Forum

Topic: Kan niet starten. De juiste systeemopslag is niet aangetroffen.

Anoniem's avatar

Hallo mensen,

Kan iemand mij misschien uitleggen wat dit precies inhoudt? Ik heb een beetje rondgekeken, maar nergens staat er een duidelijk antwoord. Ik kreeg dit twee keer bij het automatisch opnieuw opstarten van de PS3.

De eerste keer bij het afsluiten van YouTube, waarbij de PS3 ‘crashte’ (3 piepjes) en overnieuw aan wilde gaan. En de tweede keer een dag later nadat ik de instellingen wilde herstellen naar de fabrieksinstellingen. Bij beide keren heb ik de PS3 uitgezet waarna hij het normaal deed.

Is dit een teken dat er iets mis is met de PS3? Of zijn dit incorrecte meldingen en is het gewoon toeval dat ik dit vlak achter elkaar krijg.

Tussen die twee meldingen in heb ik de PS3 trouwens meerdere malen gebruikt. Nu doet die het ook normaal, maar ik ben een beetje ongerust.

Met vriendelijke groet,

Chettawat Mekwan

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

23 reacties

  1. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik zou even opletten want dit is niet echt goed 🙁
    Is het al een oudje?

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    zou nbijna denken dat je HDD er niet lekker in zit? schroefje is nog goed aangedraait daarvan enzo?

  3. 313 XP
    skiller-ohn's avatar

    Ik zou even opletten want dit is niet echt goed 🙁
    Is het al een oudje?

    Ja ik maak me een beetje zorgen :S. Hij is volgens mij 2/3 jaar oud. Het is een 320gb slim. De vorige raakte oververhit, waarna ik een andere kreeg opgestuurd door Sony, dus ik weet niet hoe oud deze precies is. Sindsdien heb ik deze goed geventileerd staan met alle ruimte om de ps3 heen.

    zou nbijna denken dat je HDD er niet lekker in zit? schroefje is nog goed aangedraait daarvan enzo?

    Maar als ik hem uitzet en daarna weer aan zet doet hij het gewoon, zou het dan aan de HDD kunnen liggen? Ik heb trouwens niet aan de HDD gezeten en dit kwam zomaar opeens.

    Ik zal straks wel even kijken. Maar als het niet aan een losse HDD ligt en het gebeurt nog een keer, zou formatteren dan kunnen helpen?

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    probeer even een systeemherstel te doen, indien dit niet werkt zal je idd beter je hdd formatteren. vergeet hiervoor geen backup te maken als je belangrijke bestanden wilt behouden !

  5. 313 XP
    skiller-ohn's avatar

    Bedankt, ik zal het gaan proberen. Ik merk wel dat het opstarten de laatste tijd een paar seconden langer duurt. Ik krijg eerst dat logo te zien, een paar seconden alleen het achtergrond, en dan pas die gezondheidswaarschuwing.

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    het logo kun je uitschakelen geloof ik, kijk eens of dat scheelt

  7. 313 XP
    skiller-ohn's avatar

    Ik heb het bestandssysteem hersteld en nu loopt die een stuk soepeler. Bedankt voor de tips jongens! De PS3 gaf aan dat het bestandssysteem wel degelijk beschadigd was, dus ik hoop dat het daaraan lag en nu is verholpen.

    Nu maar hopen dat ik geen meldingen meer krijg van : ‘Kan niet starten. De juiste systeemopslag is niet aangetroffen.’. Weet iemand trouwens wat dat precies inhoudt? Is er iets fout is met het systeemopslag of is de PS3 dan gewoon even de weg kwijt?

    Nogmaals bedankt allemaal.

  8. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik denk het laatste
    misschien dat je de ps3 een aantal eren gewoon uit had gedaan omdat deze bleef hangen?
    in dat geval sluit hij de ps3 niet goed af, en kun je dit soort dingen krijgen

  9. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ik denk het laatste
    misschien dat je de ps3 een aantal eren gewoon uit had gedaan omdat deze bleef hangen?
    in dat geval sluit hij de ps3 niet goed af, en kun je dit soort dingen krijgen

    is de elektriciteit onlangs soms uitgevallen of zijn hiermee soms storingen geweest. het lijkt achterdochtig maar zelfs kleine stroompieken kunnen een harde schijf van slag brengen. wat ik je trouwens erg aanraad is wanneer je ps3 crasht en uitgeschakeld wordt met 3 piepjes altijd een controle te doen van het bestandsysteem. hiermee vermijdt je ergere schade.

  10. 313 XP
    skiller-ohn's avatar

    ik denk het laatste
    misschien dat je de ps3 een aantal eren gewoon uit had gedaan omdat deze bleef hangen?
    in dat geval sluit hij de ps3 niet goed af, en kun je dit soort dingen krijgen

    Ja dat klopt. Een dag ervoor was de PS3 wel uitgegaan met 3 piepjes, terwijl ik op de home-screen was en er geen processen bezig waren (dacht ik). Daarna deed de PS3 het normaal, maar later kreeg ik opeens deze melding.

    is de elektriciteit onlangs soms uitgevallen of zijn hiermee soms storingen geweest. het lijkt achterdochtig maar zelfs kleine stroompieken kunnen een harde schijf van slag brengen. wat ik je trouwens erg aanraad is wanneer je ps3 crasht en uitgeschakeld wordt met 3 piepjes altijd een controle te doen van het bestandsysteem. hiermee vermijdt je ergere schade.

    Bedankt voor de tip! Ik zal het gaan doen. De PS3 was inderdaad een dag ervoor met 3 piepjes uitgegaan.

  11. 4 XP
    B.brink's avatar

    ik krijg ook hetzelfde bericht maar ik kan hem helemaal niet meer opstarten of herstellen. ik kan zelfs niet meer in de safemode komen. help?

    heb net de hdd schoongemaakt maar krijg nogsteeds hetzelfde bericht.
    Betekent dit tijd voor een nieuwe??

  12. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Heb je al een andere hardeschijf geprobeerd?

  13. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    ik krijg ook hetzelfde bericht maar ik kan hem helemaal niet meer opstarten of herstellen. ik kan zelfs niet meer in de safemode komen. help?

    heb net de hdd schoongemaakt maar krijg nogsteeds hetzelfde bericht.
    Betekent dit tijd voor een nieuwe??

    http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/4545/~/ps3-safe-mode-information

  14. Anoniem -
    94.226.200..xxx's avatar

    Dat heb ik nu ook

  15. 1 XP
    jorritools's avatar

    Hallo
    Ik heb net mijn ps3 volledig reset en hij was uitgevallen
    Daarna zette ik hem weer op en toen kwam er te staan:”kan niet starten. De juiste systeemopslag is niet aangetroffen.”
    Wat moet ik nu doen?

  16. Anoniem -
    84.194.222..xxx's avatar

    Zelfde probleem hier kan helemaal nieks doen kan zelf niet in dat menutje komen om me systeemopslag te herstellen?? Help

  17. Anoniem -
    54.145.35.xxx's avatar

    @84.194.222..xxx: ik heb het zelfde probleem

  18. 2 XP
    Kerem's avatar

    Met het probleem van YouTube heb ik ook meegemaakt. Volgens mij heeft het te maken met het updaten, maar op één of ander manier werkt het niet. Je bent dus niet de enige. Verder denk ik niet dat het ligt aan je PlayStation.

  19. Anoniem -
    Anoniem-1505's avatar

    @54.145.35.xxx: zlfde probleem

  20. Anoniem -
    Anoniem-8846's avatar

    Ik heb dit probleem net gehad heb een jailbreak slim dacht eff dat ik alles kwijt was, maar heel mijn harde schijf zat vol stof dus het lag indd daar aan dus zeker checken, thx voor de info

  21. Anoniem -
    Anoniem-2142's avatar

    Mijn ps3 zelfde probleem geen menu niks ,foutmelding de juiste systeemopslag is niet aangetroffen
    Als ik er een nieuwe harde schijf in doe doet hij het dan weer Mvg Henk

  22. Anoniem -
    Anoniem-9570's avatar

    Al paar x gereset blijft op deze melding komen met zwart beeld

  23. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-2142: dat zou heel goed kunnen