Forum

Topic: laptop start niet door

Anoniem's avatar

hallo mensen,
ik had even een vraag en hoop via deze weg wat antwoorden te krijgen.
ik heb namelijk het volgende probleem
gisteren was ik bezig op men laptop om beetje huiswerk te maken
maar men laptop gaf aan dat ik stroom aan moest sluiten dus ik liep naar beneden om de adapter te halen toen ik boven was was men laptop uit..
dus ik dacht ooh stekker erin en weer aan doen .. maarnee
hij start wel op .. maar start om de een of andere manier niet door 🙁
hij geeft wel steeds een foutmelding aan alsvolgt :

WINDOWS BOOT MANAGER

this error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. make sure any removable storage is properly connected and then restart yout computer

if you continue to reveice this error message, contact the hardware manufactor

ik hoop dat jullie er meer van weten
alvast bedankt voor jullie hulp

grt bennie

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Heb je al gedaan wat er in de melding stond? Gewoon opnieuw opstarten en geeft hij dan weer dezelfde foutmelding? Geeft hij bij opstarten weer die foutmelding dan zou ik als ik jou was in de bios het opstarten op dvd zetten. En vervolgens via de windows dvd opstarten en kiezen voor herstellen.

  2. 67 XP
    benn-gens's avatar

    hmm jaa ik heb al meedere keren opnieuw opgestart maar kreeg steeds hetzelfde weer

    naja ik ga zelf liefer niet in de bios zitten ..
    dat laat ik men neefje dan wel doen die is handiger met pc’s met mij qua op dat grondgebied

  3. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Als je een windows dvd hebt. Gewoon in de bios. De boot volgorde veranderen. Misschien zit er zelfs wel met f12 een boot optie op. Dat je gelijk van dvd kunt opstarten. Als je dat met de windows dvd doet kun je voor herstellen kiezen. En dan behoud je de gegevens.

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Inderdaad gewoon herstel via CD uitvoeren. Op zich stelt het niet veel voor om het in je bios te veranderen, maar ik snap dat niet iedereen dat graag wil doen;). Als niks meer werkt kan je een herstel van je laptop uitvoeren, dan gaat alles terug naar de fabriekinstellingen. Maar dan raak je dus wel alle bestanden die je hebt kwijt! Ik had laatst hetzelfde probleem, maar uit en aan drukken werkte bij mij wel.

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Boot Recovery software al gebruikt?..
    Heb je toevallig een USB-Stick of een CD/MP3/Telefoon er ingeplugd zitten, want kan zijn dat de bootvolgorde verkeerd staat.
    Dat kan veranderd worden in de BIOS door op F8/12 te drukken tijdens het opstarten, dan naar BOOT te gaan, en dan zie je de keuze menu vanzelf staan.

    Fabrieksinstellingen etc. hebben nauwelijks betrekking tot dit aangezien het in de BIOS zit, en niet in de Windows.

  6. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    een vraaag je als je heb aan doet piept ie dan want dat had ik dus ik kwam er achter dat de ventilator was verbrand xd