    heeft super kwaliteit ๐Ÿ˜€

    Die zijn ook als best getesten kosten geloof ik 2.79 xD

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Kom ik aan met een HDMI kabel van 35 euro, onzin dus xD

  13. 846 XP
    Thijs's avatar

    Kom ik aan met een HDMI kabel van 35 euro, onzin dus xD

    Nu kan ik je uitlachen, Volgensmij was de mijne wel 6 euro, maanden geleden.

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Mijne is (deels) van goud. Lol. Half kapot goud. xD Er zit ondertussen een knik in..

    Destijds voor โ‚ฌ20 gekocht off the record bij een kerel van een shop die dat ding had liggen (ze kregen de kabel bij een TV ofzo) en niet wist wat de waarde ervan was. Haha. ๐Ÿ˜›

  15. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja, die van mij is ook goud xD, en lach ze Thijs xD

  16. 846 XP
    Thijs's avatar

    Ja, die van mij is ook goud xD, en lach ze Thijs xD

    Zal ik doen :p mijne werkt perfect

  17. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Signaal verlies treedt al veel eerder op dan bij 5 meter “ik kan het weten, ik heb een kabel van een paar meter”. Ik zal zeggen dat tussen ergens tussen de 1.5 a 2 meter al signaalverlies gemeten kan worden “zeker bij goedkope kabels”. Ook met een goede 1.3a kabel kan je 3D door voeren naar je TV.

    Ik zal zeggen als je kabel niet langer dan 2 meter is maakt het niks uit.

    ik denk dat het ook wel deels aan de kwaliteit van je kabel ligt, ze zijn er tenslotte in alle soorten en maten
    laatst een flatcable gebruikt, maar zodra daar een draai in zit, kun je die weg bonjouren

  18. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    om toch nog even voor de nodige verwarring te zorgen, mijn stiefpa had toevallig nog een of andere super HD mega highspeed 6,0 weetikveelwhatthefuck voor dure HDMI kabel liggen. En als ik met mijn hdmi van 4 euro bijvoorbeeld bf3 speel en er gebeurt heel veel op het scherm krijg ik de nodige inputtlag dat heb ik met die hele dure niet. dusjaaaa

  19. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    we gingen naar de bart smit toen we een ps3 kochten zijn men vader kom we kopen een hdmi hij zegt orginele is altijd beter dus hij koop orginele ps sony hdmi kabel xd

  20. 8866 XP
    7th-son's avatar

    om toch nog even voor de nodige verwarring te zorgen, mijn stiefpa had toevallig nog een of andere super HD mega highspeed 6,0 weetikveelwhatthefuck voor dure HDMI kabel liggen. En als ik met mijn hdmi van 4 euro bijvoorbeeld bf3 speel en er gebeurt heel veel op het scherm krijg ik de nodige inputtlag dat heb ik met die hele dure niet. dusjaaaa

    Er is ook wel verschil tussen normale kabels en highspeed kabels ja.
    Het ging er in dit geval hoofdzakelijk om dat de HDMI 1.3 kabels zo enorm van prijs kunnen verschillen, terwijl de kwaliteit vaak hetzelfde is

  21. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik las pas ergens dat het verschil lag in de stugheid van de kabel en waterbestendigheid en dat soort dingen. Kwalitatief maakt het allemaal vrij weinig uit dus.

  22. 83 XP
    gertraaf's avatar

    2 jaar geleden waren er ook kabels te koop die max 1080i ondersteunden. Weet niet of die er nog steeds zijn. Daar moet je dus ook op letten

  23. 846 XP
    Thijs's avatar

    we gingen naar de bart smit toen we een ps3 kochten zijn men vader kom we kopen een hdmi hij zegt orginele is altijd beter dus hij koop orginele ps sony hdmi kabel xd

    Handig om te weten zeg, hoeveel reacties heb jij ookalweer op de nieuwspaginas?