Forum

Topic: MMO voor PS3??

Anoniem's avatar

Ik zat gisteren gamekings te kijken en zag The Elder Scrolls MMO voor de PC voorbij komen, hierbij vroeg ik me af waarom er nooit MMO`s voor de PS3 worden ontwikkeld, is dit technisch niet mogelijk of..?

The Elder Scrolls, World of Warcraft etc.. zouden vette games zijn voor de consoles maar vooralsnog worden deze niet ontwikkeld.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 425 XP
    jamez's avatar

    Er is er zover ik weet ÊÊn en dat is die van DC Universe.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Je wordt op je wenken bediend:
    http://blog.eu.playstation.com/2013/01/15/welcome-to-defiance-an-online-open-world-shooter-with-a-difference/

    Daarnaast natuurlijk FFXIV, Freerealms, Gotham Imposters en Dust 514

  3. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Nice maar waarom geen Elder Scrolls?

  4. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik denk dat het aan een paar dingen ligt waardoor mmo’s niet populair zijn op de console. Na mijn mening komt dat door bijvoorbeeld de hardware, een mmo vereist nog wel wat en de consoles zijn eenmaal nou niet gebouwd om grote open werelden te renderen waardoor je enige problemen kan voordoen ( neem skyrim als voorbeeld op de ps3 ). Nou zal het met de doelgroep te maken hebben, vaak zijn spelers van mmo’s hardcore spelers en die doelgroep is nou eenmaal kleiner als de core gamers etc. Dus waarom een game maken voor veel geld voor een kleinere doelgroep ? terwijl je met hetzelfde geld een veel grotere doelgroep kan aanspreken en dus ook meer winst ontvangen. En btw de knoppen 😛 Je kan nou eenmaal niet zoveel spells/magic etc op een controller kwijt, het kan natuurlijk wel met enige innovatie maar het zal nooit zo lekker spelen als met een muis en toetsenbord. Ik weet niet of het allemaal juist is hoor wat ik hierboven hebt vermeld maar is wat ik denk 😉

  5. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Ik denk dat het aan een paar dingen ligt waardoor mmo’s niet populair zijn op de console. Na mijn mening komt dat door bijvoorbeeld de hardware, een mmo vereist nog wel wat en de consoles zijn eenmaal nou niet gebouwd om grote open werelden te renderen waardoor je enige problemen kan voordoen ( neem skyrim als voorbeeld op de ps3 ). Nou zal het met de doelgroep te maken hebben, vaak zijn spelers van mmo’s hardcore spelers en die doelgroep is nou eenmaal kleiner als de core gamers etc. Dus waarom een game maken voor veel geld voor een kleinere doelgroep ? terwijl je met hetzelfde geld een veel grotere doelgroep kan aanspreken en dus ook meer winst ontvangen. En btw de knoppen 😛 Je kan nou eenmaal niet zoveel spells/magic etc op een controller kwijt, het kan natuurlijk wel met enige innovatie maar het zal nooit zo lekker spelen als met een muis en toetsenbord. Ik weet niet of het allemaal juist is hoor wat ik hierboven hebt vermeld maar is wat ik denk 😉

    Wat kostentechnisch betreft denk ik dat het wel meevalt, aangezien de meeste MMO`s reeds zijn ontwikkeld voor de PC en dus alleen aangepast moeten worden naar een PS3 versie.
    Qua doelgroep vraag ik het me ook af aangezien the Elder Scrolls games altijd goed verkopen op de consoles.

    Ach ja, dan maar een goede PC kopen..

    Ben blijkbaar niet de enige die hieraan denkt:

    http://www.playstationpure.be/blog/item/9644/The-Elder-Scrolls-krijgt-MMO___-maar-niet-op-PS3
    http://www.gamefaqs.com/boards/927750-/62712672