Forum

Topic: dolby suround

Anoniem's avatar

hallo allemaal mischien dat iemand mij hier iets meer kan over vertellen. heb namelijk een hdmi kabel van mijn pc naar mijn tv aangesloten, om films te kijken, nou vraag ik mij af of je ook 5.1 geluid kunt krijgen via mijn hdmi kabel. heb namelijk wel een home cinema set van sony

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    hallo allemaal mischien dat iemand mij hier iets meer kan over vertellen. heb namelijk een hdmi kabel van mijn pc naar mijn tv aangesloten, om films te kijken, nou vraag ik mij af of je ook 5.1 geluid kunt krijgen via mijn hdmi kabel. heb namelijk wel een home cinema set van sony

    dit zal moeten gebeuren met een optische kabel.

  2. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Hdmi van pc naar receiver naar tv had wel gekund, maar als je een home cinema set hebt kan je alleen maar een optical digital kabel gebruiken om 5.1 geluid te krijgen.

  3. 91 XP
    Srakkars's avatar

    Je kan via de HDMI gewoon surround luisteren, HDMI ondersteund zelfs 7.1 Wat ik heb is dat ik geluid en beeld over HDMI heb van mijn PC > TV en PS3 > TV. En tussen mijn TV en 5.1 geluidssetje zit een optische kabel.

  4. 67 XP
    Sinner's avatar

    Dat hangt van je home cinema af natuurlijk.. heeft de jouwe een HDMI ingang?
    Zo ja, kan je gewoon een HDMI-kabel gebruiken. (PS3–hdmi–>homecinema–hdmi–>TV)

    Zo niet, zal je een optische kabel (worden ook wel “toslink kabel” genoemd) moeten kopen:
    http://i.imgur.com/kasmV.jpg

    Deze kosten niet veel, als je genoeg hebt aan 1 meter lengte zijn ze maar €1.95 (link)
    Laat je niet verleiden door duurdere merken, bovenstaande is echt goed genoeg.
    Wij gebruikten deze zelf ook altijd, nooit storingen of gekke problemen mee gehad.
    (ze werden per dag zo’n 300 keer in en uitgeplugged, dat zegt genoeg lijkt me) 😉

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Omdat het een home cinema setje is en geen receiver, lijkt me het niet dat hij een Hdmi sigaal doorvoer heeft op zijn home cinema set. Hij zal dus gewoon de kabel moeten gebruiken die wij noemen (als zijn pc teminste een optical digital uitgang heeft)

  6. 67 XP
    Sinner's avatar

    Omdat het een home cinema setje is en geen receiver…

    Een home-cinema set kan ook bestaan uit een receiver + speakers, vandaar ook mijn opmerking dat het afhangt van zijn home-cinema set.
    Daarnaast zijn er (niet veel, maar toch) ook nog de “klassieke” home-cinema sets welke wel degelijk zijn voorzien van een hdmi ingang. 😉

    Anyway, ik blijkt het hele topic verkeerd geleden te hebben.. ik ging er vanuit dat topicstarter een PS3 aan zijn home-cinema set aan wou
    sluiten (ook omdat dit in het “PS3-algemeen” -forum staat). Zie nu pas dat hij er geen PS3 op wil aansluiten maar een PC.

  7. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    er zijn 6 opties!

    1.) HDMI > Reciever > TV…. moet je reciever wel een HDMI OUT hebben die het beeld door zend! en natuurlijk een HDMI In 😉
    2.) HDMI > TV en Optic > Reciever …. moet je PC wel een optical out hebben!
    3.) HDMI > Reciever en HDMI > TV …. moet je PC wel 2x een HDMI out hebben en de reciever een HDMI IN!
    4.) Filmbestanden op een HDD zetten en vanaf je PS3 afspelen…. en dan wel zorgen dat je PS3 een verbinding heeft met tv en reciever.
    5.) MediaServer gebruiken! …. en dan wel zorgen dat je PS3 een verbinding heeft met tv en reciever. en dat je PS3 aan eennetwerk gekoppeld zit