Forum

Topic: Beste SmartPhone van 2012?

Anoniem's avatar

Wat denk jij wat voor SmartPhone de beste van 2012 is? Laat dat hieronder in de beschrijving weten en waarom vind je dat?

In 2012 zijn er heel wat mooie SmartPhones op de markt gekomen, en dan praat ik over de iPhone 5, Samsung Galaxy S III en heel veel andere.

Overtuig hier waarom je dit de beste SmartPhone van 2012 vindt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

63 reacties

  1. 802 XP
    phinal's avatar

    mijn mobieltje uit 2002 want toen ik een smartphone wou kopen en mijn oude slopen
    wierp ik hem vanaf de 3de verdieping tegen de grond en….hij doet het nog steeds perfect!!

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    mijn mobieltje uit 2002 want toen ik een smartphone wou kopen en mijn oude slopen
    wierp ik hem vanaf de 3de verdieping tegen de grond en….hij doet het nog steeds perfect!!

    Uhmmm ”Overtuig hier waarom je dit de beste SmartPhone van 2012 vindt.”

    OT:

    Iphone 5

    Tjah het is van Apple…. Erg ligt vooral de grote bevalt me zeer!

  3. 247 XP
    Tony's avatar

    Samsung Galaxy S3,

    Heb hem zelf namelijk en dat is al reden genoeg voor de beste smartphone van 2012 ^.^

    Erg snel, lekker groot beeldscherm en erg helder..

  4. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    mijn mobieltje uit 2002 want toen ik een smartphone wou kopen en mijn oude slopen
    wierp ik hem vanaf de 3de verdieping tegen de grond en….hij doet het nog steeds perfect!!

    Maar in 2002 waren er geen smartphones, maar wel PDA’s
    Maar ok, wat voor 1 was het?

  5. 67 XP
    Sinner's avatar

    Maar in 2002 waren er geen smartphones, maar wel PDA’s

    lolwut?

    In 2002 liep ik al met een HTC SPV rond hoor..
    http://www.brighthand.com/assets/833.jpg

    Sterker nog, mijn eerste smartphone (Nokia communicator) was ergens in 1996.
    http://i.imgur.com/GbbBl.jpg

  6. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    lolwut?

    In 2002 liep ik al met een HTC SPV rond hoor..
    http://www.brighthand.com/assets/833.jpg

    Sterker nog, mijn eerste smartphone (Nokia communicator) was ergens in 1996.
    http://i.imgur.com/GbbBl.jpg

    lijkt net een of andere portable zak computer van het leger LOL

  7. 67 XP
    Sinner's avatar

    lijkt net een of andere portable zak computer van het leger LOL

    Je zou eens moeten weten wat dat onding woog.. was bijna een halve kilo. 😀

  8. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Samsung Galaxy S III is imo de beste smartphone van 2012. Het is simpelweg een fantastisch apparaat. Zoveel mogelijkheden en opties dat ik afentoe al spelend nog steeds nieuwe shit ontdek terwijl ik de phone alweer maanden in me bezit heb.

    Winning device is winning. ^_^

  9. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    De galaxy note 2 zou het overigens van de S3 kunnen winnen, maar de mensen haken af met de 5,5″ scherm dus… de S3 dan. De Iphone 5 hebben we overigens ook in huis en hij is zeker snel, maar gewoon omdat apple voor kakkers gemaakt is

  10. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    lolwut?

    In 2002 liep ik al met een HTC SPV rond hoor..
    http://www.brighthand.com/assets/833.jpg

    Sterker nog, mijn eerste smartphone (Nokia communicator) was ergens in 1996.
    http://i.imgur.com/GbbBl.jpg

    WTF! Haha, dat is echt een geweldige ding!

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De galaxy note 2 zou het overigens van de S3 kunnen winnen, maar de mensen haken af met de 5,5″ scherm dus… de S3 dan. De Iphone 5 hebben we overigens ook in huis en hij is zeker snel, maar gewoon omdat apple voor kakkers gemaakt is

    Apple voor kakkers? Whaha, LOL, ga naar huis! xD

    Ik vind de iPhone 5 de beste smartphone van 2012. iOS6 werkt gewoon lekker, en vooral op het 4″ scherm. Het apparaat is verder super snel en je kan er alles mee doen wat je van een smartphone zou verwachten. Gewoon top dus. 🙂 En maart 2013 ofzo komt Siri support voor Nederlands. 😀

  12. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    De galaxy note 2 zou het overigens van de S3 kunnen winnen, maar de mensen haken af met de 5,5″ scherm dus… de S3 dan. De Iphone 5 hebben we overigens ook in huis en hij is zeker snel, maar gewoon omdat apple voor kakkers gemaakt is

    What?
    Kakkers? Ik heb een iPhone, en ik ben alles wat een kakker niet is.

  13. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    De galaxy note 2 zou het overigens van de S3 kunnen winnen, maar de mensen haken af met de 5,5″ scherm dus… de S3 dan. De Iphone 5 hebben we overigens ook in huis en hij is zeker snel, maar gewoon omdat apple voor kakkers gemaakt is

    yeah right….

    Iphone 5 is in mijn ogen de beste van 2012.. Hij werkt snel.Gebruiksvriendelijk en alles wat je nodig hebt en super design wat ze altijd bij Apple hebben..

    de S3 is ook een goed toestel maar ik vind het net zo,n speelgoed telefoon wat mn zoontje heeft voor een paar euro bij de Intertoys. Het voelt erg goedkoop aan en plastic.. Gebruiksvriendelijk vind ik hem niet want alle apps en shit staat door elkaar heen wat HTC overigens ook heeft. Verder kwa prestaties natuurlijk een top toestel!

    maar ieder heeft zn eigen mening en ervaringen:)

    oohja en de Iphone ligt veel fijner in de hand:)

  14. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    Ik denk dat je geen negatieve uitlatingen over de Galaxy S3 kunt doen als je er nooit 1 hebt gehad, eveneens bij de iPhone…

  15. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Galaxy S3

  16. 67 XP
    Sinner's avatar

    Ik ben zelf van S3 terug naar S2 gegaan. Vond het ding echt té groot. (S2 eigenlijk ook maarja)
    Wel jammer dat die S3 mini totaal andere (lees; veel mindere) specs heeft dan de normale S3, anders was die het wel geworden.

  17. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik ben zelf van S3 terug naar S2 gegaan. Vond het ding echt té groot. (S2 eigenlijk ook maarja)
    Wel jammer dat die S3 mini totaal andere (lees; veel mindere) specs heeft dan de normale S3, anders was die het wel geworden.

    ja dat is wel belachelijk.. de s3 mini is kwa grootte gewoon veel fijner dan de gewonen.. Vind dat de specs gewoon hetzelfde moet zijn

  18. 636 XP
    klapper's avatar

    Sony xperia go water en stofdicht niet al te duur werkt prima mooie vormgeving en niet te groot !

  19. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik ben zelf van S3 terug naar S2 gegaan. Vond het ding echt té groot. (S2 eigenlijk ook maarja)
    Wel jammer dat die S3 mini totaal andere (lees; veel mindere) specs heeft dan de normale S3, anders was die het wel geworden.

    Wow, dat vind ik persoonlijk echt reuze meevallen en zo’n actie onnodig xD

  20. 67 XP
    Sinner's avatar

    Wow, dat vind ik persoonlijk echt reuze meevallen en zo’n actie onnodig xD

    Ik vind de S2 al eigenlijk net te groot, kan je je voorstellen hoe ik de S3 vond. 😉

    Baalde echt als een stekker toen ik de specs van de S3 mini doornam, als dat ding
    dezelfde specs als de normale S3 zou hebben gehad (zonder dat grote scherm dan)
    was het (voor mij dantenminste) een ideaal toestelletje geweest. Oh well..

  21. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Sinner, fout!
    De allereerste Smartphone was de IBM Simon.
    http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Simon

    Anyway, hoewel ik de Nexus telefoons de beste vind, denk ik dat een of andere Samsung telefoon of iPhone met deze eer er vandoor gaat, puur alleen maar om de naamsbekendheid.
    Laten we eerlijk zijn, ik ben absoluut geen van van beide!
    De Android telefoons van Samsung komen met een moeilijk te bedienen interface, en de iPhone heeft maar een fractie van de vrijheid, die Android biedt.

  22. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Nexus 4!

  23. 67 XP
    Sinner's avatar

    Sinner, fout!
    De allereerste Smartphone was de IBM Simon.
    http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Simon

    Dat weet ik (hadden we het laatst in chat nog over, remember?),
    maar waar beweer ik dat de Simon niet de eerste was dan? 😉

  24. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Nu zie ik “mijn eerste” staan, ik dacht dat er “de eerste” stond.

  25. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Nokia Lumia 920 is erg mooi, en op aardig wat vlakken beter dan de iPhone 5 volgens AllAboutPhones op YouTube. Ook goedkoper, en ik vind hem ook erg mooi.

    http://technieuws.com/wp-content/uploads/2012/11/Lumia-9201.jpg

  26. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    Nokia Lumia 920 is erg mooi, en op aardig wat vlakken beter dan de iPhone 5 volgens AllAboutPhones op YouTube. Ook goedkoper, en ik vind hem ook erg mooi.

    http://technieuws.com/wp-content/uploads/2012/11/Lumia-9201.jpg

    IK heb liever iOS dan Windows, maar verder vind ik het ook een mooie phone

  27. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb iOS liever niet, want je moet Jailbreaking, wil je bepaalde Apps kunnen draaien.
    iOS is wel leuk als Gaming Handheld, maar voor alle andere zaken (en meer), heb ik liever Android.

  28. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ios is vele malen gebruiksvriendelijker, werkt veel sneller ( hoeft geen widgets te laden etc ). Android daarin tegen is veel meer naar persoonlijke voorkeur te zetten, en meeste is ook gratis terwijl je bij ios voor veel meer betaald alhoewel kwalitatief de apps op ios wel beter zijn en ook een ruimere keuze.

  29. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    gebruiks vriendelijker is voor beginners.. als je een telefoon door en door kent, dan kun je hem zo aanpassen naar je eigen wensen. Daar heb ik liever ook een Android.

  30. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    Ik heb iOS liever niet, want je moet Jailbreaking, wil je bepaalde Apps kunnen draaien.
    iOS is wel leuk als Gaming Handheld, maar voor alle andere zaken (en meer), heb ik liever Android.

    Dus jij zegt dat iOS niet goed genoeg is zonder een jailbreak?
    Nou, ik vind het maar goed zo “zonder” jailbreak.

  31. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dit jaar vele telefoons in mn handen gehad (oa voor het instellen en configureren voor vrienden en familie). Zelf van de iPhone 4 naar 5 gegaan. Persoonlijk vind ik IOS gewoon het fijnste werken, maar soms mis ik wel het gecustomise van Android.

    Zelf vind ik de iPhone 5 de beste. Toch een (heel iets) nieuwer design en in combi met IOS toch een heel fijn toestel. De S3 vind ik ook een goed toestel, maar dat komt hoofdzakelijk door Android dat erop draait. Het apparaat zelf vind ik niet te lomp.

    @fouadtjuhMaster, helemaal met je eens! Jailbreak levert niet zoveel op. Als je een IOS toestel koopt voor het jailbreaken kan je beter voor een andere OS gaan..

  32. 1 XP
    Wilma's avatar

    Ik vind de S3 de beste smartphone van 2012. De enige smartphone die wat mij betreft in de buurt komt is de Note 2. Deze smartphone is voor mij iets te groot. Heel persoonlijk is dat. Als ik dat niet had was de Note 2 voor mij de beste smartphone.

  33. 36 XP
    John's avatar

    Ik vind de S3 de beste smartphone van 2012. De enige smartphone die wat mij betreft in de buurt komt is de Note 2. Deze smartphone is voor mij iets te groot. Heel persoonlijk is dat. Als ik dat niet had was de Note 2 voor mij de beste smartphone.

    De S3 is uitverkoren tot de beste smartphone van 2012. Voor mij toch liever de iPhone 5. De S3 is voor mij al te groot, laat staan de Note 2.

  34. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    De S3 is uitverkoren tot de beste smartphone van 2012. Voor mij toch liever de iPhone 5. De S3 is voor mij al te groot, laat staan de Note 2.

    Ik vind zelf (als iOS fan) dat de iPhone 5 niet echt veel meer heeft laten tonen dan voorafgaand.

  35. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Heeft iemand al wat gehoord van het Ubuntu OS voor Smartphones?
    Ik denk dat ik dat op mijn Telefoon ga flashen, wanneer die uitkomt.
    http://www.youtube.com/watch?v=cpWHJDLsqTU

  36. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Als je kijkt op tweakers, dan zie je nexus4 bijna altijd boven aan staan vergelijkend met andere telefoons. Afwisselend met iPhone5, maar aangezien nexus de helft kost van een iPhone, dan lijkt mij dat wel de winnaar.

  37. 1374 XP
    rva_96's avatar

    De kosten vind ik altijd zo dom :S je krijgt die telefoon toch gratis en die mensen die geen aboo hebben dus een telefoon loskopen zouden toch (bijna) niet een iphone of galaxy kopen omdat die altijd boven de €500 zijn. Ook wordt de nexus 4 niet in Nederland verkocht + de batterij duur is echt zooo slecht van diee telefoon.

  38. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Niet alle Telefoons worden gratis geleverd bij een abbonement, of je moet een wel hele dure abbonement hebben.
    Ik heb mijn Galaxy Nexus los gekocht, want ik wil zekerheid dat een Nexus Telefoon ook 100% Google is, in plaats van half Google en half Vodafone.
    En bovendien heb ik meer het gevoel, dat ik de Telefoon bezit, in plaats van een Telefoon huur.

  39. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    De kosten vind ik altijd zo dom :S je krijgt die telefoon toch gratis en die mensen die geen aboo hebben dus een telefoon loskopen zouden toch (bijna) niet een iphone of galaxy kopen omdat die altijd boven de €500 zijn. Ook wordt de nexus 4 niet in Nederland verkocht + de batterij duur is echt zooo slecht van diee telefoon.

    Nouja accu zo slecht valt ook wel weer mee, want als je hem bijna niet gebruikt dan gaat hij langer mee dan een S3 en bij zwaarder gebruik gaat hij weer wat minder lang mee+ je kan altijd een grotere accu kopen. En nexus kan je makkelijk via internet bestellen of in Duitsland halen.

  40. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Goed dat je dat even zegt, ga ik wel een nieuwe Telefoon tijdens de Gamescom kopen. (¬_¬)

  41. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Welke?

  42. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Precies wat jij net zei, schatje.
    En het was sarcastisch.

  43. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Nice woman.

  44. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    *Woman.

  45. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    zei ik toch 😛

  46. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Nu wel, ja.

  47. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik heb nu iets meer als een jaar de Iphone 4 en hij bevalt me prima.. Alleen ik mag in September dit jaar weer verlengen en ik weet echt niet welk toestel ik dan neem en wat er allemaal nog uitkomt.. Hoop op nieuwe Iphone want de 5 ga ik sowieso niet halen.

    Of HTC komt met een nieuw vlaggenschip en maybe de S4. Beste telefoon van 2012 vind ik best moeilijk.. Denk de Iphone 5

  48. 235 XP
    FBIman66's avatar

    Ik heb zelf de SII, maar omdat ik altjid degene ben die steeds pech heeft heb ik er steeds problemen mee.
    Ene keer word het erg warm zonder dat ik er bezig mee ben, en de ene keer gaat het ‘freezen’ en zomaar restarten.

    Maarja ff On topic: Ik vind De Samsung Galaxy I/II/III de beste smartphone van 2012, omdat ze bijv. Flash kunnen draaien en Apple helaas niet.
    Om betaalde apps gratis te installeren hoef je niet te gaan jailbreaken.
    (My opinion)

  49. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik heb zelf de SII, maar omdat ik altjid degene ben die steeds pech heeft heb ik er steeds problemen mee.
    Ene keer word het erg warm zonder dat ik er bezig mee ben, en de ene keer gaat het ‘freezen’ en zomaar restarten.

    Maarja ff On topic: Ik vind De Samsung Galaxy I/II/III de beste smartphone van 2012, omdat ze bijv. Flash kunnen draaien en Apple helaas niet.
    Om betaalde apps gratis te installeren hoef je niet te gaan jailbreaken.
    (My opinion)

    Flash komt lang niet meer zoveel voor als je denkt hoor. Tenminste mis ik het niet op mijn iPhone. Flash kunnen draaien ligt ook meer aan de OS en niet aan het toestel. Nadeel van Flash zijn vaak beveiligingslekken die niet worden gepatcht. Hou een tijdje security.nl in de gaten en je schrikt van de android mallware. Maar ik wijk af ;).

  50. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Nu Android een veel gebruikte OS is geworden, dat Play Store geen veiligheid kent, en omdat je zo een App hebt geïnstalleerd buiten de Play Store om, is Android tegenwoordig de grote favoriet bij de Malware makers geworden.

    Vandaar dat ik eind Februari naar Ubuntu Phone OS over ga, precies mijn toestel wordt als eerste ondersteund, en het OS is revolutionair.
    En ook, de ‘gewone’ Ubuntu OS kent geen Malware.

  51. 95 XP
    wes786's avatar

    Nu Android een veel gebruikte OS is geworden, dat Play Store geen veiligheid kent, en omdat je zo een App hebt geïnstalleerd buiten de Play Store om, is Android tegenwoordig de grote favoriet bij de Malware makers geworden.

    Vandaar dat ik eind Februari naar Ubuntu Phone OS over ga, precies mijn toestel wordt als eerste ondersteund, en het OS is revolutionair.
    En ook, de ‘gewone’ Ubuntu OS kent geen Malware.

    Ik zet hem er ook zeker op. Ik vind Ubuntu OS er sowieso al wat strakker uit zien..

  52. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Nu Android een veel gebruikte OS is geworden, dat Play Store geen veiligheid kent, en omdat je zo een App hebt geïnstalleerd buiten de Play Store om, is Android tegenwoordig de grote favoriet bij de Malware makers geworden.

    Vandaar dat ik eind Februari naar Ubuntu Phone OS over ga, precies mijn toestel wordt als eerste ondersteund, en het OS is revolutionair.
    En ook, de ‘gewone’ Ubuntu OS kent geen Malware.

    Maar jij draait ook ubuntu al op de pc toch ? Dan is het helemaal een voordeel volgens mij. Ik had ook zoiets gelezen als je je telefoon met ubuntu aansluit op een scherm dat je dan de volledige desktop ervaring tot je beschikking hebt. Dat zou wel heel vet zijn.

  53. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik draai inderdaad Ubuntu op een paar PC’s, voornamelijk naast een ander OS (OS X of Windows).
    Alleen mijn Servers draaien Debian of CentOS, vanwege de performance.

  54. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    Ik draai inderdaad Ubuntu op een paar PC’s, voornamelijk naast een ander OS (OS X of Windows).
    Alleen mijn Servers draaien Debian of CentOS, vanwege de performance.

    De Ubutu OS ziet er veel belovend uit…

  55. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Nokia Lumia 920, omdat ik er een zelf heb 😀

  56. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    de nieuwe HTC ONE die gister bekend is gemaakt dat is een gaaf toestel! en top specs.. Nu moet Samsung en Apple met iets heel goeds komen..

  57. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Vandaag de Sony xperia z besteld!
    Quadcore 1.5 GHz
    16gb geheugen
    5 inch scherm full hd scherm
    2 gb werkgeheugen
    En wat voor me werk erg handig is, stof en waterdicht

  58. 95 XP
    wes786's avatar

    Ik heb sinds zondag de Galaxy S3. Wat mij is dit het beste toestel van het jaar. Niet te groot, lagt niet en er is nog volop support. Zowel op XDA als officieel.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

  59. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik heb mijn Galaxy S+ verkocht, en een iPhone 4s aangeschaft.
    Echt super, ben uitgekeken op Android.

  60. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb mijn Galaxy S+ verkocht, en een iPhone 4s aangeschaft.
    Echt super, ben uitgekeken op Android.

    Wat?! xD WAT?!! xD Robbert en een iPhone??! WAAAAAT?! xD Hahaha.

  61. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb Ubuntu Phone OS gisteren geïnstalleerd, en ik kan zeggen, dat het nog lang niet klaar is voor de Smartphone markt.
    Geen 3G, geen Email, 1 Tabblad in de Browser, lag na 3 uur aan hebben, geen installeerbare Apps, geen Instellingen Menu, geen Landscape Mode, maar het ziet er wel mooi uit.

    Het OS voelt echt aan als een Beta, dat de Alpha stadium heeft overgeslagen; mooie kleuren, mooi georganiseerd, etc., maar een gebrek aan functionaliteit.
    Het voelt nu meer aan als een moderne Versie van de Nokia 3310.

  62. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb mijn Galaxy S+ verkocht, en een iPhone 4s aangeschaft.
    Echt super, ben uitgekeken op Android.

    Precies dezelfde stap die ik een jaar geleden ook heb gemaakt 😉 Om van een s+ naar zo’n toestel te gaan is echt een wereld van verschil !

  63. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik denk dat mijn volgende telefoon eigenlijk een Windows Phone wordt.
    Als ze alleen nog GTalk, TomTom, en Chrome naar Windows Phone 8 brengen, ben ik helemaal over.