Forum

Topic: Wil een plasma of led kopen voor ps3 maar waar op letten?

Anoniem's avatar

Ik wil graag een Nieuwe tv kopen.
Mijn budget is tot maximaal tot 350.
En wat zijn belangrijste punten wouw zelf merk van sony of philips pakken.
Of zijn er betere merken?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

44 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik zou persoonlijk voor een Samsung gaan, die maken leuke schermen. LCD of Plasma zou ik ook uit je hoofd zetten, ik zou voor een model met LED-panel gaan, let er ook op dat je een nieuw model koopt en niet eentje uit 2010 ofzo, dat zijn stroomvreters.

  2. 846 XP
    Thijs's avatar

    Led is meestal het mooist en het zuinigst.

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Het boeit totaal niet welke soort HDTV je neemt. Elke soort heeft namelijk wel weer z’n voordelen en z’n nadelen.

    Ik zou in ieder geval een Full HD TV nemen, en je moet letten op hoeveel Hz het ding is. Je wilt liever een TV met 100 Hz (of meer). Ook zou ik er op letten of het apparaat “Spel-modus” heeft o.i.d. 😉

  4. 236 XP
    RS-010's avatar

    Contrast ratio en reactietijd is ook belangrijk.

  5. 227 XP
    wimb00's avatar

    Ik heb zelf op mijn Samsung tv een spel-mode, maar dat gaat in mijn ogen alleen maar ten kosten van de beeldkwaliteit en ik merk niet dat alles wat sneller gaat of iets dergelijks. Full HD zou ik pas nemen als je een tv hoger als 32inch neemt, want echt verschil in vergelijking met hd ready zul je niet zien denk ik. Ook een USB en koptelefoon aansluiting kan handig zijn, maar dat moet je zelf natuurlijk weten. Ik gebruik mijn tv ook als monitor voor de pc, dus daar zou je ook rekening mee kunnen houden.

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Keuze genoeg ;). Ik zou het wel houden bij een Sony of een Samsung, vind ik zelf de wat beter merken. Phillips is ook goed, maar die zijn onnodig complex in te stellen als je er nog andere dingen mee wilt doen.

    http://www.bol.com/nl/l/elektronica/televisies-alle-televisies-led-euro-300-euro-400/N/8300+1283+1285+5260+7373+8328/sort/product_prijs0/index.html

    Misschien ook leuk, maar wel 150 euro boven je budget is de gaming tv van Sony voor de PS3 (500 euro). Heb je een 24″ 3D tv met 2 brillen en twee spellen (GT5 en KZ3).

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    geloof me reactietijd bro check ff met wat je normaal speelt anders ga je echt moeten wennen/niet eens willen spelen die fout heb ik ook gemaakt..

  8. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ik wouw de ps3 kopen maar best duur voor zo,n grote kan ik net genoeg gewoon een 40 inc of zo pakken.
    Maar de afstand is niet echt lang dus dacht bij me zelf niet ge grote tv te kopen. Ik las dat de ps3 iets van 50 hz maar kan klop dat

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    geloof me reactietijd bro check ff met wat je normaal speelt anders ga je echt moeten wennen/niet eens willen spelen die fout heb ik ook gemaakt..

    Yep me to!

  10. 197 XP
    indo1991's avatar

    Kan het ook dat er EK aanbiedingen zijn? Met tv strax?

  11. 8864 XP
    7th-son's avatar

    reactietijd is inderdaad erg belangrijk, vooral met FPS games en bv Rockband of Guitar Hero
    maat van me heeft een samsung tv, maar daar is de reactietijd zo hoog bij, dat het amper recht valt te trekken met Rockband (daar kun je de vertraging aanpassen, welliswaar alleen voor die game dan)

    Niet dat samsung slecht is hoor! ik heb er zelf ook 1 en zweer bij dat merk!

    Reactietijd van een tv kun je ook beter op internet zoeken als in de winkel vragen, want waarschijnlijk smeren ze je dan toch van alles aan

  12. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Kan het ook dat er EK aanbiedingen zijn? Met tv strax?

    Ja die komen er zeker, wacht daar op. Ik had ook een geweldige aanbieding door het WK in 2010 😉
    Ga voor Samsung trouwens.

  13. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik wouw de ps3 kopen maar best duur voor zo,n grote kan ik net genoeg gewoon een 40 inc of zo pakken.
    Maar de afstand is niet echt lang dus dacht bij me zelf niet ge grote tv te kopen. Ik las dat de ps3 iets van 50 hz maar kan klop dat

    En nu in het Nederlands, met komma’s, punten en vraagtekens? Ik kan het echt niet goed lezen man. xD

  14. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Maat van mij had een half jaar geleden een LG full HD 3D 40” volgens mij gekocht. Nam ik mijn ps3 vorige week mee en gingen we even cod4 spelen, en merkte dat er een vertraging in zat. Heeeeel irritant.. schiet je en dan halve seconde later doet het daadwerkelijk.

  15. 197 XP
    indo1991's avatar

    Oke dus beste is samsung of sony. Ik ga maar eens binnekort naar de winkel.
    Welke eisen zijn dan de belangrijkste .
    ik weet wel dat het 1080 megapixel moet zijn,toch?
    En de respons enzo waarmee moet ik daar mee opletten?
    Mischien iemand. Die de. Belangrijke eise me ff verteld?

  16. 8864 XP
    7th-son's avatar

    full hd (1080p) zijn bijna alle tv’s tegenwoordig wel
    het hangt ook van je budget af, en wat je met je tv wilt doen
    je kunt namelijk erg veel met tv’s tegenwoordig

  17. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Ik zou ook voor LG kijken als ik jou was, veel tv voor relatief weinig geld.
    Belangrijke punten om op te letten zijn: hoog contrast, reactietijd, hertz en dat die full hd is.

  18. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    bovenste reactie zijn de perfecte punten!

  19. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    je moet opletten op Hz ik weet zelf niet was het is maar toen mijn ouders een tv kochten gingen ze daar op letten en reactietijd als je snel wil zijn en niet paar seconde later XD

  20. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ah oke dan zal daar maar eens opletten hoe hoger hoe beter tog?
    En merken? Zijn er verschil in beeld en kwaliteid?

  21. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    – Contrast: hoe hoger hoe beter
    – Reactietijd: hoe korter hoe beter
    – Hertz: hoe meer hoe beter
    – Full HD: = 1080p

  22. 8864 XP
    7th-son's avatar

    hertz is vrij verradelijk tegenwoordig, je hebt tv’s waarbij staat 800hz (cmr), en dan is die eigenlijk maar 400hz

    100hz of uiterlijk 400hz(cmr) is meer als zat
    Het aantal Hertz (ook wel framerate genoemd) geeft aan hoe vaak per seconde het beeld op je televisiescherm wordt ververs

    even een quote:
    “Zitten er ook nadelen aan een hoog aantal Hertz bij mijn beeldscherm?
    Ja. Voor games is het niet ideaal. Van Ballegoie: “Je televisie zet de beelden namelijk in een buffer, zodat hij het tussenliggende beeld kan bedenken. Dat zorgt voor vertraging. Als je een spellet op je spelcomputer speelt, heb je juist een snelle reactietijd nodig. Als je een knop indrukt, wil je dat natuurlijk meteen op je beeldscherm zien. Daarom hebben veel flatscreens een game-mode, waarmee je de framerate terug kunt brengen naar 50 Hz. Dan werkt het weer normaal.”

  23. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ah oke dus ook belangrijk dat de tv game modus heeft

  24. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ah oke dus ook belangrijk dat de tv game modus heeft

    Als je er een PS3 op wilt aansluiten, ja. 😛

  25. 8864 XP
    7th-son's avatar

    en is de hoogte van Hz dus niet belangrijk (100hz is top)

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    en is de hoogte van Hz dus niet belangrijk (100hz is top)

    Maat van mij heeft een 600Hz Full-HD TV, en draait BF3 ook op 600Hz, maar heeft totaal geen input lagg… Misschien geld je verhaal niet voor alle TV’s, of alleen voor Interlaced HD en niet voor Progressive HD? 😛

  27. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Misschien heeft hij een plasma?
    Ik heb zelf een 400hz tv van Samsung, maar ik zet het toch echt op de game stand voor me ps3. Anders heb ik toch echt een vertraging
    Maar goed, de ene tv is de andere niet, heeft ook met het aantal ms te maken wat Je tv heeft

  28. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Misschien heeft hij een plasma?
    Ik heb zelf een 400hz tv van Samsung, maar ik zet het toch echt op de game stand voor me ps3. Anders heb ik toch echt een vertraging
    Maar goed, de ene tv is de andere niet, heeft ook met het aantal ms te maken wat Je tv heeft

    Precies. En ja hij heeft een Plasma. 😛

  29. 197 XP
    indo1991's avatar

    ik keek op de site van bcc
    zijn hier goeie modellen?
    of zijn er beteren verkrijg baar?
    http://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/televisie/led-televisie.html/filter/price/119,400?mode=list

  30. 197 XP
    indo1991's avatar

    http://www.bcc.nl/philips-32pfl3017h.html deze vond ik is deze goed? Voor gamen

  31. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://www.bcc.nl/philips-32pfl3017h.html deze vond ik is deze goed? Voor gamen

    Dan moet je even uitzoeken of de TV aan de dingen waar je op moest letten voldoet. 😉

  32. 197 XP
    indo1991's avatar

    Maar wat is beter led of lcd

  33. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Maar wat is beter led of lcd

    Ik zou voor LED gaan. Heeft meer voordelen. (is zuiniger bijvoorbeeld) 😛

  34. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ik DENK dat ik voor deze ga http://www.bcc.nl/panasonic-txl32e3e.html
    Las dat panasonic ook goed kwalitijd heeft.

  35. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik DENK dat ik voor deze ga http://www.bcc.nl/panasonic-txl32e3e.html
    Las dat panasonic ook goed kwalitijd heeft.

    Die is goed genoeg lijkt mij. 😉

    Panasonic is idd wel goed. 🙂

  36. 497 XP
    ajaxkoen1993's avatar

    Ik DENK dat ik voor deze ga http://www.bcc.nl/panasonic-txl32e3e.html
    Las dat panasonic ook goed kwalitijd heeft.

    Ik heb niet echt iets met Panasonic, zou het zelf ook nooit kopen. Zelf zou ik het bij Samsung of sony houden. Vind ik toch de beste merken.
    Dus ik kan je niet echt zeggen wat je kan verwachten van deze tv.

  37. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb niet echt iets met Panasonic, zou het zelf ook nooit kopen. Zelf zou ik het bij Samsung of sony houden. Vind ik toch de beste merken.
    Dus ik kan je niet echt zeggen wat je kan verwachten van deze tv.

    Ik wil door ervaring niks meer met LG en samsung te maken hebben. Panasonic is een top merk en dé nummer 1 in plasma TV’s
    Verder heeft ook sony, jvc en philips mij nooit teleurgesteld.

  38. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik ben niet zo’n fan van plasma.. doe mij maar led. Ik zelf ben ook niet zo’n fan van LG. Ik heb goede ervaringen met Samsung, Sony en Philips. Die worden over het algemeen ook het beste aangeschreven.

  39. 8864 XP
    7th-son's avatar

    voor plasma kun je inderdaad het beste panasonic of pioneer halen!

  40. 497 XP
    ajaxkoen1993's avatar

    Koop gewoon een led tv, sowieso veel scherper en beter kwa beeld dan plasma. Alleen je zou miss iets meer moeten betalen.

  41. 50 XP
    DextraZ's avatar

    Wat mij veel uitmaakt is dat ik hem voor alles kan gebruiken. Als je een super tv wildt raadde ik je een Pioneer aan van 60inch maar ze zijn gestopt met tv’s. Ik heb nog een 24 inch free van samsung gekregen. Als je intresse hebt stuur dan een bericht

  42. 234 XP
    bambam1979's avatar

    Koop gewoon een led tv, sowieso veel scherper en beter kwa beeld dan plasma. Alleen je zou miss iets meer moeten betalen.

    Yeah right, zeker nog nooit een fatsoenlijke review gelezen.

    Plasma, heeft beter, natuurlijker beeld, diepere zwartwaardes. Voor de gamers onders misschien belangrijk, vrijwel geen input lag. Ook de struikelblokken uit het verleden, zoals stroomverbruik, behoren tot het verleden. Sowieso ga ik de keuze van TV niet laten afhangen van het stroomverbruik. Als ik dat belangrijk vind dan vervang ik eerst al mn gloeilampen in huis met led-lampjes.

    Misschien interessant voor sommige om wat reviews te lezen op http://www.avforums.com/reviews/ of http://www.hdtvtest.co.uk/

    Sinds Pioneer gestopt is met het maken van plasma tv’s is Panasonic absoluut de beste keuze. Die krijgen niet voor niks een THX certificering.

  43. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Ik heb juist een schijthekel aan plasma, en had ook spijt dat ik er vorig jaar 1 gehaald had…..nu dus een samsung led-smarttv gehaald, en vind het beeld vele malen scherper en mooier dan m’n plasma. Bij plasma irriteerde voornamelijk dat weerspiegelen van alles op mn beeld….die staat nu dus in de slaapkamer. Het is gewoon maar wat je mooi vind.

  44. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    edit: lol laat maar oud topic