Forum

Topic: ps3 koeler

Anoniem's avatar

mensenn,
ik had even een vraagje het is niet zoo moeilijke vraag
maar ik had even een vraag over men ps3
als ik namelijk een tijdje game (zo’n 30 minuten)
begint ineens de koeler achter op men ps3 te blazen en dat wel 10 min lang
en hij kan niet te heet worden wandt hij staat in een open ruimte
wat zou er dan nog meer de oorzaak kunnen zijn ?

alvast bedankt,

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Kern die heet word, door stof o.i.d

  2. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ga toch mijn PS3 maar eens open maken… Bij mij blijft de koeler namelijk blazen, die stopt er helemaal niet mee… En ook bij mij staat de PS3 in een open ruimte.

  3. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Vergeet niet dat het ook gewoon zomer is. Die van mij koelt in de zomer ook meestal even na een half uurtje spelen (ligt er een beetje aan welk spel), maar in de winter zelden.

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik ga toch mijn PS3 maar eens open maken… Bij mij blijft de koeler namelijk blazen, die stopt er helemaal niet mee… En ook bij mij staat de PS3 in een open ruimte.

    is waarschijnlijk de oude versie, ik heb dit ook gehad. er is niks aan te doen zelf, je moet hem laten repareren. ik heb mijn ps3 dan maar verkocht voor een slim. zomer of winter hij zal nooit zo koelen als de ouder versie. staat zelfs in een kast.

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik heb een PS3 Slim gekocht op dag van release… In het begin was ik juist verbaasd van de stilheid. Natuurlijk gaat de ven wel eens aan, maar ook vanzelf weer uit dat is nu niet meer het geval. Ik zie wel wat ik vanavond aantref… Ik vermoed zelf wel een boel stof, hij staat niet echt zelden aan… 😉

  6. 67 XP
    benn-gens's avatar

    jaa naja je kant toch ook zo’n test doen ? dat hij uit zichzelf hem schoon blaast ? hoe moest dat nog maar ? iets met het knopje toch dat de schijf eruit gaat ?

  7. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ja dat kan ook vond ik op internet:

    Disk verwijderen…
    PS3 uitzetten, stroom eraf…
    Knopje disk uitwerpen ingedrukt houden terwijl je de stroom er weer op zet…
    De ven gaat dan voor 10 sec. op maximaal vermogen blazen…
    Daarna stof met borsteltje verwijderen…

    Dat ga ik vanavond dus maar eerst eens proberen voordat ik de PS3 open maak… 😉

  8. 67 XP
    benn-gens's avatar

    hahah okee bedankt 😛 zou i.p.v een stofborstel een stofzuiger ook goed zijn ? maar dan gewoon heel zachtjes laten zuigen (niet doordenken)

  9. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Heb ik ook alleen als het warm is. Heb ook een ouwe ps3/

  10. 67 XP
    benn-gens's avatar

    jaa me 2 😛 maar nu ben ik al 4 uur aant gamen (verveling) maar ik heb die koeler nog maar 1 x gehoord ff 10 min daarnaar niet weer ..

  11. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Ja dat kan ook vond ik op internet:

    Disk verwijderen…
    PS3 uitzetten, stroom eraf…
    Knopje disk uitwerpen ingedrukt houden terwijl je de stroom er weer op zet…
    De ven gaat dan voor 10 sec. op maximaal vermogen blazen…
    Daarna stof met borsteltje verwijderen…

    Dat ga ik vanavond dus maar eerst eens proberen voordat ik de PS3 open maak… 😉

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze blowouts schade deden aan je ps3…..

  12. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Koelpasta uitgedroogd….dat kan ook nog. Mijn 60gb maakt momenteel ook meer lawaai dan mijn slim, dat was voorheen omgedraaid.

  13. 67 XP
    benn-gens's avatar

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze blowouts schade deden aan je ps3…..

    als je het te vaak doet ja ! normaal moet je dat 1 x in de 2 maand doen !

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou ik heb de PS3 Slim zichzelf schoon laten blazen… Ik heb de randjes netjes leeggezogen met de stofzuiger en jawel… De PS3 is weer lekker stil! 😀 Voorlopig maak ik hem dus nog maar niet open… Zoals het er nu uit ziet is dat ook niet nodig… 😉

  15. 67 XP
    benn-gens's avatar

    jaa ga ik nu ook ff doen :$

  16. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    ik doe hem een keer in het half jaar schoon laten blazen. Maar bij mij komt er nooit wat uit.
    Bij mij hoor ik hem ook nooit blazen, ook al staat hij 24 uur aan.

  17. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Tja, nou ja uhhh… Ik had dat dus nog nooit gedaan… PS3 staat hier echt vaak aan… Maar het werkt, dus zal ik het ook voortaan eens zo 2 a 3 keer per jaar herhalen…

    Ik heb gisteren nog even vol op Mass Effect 2 gespeeld en zo nu en dan hoor je de ven wel aangaan, maar ook weer stoppen dat was niet meer, hij draaide gewoon altijd.

    Dat hij nu vaker aan gaat vind ik gezien de huidige temperatuur van momenteel (25 graden) best logisch.