Forum

Topic: korrelig beeld sinds HDMI kabel

Anoniem's avatar

Hallo, heb vandaag een HDMI kabel aangesloten ziet er wel tof uit maar als het beeld nogal zwart is dan krijg ik een korrelig beeld. de resolutie staat op 1080 p.
ik heb een 20 inch samsung syncmaster 2032 mw TV.
weet iemand een oplossing hiervoor.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    ik heb dezelfde TV
    en hetzelfde probleem >.< kweet niet hoe je het kunt oplossen... maar jij bedoelt zeker de gekartelde randjes bij de lijnen? wel weet ik de code van de Secret Service Menu , probeer hier eens tussen te zoeken , ik heb in ieder geval niets gevonden , maar ben dan ook niet zo goed met die dingen ^^ EDIT: HIER is de link van mijn post

  2. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    thnx ik zal kijken maar ik heb geen last van gekartelde randjes maar een korrelig beeld en daarmee bedoel ik dat ik soms witte puntjes in het beeld zie en dan weer snel verdwijnen, ze zijn heel klein.

  3. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    ook daar heb ik wel eens last van , vooral met GT5 : Prologue

  4. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    ik heb een soort van oplossing, in plaats van 1080 p heb ik nu voor 1080 i gekozen, geen korreltjes meer:D

  5. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    20 inch en 1080p? 1080p is Full HD he. En ikzelf heb nog nooit een 20 inch tv gezien die Full hd is, een 20 inch Full HDTV bestaat niet eens. Ik denk dat het eraan ligt dat hij op een 1080p resolutie is, probeer is 720p want dat is normaal HD Ready;)

  6. 304 XP
    Edwin's avatar

    http://www.engadget.com/2008/06/20/benq-intros-21-5-inch-full-hd-e2200hda-lcd-monitor/ komt redelijk in de buurt dacht ik :p

    Ik denk dat je TV gewoon simpelweg geen 1080p ondersteunt. Mijn TV doet nog erger: het beeld wordt paars als ik alleen 1080p aanvink (tis dan ook een HD ready).

    Overigens is het het ook nog wel waard om alleen eens 720p aan te vinken, kan de beeldkwaliteit in sommige games zeer ten goede komen (Warhawk en Rainbow Six Vegas bijvoorbeeld)

  7. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Ik geloof dat ik ergens op tweaker had gelezen dat de Samsung Syncmaster 2032 MW niet goed functioneerde met 1080 p.

  8. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    heb hem op 720 gezet …stukken beter:D, bedankt voor de snelle reacties

  9. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    mischien ook een idee voor mij ๐Ÿ™‚

    veel verschil tussen 720p en 1080p/1080i zie je toch niet ๐Ÿ˜€
    (op een 20”)

  10. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Haha ik zei het je toch:P Je had hem op 1080p(Full HD) je tv is HD Ready(720p). En tja.. dat is Ps3-sense he:p snelle reacties:D

  11. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    hmm vreemd =/

    heb em nu op 720p staan , en ik blijf nog steeds die korreltjes zien o.O
    ook al geprobeerd om Ultra white uit te zetten
    ook al geprobeerd om cross coller filter (of zowiets) op gelimiteerd te zetten

    kep alles all geprobeerd =/ maar blijf het zien

  12. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    ik heb zelf heb helemaal niks verandert aan de instellingen van de tv. Probeer het ff te resseten en dan je ps3 op 720p te zetten. want ik zie nu hellemaal geen korreltjes meer.

  13. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    aah! het werkt ๐Ÿ˜€ , kep em gereset

    maar merk wel dat het beeld nu minder scherp is =/
    mja , het is het een of het ander ^^ de korreltjes waren super irritant

  14. 20 XP
    Blackshark's avatar

    Haha, ja, die korreltjes ken ik wel een beetje. Als je de resolutie te hoog zet dan kan het zijn dat je TV het niet aankan. Zeker als je over een HD-ready-TV beschikt. Je moet je scherm dan niet hoger instellen dan 720p. ๐Ÿ˜‰

    Is het eigenlijk zoveel verschil in detail als je een game op 1080p speelt? Ik game zelf eerlijk gezegd ook op een HD-ready-scherm (max. resolutie is volgens mij 720p) en het beeld bevalt me zeer goed. Maar omdat 1080p de hoogste resolutie is zou ik weleens willen weten wat er dan nรณg mooier is. Ik bedoel: is het verschil noemenswaardig? Hebben er wat mensen ervaring? ๐Ÿ˜‰

  15. 28 XP
    Bas Timmers's avatar

    Als je een Full HD tv heb vanaf 40 inch zie je zeker verschil.

  16. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    het ligt er idd echt aan hoe groot jouw TV is .
    op een tv van 20” zie je het verschil niet
    ik heb ergens gelezen dat je pas verschil ziet tussen 720p en 1080i bij een 36” of groter

  17. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ik heb hier een 42” Full-HD tv, en ik merk duidelijk het verschil tussen 1080p en 720p. Heel duidelijk zelfs…

  18. 454 XP
    arwin1993's avatar

    ik heb 1 tv die maximaal 1080 i ondersteund ik heb hem daar ook op staan maar in bijna ieder spel gaat hij naar 720p behalve in gt prologue waar hij gewoon 1080 i staat.hoorde eerst dat 720p mooier is maar met prologue als ik alleen 720p aankruis heb ik heel veel blokkerige schaduwen.ach ik ben er wel tevreden over kan tussen 36” full hd verschil niet eens zien denk dat je dan wel 40” minimaal moet hebben.

  19. 424 XP
    Dawes's avatar

    Zoals eerder gegeven zie je de grote verschillen pas bij grote tv’s.

    Maar verwacht geen gigantische stap van een SD-TV naar een HD-TV (of ie nou HD-ready is of niet)

    // Dawes

  20. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Ik heb hier een 36 inch staan en ik zie toch wel duidelijk het verschil tussen 720p en 1080i.

  21. 20 XP
    Blackshark's avatar

    Okรฉ, da’s helder. Bedankt. ๐Ÿ˜‰

  22. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Je hebt verschillende soorten 36 inch tv’s ene is Full HD ene is HD Ready, goed kijken in die krantjes van Mediamarkt & BCC :p

  23. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hebben jullie dit probleem nou opgelost door op je PlayStation de 1080p/i uit te zetten of de TV op 720p te zetten?

  24. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Blijkbaar wel ja:P Het stond gewoon op een te hoge resolutie, :p

  25. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Zoals eerder gegeven zie je de grote verschillen pas bij grote tv’s.

    Maar verwacht geen gigantische stap van een SD-TV naar een HD-TV (of ie nou HD-ready is of niet)

    // Dawes

    nou…
    ik was warhawk aan het spelen op mn SD televisie (gewoon met scart kabels dus)
    toen mn HD tv werdt bezorgt , die uitgepakt en geplaatst , en ik zag wel degelijk een ZEER groot verschil.. wel degelijk een gigantische stap naar het betere beeld ๐Ÿ˜€

  26. 28 XP
    Bas Timmers's avatar

    Ja hij bedoelt ermee te zeggen dat het verschil tussen 720p en 1080p niet zo groot is als het verschil tussen sd-tv en hd-tv.

  27. 424 XP
    Dawes's avatar

    Ja hij bedoelt ermee te zeggen dat het verschil tussen 720p en 1080p niet zo groot is als het verschil tussen sd-tv en hd-tv.

    Danku ^^

    // Dawes