Forum

Topic: Headset ziet geen 5.1 op me pc

Anoniem's avatar

Goeie dag ik heb een vraagje.

Ik heb voor het laast een Tritton pro+ gekocht voor mijn pc,deze heeft 5.1 suround geluid en ik heb hem al op de ps3 getest en ik moet zegen het geluid was geweldig.

Maar nu komt het volgende:

ik wil hem dus voor mijn pc gebruiken dus ik eerst de kabels aangesloten met een optische kabel( die je weer moet aansluiten op een decodeerbox) via spdif out op een asus xonar dgx die 5.1 ondersteund.

Dus ik de pc aan gezet en de stuurprogamma’s werden er zelf opgezet.
Maar als ik naar geluids instellingen gaat en alles naar 5.1 zet dan ziet mijn pc niet dat de headset 5.1 ondersteund maar alleen stereo.

Ik heb ook al voor andere drivers en dergelijke gekeken maar ik kom er niet meer uit.

Iemand hier die me kan helpen met dit probleem?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 203 XP
    IsayMiddel's avatar

    ondersteund jouw pc wel 5.1 geluid?

  2. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ondersteund jouw pc wel 5.1 geluid?

    ik wil hem dus voor mijn pc gebruiken dus ik eerst de kabels aangesloten met een optische kabel( die je weer moet aansluiten op een decodeerbox) via spdif out op een asus xonar dgx die 5.1 ondersteund?

    Eerst lezen voordat je reageert.

    Op de decoder van de Tritton zit ook een knop waar je kan wisselen tussen verschillende modus, misschien zit daar iets? In de handleiding is er een uitleg over deze verschillende modus.

  3. 3140 XP
    moes's avatar

    hey, ik heb toevallig ook de Pro+. je hebt gelijk. het heeft indd geweldig geluid. geeft games een totaal nieuwe dimensie.

    maar misschien kan je dit ff proberen:

    http://support.trittontechnologies.com/supportsuite/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=150&nav=0,1,78,84,108,110

    ik heb alleen vraagje aan jou. welke volume kleurtjes gebruik jij?

  4. 454 XP
    desauzenman's avatar

    hey, ik heb toevallig ook de Pro+. je hebt gelijk. het heeft indd geweldig geluid. geeft games een totaal nieuwe dimensie.

    maar misschien kan je dit ff proberen:

    http://support.trittontechnologies.com/supportsuite/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=150&nav=0,1,78,84,108,110

    ik heb alleen vraagje aan jou. welke volume kleurtjes gebruik jij?

    Ik heb alles op rood staan maar hoe heb jij hem aangesloten en hoeveel drivers zijn er op jou pc geinstaleerd?

  5. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Eerst lezen voordat je reageert.

    Op de decoder van de Tritton zit ook een knop waar je kan wisselen tussen verschillende modus, misschien zit daar iets? In de handleiding is er een uitleg over deze verschillende modus.

    Klopt daar had ik al naar gekeken maar deze knoppen gaan er niet voor zorgen dat hij 5.1 in me pc gaat zien(hellaas 🙁 )
    Maar ik vindt het raar dat er ook geen driver te krijgen zijn op de website van de fabrikant zelf.

    heb ook al contact opgenomen met die gasten maar je moet heeeeel lang wachten op een antwoord.