Forum

Topic: De nieuwe spelcomputer: Ouya

Anoniem's avatar

De Ouya is een nieuwe spelcomputer die draait op Google’s besturingssysteem Android. De makers willen het systeem zo open mogelijk houden wat betekent dat iedereen ervoor mag ontwikkelen. Elke console is automatisch een dev kit, dus je kunt meteen aan de slag. (Als je verstand hebt van programmeren). Er is geen toelatingsprocedure en ontwikkelaars mogen zelf de prijs bepalen. De enige eis die Ouya stelt is dat elk spel op een of andere manier gratis speelbaar moet zijn. Dat mag zijn via een demo, of volgens het “freemium” model (het spel is gratis maar in-game items kosten geld). Via een touchpad kan de controller overweg met alle bestaande Android smartphone-spellen, maar ontwikkelaars kunnen uiteraard ook gebruik maken van de traditionele knoppen en controlsticks.

Voor de techneuten onder ons: Ouya heeft 1GB RAM, 8GB flash storage, een ingebouwde WiFi-ontvanger en hij draait op Nvidia’s Tegra 3 quad-core processor. Hieronder een filmpje met spellen die mogelijk zijn op zo’n Tegra 3.

Bron: http://games.blog.nl/algemeen/2012/07/10/ouya-de-99-dollar-spelcomputer-begint-een-kickstarter-campagne

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    mooie topic!
    Erg jammer dat ze alleen creditcards etc accepteren anders had ik er zeker 1 gekocht. Zie hier zeer veel potentie in!

  2. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    ja kan ook een virtuele creditcard kopen.. Voor een bedrag dat je zelf wilt.

    verder vind ik dit idee erg goed! Ben benieuwd of het wat wordt.

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    ja kan ook een virtuele creditcard kopen.. Voor een bedrag dat je zelf wilt.

    verder vind ik dit idee erg goed! Ben benieuwd of het wat wordt.

    wist niet dat dat bestond ff onderzoeken thnx bro!

    Edit:

    Geweldig hartelijk dank ga er zeker 1 kopen!

  4. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Best wel vet idee!

    Ze hadden $950.000 nodig, maar ze zijn nu al voorbij de $2.300.000 LOL xD!

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ja, die Kickstarter actie ging razendsnel!

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ja, die Kickstarter actie ging razendsnel!

    Ja, $2.000.000 in 1 dag, lol! xD

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Wow, dat valt echt mee qua specificaties, ben best benieuwd naar dit ding, voor die prijs zou ik hem misschien wel willen aanschaffen.

  8. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik zou het gewoon doen, dit is de volgende generatie consoles! Elk spel is “gratis”, je kan het ding hacken als je wil, en inderdaad zijn de specificaties vrij goed! 1GB RAM is misschien een beetje weinig, maar dat komt vast goed. Het lijkt me echt een prachtig apparaat!

  9. 440 XP
    Zocalox's avatar

    In eerste instantie werd ik enthousiast van dit idee maar ben die enthousiasme eigenlijk een beetje verloren…
    Het lijkt namelijk op een pc in console vorm. Je kan er van alles mee en zelf programmeren. Daarbij denk ik dat de spellen niet van hoog niveau zouden zijn aangezien de omzet gering is. Er zal geen groot bedrijf zijn vingers hier aan branden.

    *Topic verplaatst*

  10. 1034 XP
    mickvl's avatar

    *Topic verplaatst*

    Sorry, wist niet dat er nog subfora waren. Excuses.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    In eerste instantie werd ik enthousiast van dit idee maar ben die enthousiasme eigenlijk een beetje verloren…
    Het lijkt namelijk op een pc in console vorm. Je kan er van alles mee en zelf programmeren. Daarbij denk ik dat de spellen niet van hoog niveau zouden zijn aangezien de omzet gering is. Er zal geen groot bedrijf zijn vingers hier aan branden.

    *Topic verplaatst*

    Een Console in PC vorm lijkt mij een best wel goede uitvinding . 😉 Je moet niet vergeten dat de Ouya maar 99 dollar kost. Het is dus natuurlijk geen 100% volwaardige console, maar dat je als onafhankelijke en alleenstaande ontwikkelaar games kan ontwikkelen en verkopen via de Ouya zal veel publiek aantrekken. Dat is ook al wel gebleken, want zoals je kan zien op kickstarter heeft dit project uitzonderlijk veel steun. Ze zijn op dit moment al voorbij de $3.700.000, terwijl ze maar $950.000 nodig hadden. 🙂

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    nu ze meer hebben opgehaald een increase in ram zou nu zeker mogelijk kunnen zijn.
    Ook luisteren ze naar het advies van de gebruikers dus mocht je een suggestie hebben zou ik zeggen drop het daar!

  13. 636 XP
    klapper's avatar

    en ze hebben de eerste game te pakken, een prequel voor human element van niemand minder dan robert bowling.

    http://www.shoptonews.net/2012/07/19/human-element-prequel-announced-exclusively-for-ouya/

    http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&biw=1600&bih=775&tbm=isch&tbnid=pcGKvg4ThimmRM:&imgrefurl=http://www.shoptonews.net/2012/07/19/human-element-prequel-announced-exclusively-for-ouya/&docid=7fEpiZ937he0GM&imgurl=http://www.shoptonews.net/wp-content/uploads/2012/07/HumanElement.jpg&w=560&h=471&ei=2GAJUIejDaKg0QW4tvCyCg&zoom=1&iact=hc&vpx=549&vpy=288&dur=579&hovh=206&hovw=245&tx=138&ty=105&sig=102363455241437179620&page=1&tbnh=133&tbnw=154&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:10,s:0,i:111

    en volgens mij is dat een enorm slimme zet, zo’n goedkope spelcomputer die gaan een berg mensen kopen.

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Dat denk ik dus ook! Er zijn genoeg mensen die echt niet kijken naar wat je er precies mee kunt, maar wat ie kost! En de aanschaf prijs van een PS3 of XBox met deze vergelijken, maakt voor vele de keus heel snel gemaakt.

  15. 846 XP
    Thijs's avatar

    Misschien is dit ding lichtelijk overhyped, net als de wii.

  16. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Misschien is dit ding lichtelijk overhyped, net als de wii.

    Overhyped of niet, hij verkocht wel!

    Vraag me alleen af hoeveel mensen er nou nog voor de Wii-U zullen gaan. In de meeste huishoudens staat de Wii stof te happen. En dan met zo’n Ouya opkomst… voor veel en veel minder geld…