Forum

Topic: Welke laptop specs zijn nodig?

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om een laptop aan te schaffen, maar ik heb zelf totaal geen verstand van welke specificaties nou een beetje goed zijn voor laptops. Vandaar mijn vraag: welke specs moet een laptop nou toch echt wel hebben om aan mijn eisen te voldoen?

Wat wil ik op de laptop doen?
Allereerst wil ik er aardig op kunnen gamen. Ik hoef echt niet de nieuwste en zwaarste games zoals BF3 ofzo, maar ik wil er wel gewoon op kunnen gamen, games zoals een aantal COD’s of een leuke racegame. Ik hoef de games ook niet per se op ultra settings. Medium tot high is genoeg. Verder wil ik op de laptop snel kunnen internetten en tekst verwerken.

Wat voor budget heb ik?
Budget ben ik nog niet over uit. Hangt er dus ook vanaf wat voor specs de laptop moet hebben om aan mijn eisen te voldoen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

23 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Mijn laptop:

    Acer V3-571G

    Processor: Intel Core i7
    Processorversie: 3610QM
    Kloksnelheid: 2,3 GHz
    Turbo Frequency: 3.3 GHz

    Intern geheugen: 6GB
    HDD: 500GB

    Beeldscherm: 15,6″
    Formaat: 1366×768 HD (LED Backlight)
    Videokaart: Nvidia GT640M 2GB

    Ik kan BF3 op Ultra spelen, zonder lagg, maar op High speelt het wel wat soepeler (meer FPS). De laptop heeft me €850 gekost destijds, maar is nu te koop voor minder dan €800 volgens mij. De laptop kan alle games die ik er op heb sowieso makkelijk aan op High settings. (Denk aan Sleeping Dogs, Far Cry 3, Hitman Absolution, Need for Speed: Most Wanted) Dus CoD kan je er sowieso op spelen want de graphics van die games lopen 7 jaar achter op de huidige High-end graphics van (bekende) games.

    Hopelijk heb je hier wat aan. 😉