Forum

Topic: iPod Touch 5G/iPod Nano 7G

Anoniem's avatar

De nieuwe iPod touch heeft, net als de iPhone 5, een 4-inch display. Verder beschikt dit model over een 5-megapixel camera met een 1080p Full HD-videoreorder en beeldstabilisatie. Het toestel heeft een Apple A5-processor (dus geen A6 als op de iPhone 5). Net als met de nieuwe iPhone zijn ook Panorama-opnames mogelijk. De 720p HD-frontcamera ondersteunt FaceTime (via WiFi, in tegenstelling tot de iPhone 5 heeft de iPod touch 5G geen 4G-support). Apple’s nieuwe mediaspeler draait op iOS 6 en ondersteunt nu ook Siri. De iPod touch 5G komt met 32GB of 64GB geheugen (met een startprijs van 319 euro) en is beschikbaar in de kleuren grijs, zwart, blauw, geel en rood.

De zevende generatie iPod nano heeft weer een complete make-over gekregen. De iPod nano 7G is 38 procent dunner en nu slechts 5,4 millimeter dik. Het multi-touchscreen meet 2,5-inch en eronder vind je nu een hometoets. De nieuwe nano beschikt over een FM-tuner en Bluetooth. Net als de nieuwe iPod touch 5G en iPhone 5 heeft de nieuwe nano een kleinere “Lighting”-dock connector. Apple belooft een accuduur van 30 uur. De iPod nano 7G komt met 16GB geheugen en kost 169 euro. Het toestel komt in het grijs, zwart, paars, rood, geel, groen of blauw.

De nieuwe iPod-modellen zijn vanaf oktober te koop. Ze worden geleverd met de nieuwe Apple EarPods, Apple’s verbeterde oordopjes.

Informatiebron: portablegear.nl

Gaan jullie de nieuwe iTouch of Nano kopen? Zelf wacht ik de Nano reviews af aangezien ik een nieuwe iPod nodig heb. Mijn huidige Nano beschikt maar over 8GB, erg vervelend om steeds ruimte te moeten vrijmaken voor nieuwe muziek terwijl je uiteindelijk de verwijderde muziek toch wel weer eens wilt luisteren.

Over de kleur twijfel ik nog. Rood steunt de acties tegen AIDS in Afrika by the way.

When you buy (PRODUCT) RED merchandise, Apple gives a portion of the purchase price to the Global Fund to fight AIDS in Africa.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik vind die nieuwe iPod Touch 5G persoonlijk veel te duur met een startprijs van 319 euro. 😛

    Die prijs slaat echt nergens op. Maar hij ziet er wel vet uit ja. 🙂

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    319 euro are you kidding me?

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    319 euro are you kidding me?

    Ja dat dacht ik dus ook. Met zo’n gezicht er bij, haha. xD

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik vind ze allebei lelijk.. Zeker de nano! Ik heb voor ongeveer 2 jaar iPods verkocht en de nodige modellen voorbij zien komen. Maar deze vind ik persoonlijk echt niet mooi. Leuk dat ze nu in kleurtjes komen, doet me denken aan de oude apple computers met de beeldbuizen erin, maar denk niet dat veel mensen voor de velle kleurtjes zullen vallen.

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Nee, ook jammer dat de kleur alleen aan de achterkant is in plaats van alleen de achterkant. Ik vind de nano er ook stom uit zien, maar zoals ik al zei wacht ik de reviews nog even af want ik heb wel echt een nieuwe iPod nodig. Zoniet koop ik wel een Classic.

  6. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Nieuwe iPod touch ziet er netjes uit, maar ik heb m’n iPhone al 🙂

  7. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Nieuwe iPod touch ziet er netjes uit, maar ik heb m’n iPhone al 🙂

    Welke generatie?

    De iPod touch is erg duur dit keer, kan je beter een smartphone van kopen.

  8. 1 XP
    MarisAnder's avatar

    ipod touch 5g. ipod touch 5g discussie in iPhone algemeen forum; weet er iemand ofdat best buy in belgie levert?