Forum

Topic: Hoe boxen van pc aansluiten op ps3

Anoniem's avatar

Ik wil graag mijn boxen van de pc aansluiten op mijn ps3 kan dit? Mijn tv is oud ding hahaha die heeft aleen scart geloof ik

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 8866 XP
    7th-son's avatar

    speakers van je pc zul je hoogstwaarschijnlijk niet aan kunnen sluiten op je ps3
    tenzij je een (bijvoorbeeld) 2.1 setje hebt voor je PC, waar je tulp/cinch ingangen hebt achterop de subwoofer (dit is een ronde rode en wit(of zwarte) aansluiting).

    als je dan de standaard bijgeleverde kabel van je PS gebruikt (3 stekkertjes, rood, zwart en geel), moet je geel in de scart connector laten zitten, en de rode en zwarte in je setje doen van je PC.
    Zo zou het moeten werken in principe

  2. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ok heb een y- kabel besteld en las dat je dan wel via boxen kan doen dus ff afwachten. Als ik hem heb zal ik latens weten als die goed doet

  3. 197 XP
    indo1991's avatar

    De kabel werkte niet want de aansluiting was anders -_- maar lees dat je een optical kabel kabel nodig hebt. Mijn boxen heefd wel zo’n aansluiting voor koptelefoo. Dus die groene kleur. Maar welke kabel heb ik dan nodig zijn veel soorte lijken opelkaar haha

  4. 247 XP
    Tony's avatar

    Ik heb een optical cable lopen naar mijn versterker en dan weer een hdmi kabel lopen naar m’n tv. Er zijn volgens mij maar 2 manieren en dat is of met een versterker werken of de boxen op een manier op je tv aangesloten krijgen.

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik heb een optical cable lopen naar mijn versterker en dan weer een hdmi kabel lopen naar m’n tv. Er zijn volgens mij maar 2 manieren en dat is of met een versterker werken of de boxen op een manier op je tv aangesloten krijgen.

    Precies ik ook, je kan ook meerdere uitgangen tegelijk gebruiken, maar je zult eigenlijk een receiver nodig moeten hebben.

  6. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Was er ook niet een manier om een Creative 5.1 set aangesloten te krijgen zonder bijkomstigheid van een pc of versterker/receiver? Ook ik ben nog altijd opzoek naar een goede niet al te dure oplossing om een beetje redelijk geluid (in de woonkamer) uit mijn PS3 te krijgen.

  7. 8866 XP
    7th-son's avatar

    er zijn 3 manieren
    via hdmi
    via optisch
    en dan nog de manier waarbij je alleen stereo hebt, dan heb je de audio/video kabel nodig die je bij de ps3 krijgt
    dan plug je de rode en witte stekker daarvan in een versterker, of iets anders wat een audio input heeft
    je kunt dan alsnog het videosignaal via je hdmi laten lopen

  8. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ik heb helaaas geen hdmi op deze tv. Maar heb wel bij me boxer zo,n soort blokje voor geluid hard zacht en een ingNg voor groene kabel. Maar ik zoek bij bol.com zon kabel weet niet welke.
    Als mischien iemand tijd heeft om te kijken?

  9. 247 XP
    Tony's avatar

    Allekabels.nl is ook een goed adres mocht je kabels nodig hebben, daar hebben ze echt alles voor een redelijke prijs :).

  10. 197 XP
    indo1991's avatar

    Tnks. Bij bol.com heb ik namelijk korting haha vandaar ik bij bollie vroeg en ander link van juiste kabel zodat ik niet verkeerde pak. O ja mijn boxen zijn Logitech LS21 2.1 Speaker Stereo

  11. 197 XP
    indo1991's avatar

    Kan deze kabel ? http://www.allekabels.nl/na/6266/1488/Jack-Splitter.html. Dus kan er Roode en witte kabel in die gaatjes. En die ]— kabel ding haha. Kan ik die dan in die boxen stoppen waar de ingang voor koptelfoon,oordopjes zijn?

  12. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    http://www.allekabels.nl/na/6266/148…-Splitter.html
    Deze moet je in je pc doen, en daar dan weer je speakers op aan sluiten. Voor je ps3 heb je dan weer een 3.5mm-jack naar tulp-female http://www.allekabels.nl/na/4/1145234/Jack-Verloopkabel.html.
    als je tv een tulp-audio uitgang heeft kan je weer een tulp-male naar 3.5mm-jack gebruiken.
    Ook raad ik je aan niet de meegeleverde kabel te gebruiken ‘maar een ps2/ps3 scart kabel (deze heb ik altijd voor mijn ps2 gebruikt http://www.modmybox.nl/popup_image/pID/61 ) werkt veeeel beter dan die rommel die sony je geeft.
    Hier is een site waar je die kabel kan kopen http://www.modmybox.nl/playstation.2.ps2.accesoires-c-27_46/ps2.ps3.advanced.rgb.scartkabel.voor.2x.scherper.beeld-p-61 “ik heb geen ervaring met deze site”

    Ooo ja! en niet het geluid van je pc en ps3 tegelijk aan zetten. En je hoofdtelefoon ingang op je speaker setje is geen ingang….maar een uitgang 😉

  13. 197 XP
    indo1991's avatar

    Oke tnks dus het kan niet via de ps3 en boxen je moet dus via pc doe

  14. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Inderdaad, het kan niet op je speakersetje
    je zou er alleen een koptelefoon op aan kunnen sluiten

    via je pc/laptop zou eventueel wel een optie zijn, maar dat is wel erg omslachtig allermaal

  15. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ja idd of moet ik boxen set vinden die wel die ingangen heeft. Weet iemand mischien goede? Liefste boj bol.com heb korting vandaar.

  16. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Nee het geluid van je ps3 gaat dan niet via je pc, maar gewoon door je kabel-splitter.

  17. 197 XP
    indo1991's avatar

    Dus als ik deze koop http://www.allekabels.nl/na/4/1145234/Jack-Verloopkabel.html kan ik de ]== stukje niet of wel in die ding van boxen? haha ben nu in de war

    O jha want k zag bij headset vn turtle beachte p11 kreeg je zo kabel er bij ik zag toevallig kijk maar google

  18. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik stuur wel een foto (kabels + tekening) naar je ps3/psn: gamefreak046 , denk dat dat wat makkelijker is.

  19. 197 XP
    indo1991's avatar

    Ik had je bericht gekregen maar stonden geen fotos bij

    O ja voeg me anders maar gwn toe.

  20. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Als het goed is zit er wel een foto bij (foto moet je apart aanklikken om hem te kunnen zien) opent niet automatisch.

  21. 197 XP
    indo1991's avatar

    Normaal zie ik blijlage staan nu niet