Forum

Topic: Externe HD

Anoniem's avatar

Als de hd in de ps3 vol is, dan kun je geen games meer vanuit psn netwerk downloaden.

Is het mogelijk om een externe hd aan je ps3 te hangen?

En zijn dan 1. De games te downloaden naar je externe hd en 2 te installeren op je externe hd en 3 te spelen vanaf je ps3?

Of moet ik toch mijn hd opschonen en games die ik niet meer speel de gamedata en games van verwijderen om ruimte te maken?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 417 XP
    Omer58's avatar

    Als de hd in de ps3 vol is, dan kun je geen games meer vanuit psn netwerk downloaden.

    Is het mogelijk om een externe hd aan je ps3 te hangen?

    En zijn dan 1. De games te downloaden naar je externe hd en 2 te installeren op je externe hd en 3 te spelen vanaf je ps3?

    Of moet ik toch mijn hd opschonen en games die ik niet meer speel de gamedata en games van verwijderen om ruimte te maken?

    Je moet een nieuwe interne HDD kopen om je games op te slaan, je moet wel weten dat het type HDD per PS3 model verschilt en je de data van je oude HDD niet naar je nieuwe kan overzetten, je kan backups maken van savedata en muziek en fotos naar een usb. Maar een externe HDD zou je niet kunnen gebruiken om games op te zetten.

    Welke PS3 heb je?

  2. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    hahaha heb er destijds al een 320gig hd er ingezet. Maar die zit helaas sjok vol. De digitale spellen worden ook steeds groter. 15gig per spel is geen uitzondering meer. En nu psplus zo goed bezig is met al die spellen zit je hd zo vol. Geloof dat ik er wel een 2 terrabyte in mag gaan zetten. Dus die optie van nieuwe hd erin zetten laat ik maar even. Ik zou willen weten of je ook games op de externe kunt installeren.

  3. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Nee, dat kan niet. beste optie is gewoon een 1TB hdd er in monteren. Heb ik ook, en daarmee verwacht ik het wel uit te kunnen zingen tot de PS4.

  4. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik heb daar sowieso geen zin in om een nieuwe hdd in te doen, want je moet al je games opnieuw installeren op je nieuwe hdd dus als je 320GB vol zit, zou je dat alles weer opnieuw kunnen installeren:P

  5. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb daar sowieso geen zin in om een nieuwe hdd in te doen, want je moet al je games opnieuw installeren op je nieuwe hdd dus als je 320GB vol zit, zou je dat alles weer opnieuw kunnen installeren:P

    als je een backup maakt van je huidige hdd, hoef je in ieder geval niet te downloaden 😉

  6. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Als je die 320 GB niet wil vervangen, zal je dus games moeten verwijderen/recyclen. Andere opties zijn er niet. Opnieuw installeeren is overigens ook niet ZO veel werk, gewoon downloads aanzetten en in de achtergrond laten draaien…

  7. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Toch best wel jammer dat Sony daar niet iets op bedacht heeft. Het zou zoveel makkelijker zijn dat je een externe hd eraan kunt hangen waar je ook gewoon spellen op kunt zetten. Hoop dat Sony 2 of 3 terrabyte schijven in hun volgende generatie ps3’s gaat stoppen.

    Maar ben al een beetje aan recyclen. Schiet alleen nog niet zo op nog maar 60gig vrij haha. Zie dat save games en game data ook best wel veel ruimte innemen. Daar opschonen geeft ook resultaat.

  8. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Sony heeft daar prima wat op bedacht, nl dat ze dat niet toestaan. Dat is een heel bewuste keuze geweest. Ze willen de schijf met game software gelijk hebben aan die waar de firmware op staat, en die vervolgens geheel encrypten. Het is 1 van de maatregelen om het apparaat te beschermen tegen hackers. (niet dat dat geheel gelukt is, maar toch..)

  9. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Als je die 320 GB niet wil vervangen, zal je dus games moeten verwijderen/recyclen. Andere opties zijn er niet. Opnieuw installeeren is overigens ook niet ZO veel werk, gewoon downloads aanzetten en in de achtergrond laten draaien…

    Ik ben alweer een tijdje terug overgestapt naar een 500GB PS3. Helaas duurde het even om alle games opnieuw te downloaden en vooral installeren. Dat is het punt waar ik voornamelijk op hekel.

  10. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Ik ben alweer een tijdje terug overgestapt naar een 500GB PS3. Helaas duurde het even om alle games opnieuw te downloaden en vooral installeren. Dat is het punt waar ik voornamelijk op hekel.

    Ik ben hele poos terug voordat psplus kwam al overgestapt naar een 320gig hd. Toen was het overzetten en opnieuw downloaden nog niet zo erg. Maar die 500gig van jou zal ook wel al vol zitten jou beetje kennende met wat je allemaal speelt. Door psplus zit je hd echt zo vol. Je mag tegenwoordig echt wel een 2 terrabyte erin zetten. En zelfs die zit na een half jaar weer vol volgens mij haha.