Forum

Topic: PlayStation 4 Harde schijf?

Anoniem's avatar

Iemand enig idee hoeveel deze gaat worden? En of er misschien meerdere “versies” van de PS4 zullen komen met verschillende groottes in hardeschijf?

Vriendelijk bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

31 reacties

  1. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Iemand enig idee hoeveel deze gaat worden? En of er misschien meerdere “versies” van de PS4 zullen komen met verschillende groottes in hardeschijf?

    Vriendelijk bedankt.

    Voor zover ik weet is daar nog niks over bekent.

  2. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Er is inderdaad nog niks over bekend, Sony heeft wel gezegd dat deze groot gaat zijn maarja wat is tegenwoordig groot? Zien zij dat als 500GB of als 1,5 TB we weten het niet.

  3. 151 XP
    Sadeesh's avatar

    Inderdaad, daarom twijfel ik ook om te bestellen bij bol.com. Hopen maar dat het sowieso een 1TB+ harddrive wordt.

  4. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Aan 250GB heb ik al meer dan genoeg denk ik, haha.

    Heb nu al 4+ jaar een PS3 met 80GB en meer dan 20 games. Nog steeds vrije ruimte. 🙂

  5. 68 XP
    SoulramonNL's avatar

    Het zal me niks verbazen als ze een 1TB editie uitbrengen of iets die richting op. Ik zou dus ook nog geen PS4 pre-orderen want daat schiet je niet zoveel mee op. Juist omdat er nog eigenlijk zo weinig bekend is over de PlayStation 4 eigenlijk. Qua vormgeving en opslag.

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Aan 250GB heb ik al meer dan genoeg denk ik, haha.

    Heb nu al 4+ jaar een PS3 met 80GB en meer dan 20 games. Nog steeds vrije ruimte. 🙂

    ik weet 100% zeker dat 250gb zeker veel te weinig is, de games zullen op grafisch vlak enorm verbeteren. Dit wil zeggen dat samen met betere graphics ook grotere installatiebestanden zullen komen. na een goede 15 a 20 games zal deze schijf vol zijn. hoe groter hoe beter zou ik zeggen.

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik weet 100% zeker dat 250gb zeker veel te weinig is, de games zullen op grafisch vlak enorm verbeteren. Dit wil zeggen dat samen met betere graphics ook grotere installatiebestanden zullen komen. na een goede 15 a 20 games zal deze schijf vol zijn. hoe groter hoe beter zou ik zeggen.

    Ik denk juist sowieso genoeg. (voor mij) xD Had ook iets van 12 games grafisch hele goede games op m’n PC staan, nam niet meer dan 100GB in beslag, en dan is echt alles op de HDD geïnstalleerd. Oke, de GFX zullen veel beter zijn met de next-gen, maar bij een console wordt in verhouding gewoon niet zo heel veel geïnstalleerd op de HDD. 🙂 Bovendien, als flash geheugen over een aantal jaar goedkoper is dan wil ik dit waarschijnlijk in mijn PS4 stoppen, er van uit gaande dat dit kan. 😉

  8. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik denk juist sowieso genoeg. (voor mij) xD Had ook iets van 12 games grafisch hele goede games op m’n PC staan, nam niet meer dan 100GB in beslag, en dan is echt alles op de HDD geïnstalleerd. Oke, de GFX zullen veel beter zijn met de next-gen, maar bij een console wordt in verhouding gewoon niet zo heel veel geïnstalleerd op de HDD. 🙂 Bovendien, als flash geheugen over een aantal jaar goedkoper is dan wil ik dit waarschijnlijk in mijn PS4 stoppen, er van uit gaande dat dit kan. 😉

    ik geef je 100% gelijk, maar met de huidige programmeerarchitectuur van de ps3 zit alles redelijk ingepakt in de databestanden. aangezien de ps4 een architectuur gebruikt die enorm veel op een pc lijkt zal dit wss helemaal anders worden. daarbij nog gerekend dat in de toekomst de digitale verkoop enorm zal worden gemotiveerd. nou, doe mij maar minstens 1TB hoor.

  9. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik geef je 100% gelijk, maar met de huidige programmeerarchitectuur van de ps3 zit alles redelijk ingepakt in de databestanden. aangezien de ps4 een architectuur gebruikt die enorm veel op een pc lijkt zal dit wss helemaal anders worden. daarbij nog gerekend dat in de toekomst de digitale verkoop enorm zal worden gemotiveerd. nou, doe mij maar minstens 1TB hoor.

    Dat klopt. Maar nja, ik denk toch niet dat ik nog veel meer dan 15 games zal gaan halen en spelen. 😛

  10. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Dat klopt. Maar nja, ik denk toch niet dat ik nog veel meer dan 15 games zal gaan halen en spelen. 😛

    haha, om te beginnen toch niet he. zal een hele hap uit mijn budget halen haha 🙂

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    haha, om te beginnen toch niet he. zal een hele hap uit mijn budget halen haha 🙂

    Ik bedoel ook niet in 1 keer inderdaad. 😛 Meer over een loop van 3, 4 of 5 jaar ofzo. 🙂

  12. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Mijn PS3 heeft een 1TB schijf, en minder zou ik echt niet willen. Ik hoop dat de PS4 schijf ‘gewoon’ weer vervangbaar is, dan komt daar een 3TB schijf in.
    1. Voor alle digitale games (PSPlus, een jaar of 6-7, da’s dus 700+ spellen!)
    2. multimedia (muziek, films ed).
    Serieus, minder is voor mij geen optie.

  13. 417 XP
    Omer58's avatar

    Ik heb liever een SSD schijf van 256 gb en nog 1TB HDD, maja of het betaalbaar is dat weet ik dan weer niet xd

  14. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dat klopt. Maar nja, ik denk toch niet dat ik nog veel meer dan 15 games zal gaan halen en spelen. 😛

    Maar toch heb ik heel wat spellen met een 7-6-5 GB installatiefiles gaat bij toch erg hard met mijn 250 GB 😛

    Ik heb liever een SSD schijf van 256 gb en nog 1TB HDD, maja of het betaalbaar is dat weet ik dan weer niet xd

    Ik denk dat de prijs met een SSD schijf de console erg duur maakt. 256 GB is nog steeds erg prijzig en aan 128 Gb heb je gewoon niet genoeg denk ik?

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Over een paar jaar zijn SSD’s misschien (waarschijnlijk) wel veel goedkoper. 🙂 Daarom heb ik genoeg aan 250GB HDD in het begin, en dan zet ik er na een paar jaar wel een SSD in.

  16. 844 XP
    thom430's avatar

    Het is te hopen dat ze minimaal 500GB, het liefst 1TB, in de PS4 zetten.
    Ik heb de 120GB al na een jaar uit mijn PS3 moeten halen en vervangen door een 500GB schijf.
    Als ze maar SATA2.5/3.5 gebruiken en niet zoiets flikken als Microsoft met de 360, dan moet de schijf van de PS4 indien deze te klein is makkelijk te vervangen zijn.

    Een SSD lijkt me overigens onwaarschijnlijk aangezien de PS4 een soort slaapstand functie heeft.
    Slaapstand is dodelijk voor een SSD, al je RAM word gedumpt op je schijf en het is toch nutteloos aangezien de opstart-tijd van een SSD kort is.

    Een hybride schijf met 80 GB aan SSD geheugen en 500 GB HDD zou ideaal zijn, maar dat zal de prijs niet ten goede komen

  17. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Of net zoals Apple: Fusion Drive. Een combinatie tussen flashgeheugen(oftewel ssd) en een HDD. Zou geweldig zijn maar het zou er niet goedkoper op worden met 8GB DDR5 geheugen :O

  18. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    ga maar uit van 500 GB en 1 TB

  19. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    ik zou hopen op een ssd 😉

  20. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik zou hopen op een ssd 😉

    Denk dat dat te duur word, maar ik ga wss de goedkoopste versie van de PS4 kopen en wil er dan later een SSD inzetten wanneer deze goedkoper zijn. 🙂

  21. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Ik gok op 250 en 500GB. Maar hoop op 500GB standaard.

  22. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    500gb zou denk ik weg genoegzijn

  23. 1199 XP
    chris65's avatar

    Hopelijk kun je de disk gewoon vervangen en gaan ze niet de kant van de Xbox one op, want die kun je niet vervangen. Ik de disk van mijn PS3 geupgrade. Heb nu ongeveer 1TB aan ruimte, die nu al weer bijna gevuld is. Als je PSplus hebt, foto’s en video erop zet, dan is ie zo vol.
    Ligt ook een beetje wat ze met Gaikai willen denk ik. Als je daar ook nog opslagruimte krijgt, heb je minder nodig op je fysieke schijf.

  24. 5 XP
    JoodNL's avatar

    PlayStation 4

    Product code CUH-1000A series
    Recommended retail price $399/€ 399/£349
    Main processor:
    – Single-chip custom processor
    – CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, eight cores
    – GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine
    Memory GDDR5 8GB
    Storage size 500GB Hard disk drive
    External dimensions Approx. 275×53×305 mm (width × height × length)
    Mass Approx. 2.8 kg
    BD/ DVD drive (read only): BD × 6 CAV, DVD × 8 CAV
    Input/ Output:
    – Super-Speed USBx (USB 3.0) port × 2
    – AUX port × 1
    Networking:
    – Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) ×1
    – IEEE 802.11 b/g/n
    – Bluetooth® 2.1 (EDR)
    AV output:
    – HDMI out port
    – DIGITAL OUT (OPTICAL) port
    Included:
    – PlayStation 4 system × 1
    – Wireless Controller (DUALSHOCK 4) × 1
    – Mono headset × 1
    – AC power cord × 1
    – HDMI cable × 1
    – USB cable × 1

    DualShock 4
    Wireless Controller for PlayStation 4 (DUALSHOCK 4)
    Product code CUH-ZCT1
    Recommended retail price $59/$59/€59/£54
    External dimensions Approx. 162mm × 52mm × 98mm (width × height × depth)
    Weight Approx. 210g
    Keys / switches:
    – PS button, SHARE button, OPTIONS button
    – Directional buttons (Up/Down/Left/Right)
    – Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)
    – R1/L1/R2/L2 button, Left stick / L3 button, Right stick / R3
    button, Pad Button
    – Touch pad 2 Point Touch Pad, Click Mechanism, Capacitive Type
    – Motion sensor Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope,
    three-axis accelerometer)
    Other features Light Bar, Vibration, Built-in Mono Speaker
    Ports: USB (Micro B), Extention Port, Stereo Headset Jack
    Wireless communication Bluetooth® Ver2.1+EDR
    Battery Type Built-in Lithium-ion Rechargeable Battery
    Voltage DC3.7V (tentative)
    Capacity 1000mAh (tentative)

    PlayStation Camera
    Product code CUH-ZEY1
    Recommended retail price $59/€49/£44
    External dimension Approx. 186mm × 27mm × 27mm (width × height × depth)
    Weight Approx. 183g (tentative)
    Video pixel (Maximum) 1280 × 800 pixel × 2
    Video frame rate 1280×800 pixel @ 60fps
    640×400 pixel @ 120fps
    320×192 pixel @ 240fps
    Video format RAW, YUV (uncompressed)
    Lens Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus
    Capture range 30cm~∞
    Field-of-view 85°
    Microphone 4 Channel Microphone Array
    Connection type PS4 dedicated connector (AUX connector)
    Cable length Approx. 2m (tentative)

  25. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En nu maar hopen dat deze 500 Gig heel gemakkelijk te vervangen is, zodat iedere leek het zelf kan. Ik heb er zelf het liefst gewoon meteen 2 TB in hangen. Niet weer dat gezeik met steeds van alles te moeten wissen voor iets nieuws te kunnen downloaden en/of installeren.

  26. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Confirmed, de hdd is vervangbaar. Ik ga alvast voor een 2TB schijf.

  27. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    de ps4 is uitgerust met 500 GB

  28. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    de ps4 is uitgerust met 500 GB

    Dit heeft iemand al eerder gezegd.

    OT: Ik ben tevreden met 500GB, weet niet wat mijn ps3 heeft maar daar heb ik nog genoeg aan 😉 geloof dat het iets van 200 gb is ofzo?

  29. 382 XP
    e-man's avatar

    Een kleine bumperdebump voor dit topic. Ik vroeg me zo eens even af voor het vervangen van de HDD(Ik wil 1 TB) of er al iets bekend is over formaat/RPM/merk HDD je moet kopen. Of is dat gewoon hetzelfde?

  30. 1061 XP
    megafire777's avatar

    500 gb is wat ik gehoord heb. vervangbare hdd:)

  31. 1870 XP
    R*forever's avatar

    En ga er maar vanuit dat die 500 GB bijna niks is 🙂

    Om maar een kort voorbeeld te geven

    Een ps3 game die max kracht had van 512 RAM te gebruiken. Was dus 25 GB install. Het zou mij niet verwonderen dat next gen games wel eens een 100/75 GB install hebben 😀

    Maar met gaikai zal alles dus kunnen gecomprimeerd worden en makkelijk en snel kunnen worden beschikbaar gezet worden?

    Wat is de magic? Elke game is gewoon vanaf nu stream baar en is dus eigenlijk gewoon op internet ge-upload. Met Sony zijn gaikai. Zijn er dus genoeg servers die deze kracht kunnen hanteren. Wat dus inhoud: dat elke psn game voor het grijpen ligt maar dan gewoon beveiligd tot je het betaalt… In tegenstelling tot die van nu..

    Mvg
    Michael