Forum

Topic: Beta Code voor Final Fantasy XIV: ARR ontvangen… ;)

Anoniem's avatar

Na eerst de nieuwe video’s bekeken te hebben op de site van Final Fantasy XIV: ARR bekeken te hebben, zag ik een twitter bericht voorbij komen dat er wat problemen waren met het verzenden van de codes voor Noord Amerika…

Ohw zou het? FF mail checken en ja hoor!!! Ik heb mijn code binnen… Alles geregistreerd en op het moment van dit schrijven staat de game te downloaden… Kon wel een paar minuten duren… Nou 72 om precies te zijn. Verbindingssnelheid 2,42MB/s en dan voor een file van 4841.94 MB… Pfft…

Maar goed het is vast het wachten waard! ๐Ÿ˜‰ Ik moet vanavond werken, maar daarna heb ik een lang weekend FF XIV: ARR voor de boeg…

Wie gaan de Beta ook spelen? Voeg mij maar alvast toe! ๐Ÿ˜€

PSN: Bappie-NL

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

131 reacties

  1. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ja, ook ik vind dit wel een teleurstelling. Dit is dan ook wel de reden dat ik nooit pre-order. Het loont gewoon niet. 2 Maanden later kopen en het scheelt vaak al enkele tientjes.

    Voorlopig kunnen we nog niet online… Dat is wel balen. Had gehoopt dit weekend weer online te zijn.

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik zag de game trouwens staan bij nedgame.nl voor maar 37,50

  3. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Was wel een beetje te verwachten dat de early access zo kort zou zijn. Gelukkig is het niet al te lang meer tot de release.

    De normale versie van de game is bij release maar EUR 40,00 dus de prijs van Nedgame is redelijk. Bij WOWHD is die echter EUR 22,39 , levering duurt bij deze site wel iets langer.

    Ben wel benieuwd naar de jobs/classes welke nog niet speelbaar waren in de beta fase 3, Arcanist en Summoner beelden zagen wel tof uit. En een eenhoorn mount is ook wel mooi in een fantasygame haha. Nog 2 weekjes!

  4. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Waar ik nog het meest teleurgesteld in ben is dat SE haar afspraken niet nakomt. Zo is early access helemaal niet zo vanzelfsprekend bij pre-orderen als dat hun site doet vermoeden. Nee, je moet bij geselecteerde bedrijven bestellen. Dat moet je maar weten.

    Maar goed waar hebben we het over… Die paar dagen zijn verwaarloosbaar bij de vele dagen die we nog kunnen spelen na release. ๐Ÿ˜‰

    Nog 16 nachtjes slapen…

    Verstuurd van mijn HTC One

  5. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Verwacht je beta code maar binnen 24 uur wel in je mail ! Download van de PSN store is nu 6,3 GB en het zal er een tikje anders zijn als de laatste keer ;P. Misschien nog een paar GB patches maarach.

  6. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Download zal inderdaad stuk groter zijn, logisch ook want zowat alle content is aanwezig. Zie nu al op tegen de installatie haha, maar alvast een goede film uitzoeken die ik kan kijken tijdens het downen/ installeren of vannacht maar even aanzetten. Baal wel een beetje van de datum want met KH reMix, Puppeteer en GTA 5 de komende weekjes heb ik gewoon zwaar tijd te kort ๐Ÿ™‚

  7. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Voorlopig nog steeds geen mail ontvangen. Voor de download ben ik niet bang. Ik zet de PS3 gewoon aan voordat ik naar bed ga. ๐Ÿ˜‰

    Grootste probleem is dat ik komende 4 weken erg weinig tijd heb om te kunnen gamen. ๐Ÿ™

    Verstuurd van mijn HTC One

  8. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Code vannacht ontvangen, ben nu aan het installeren en is iets meer als 6 GB. Timer geeft momenteel een uurtje aan dus dat valt mee.

  9. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Na bij mij staat die ook al klaar , vreemd genoeg staat er geen beta bij. Zou wel grappig zijn dat je door een bug dadelijk de digitale versie kan downloaden zonder een disk te gebruiken en alleen maar de key nodig hebt :P. Vanavond laat maar eens kijken of de update servers al online zijn. Zou me niks verbazen als er vanmiddag de game ook op de store staat als preorder.

  10. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik ben ook de beta aan het downloaden, gaat inderdaad vrij rap!

    nadat ik de code had ingevult stond er wel bij dat het om een beta ging, en tussen haakjes stond er bij Volledig spel
    ben benieuwd ๐Ÿ˜‰

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En ook ik heb mijn code binnen, downloaden direct gestart en dat was eigenlijk een fluitje van een cent. In een mum van tijd was alles binnen en geรฏnstalleerd. Overmorgen kan ik me dus weer lekker bezig gaan houden met het creรซren van mijn nieuwe karakter… ๐Ÿ˜‰

    Ik start in ieder geval weer op Moogle als conjurer.

    Ik ben alleen nog steeds niet uit welk ras ik wil gaan spelen. Of een Lalafell of een Mi’qote. Gelukkig hebben we na de release nog heel lang de tijd om te kunnen spelen. Dan is dat een overpeinzing minder in ieder geval.

  12. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Zo te horen zijn we er klaar voor ๐Ÿ˜€ ! ( ok bijna ๐Ÿ™‚ ) Ja , ik ben ook nog steeds aan het denken. Ik heb wel al 4 characters setup`s klaar staan op me PC :).

    Er is net een bericht verschenen op het forum. Ik Quote even :).

    Game Client from Beta Test Phase 4

    Both the Windows PC and PlayStationยฎ3 versions of the game client that was used in Beta Test phase 4 can be used going forward as the official release version in both Early Access and official service launch.
    You do not need to uninstall the client after the end of phase 4.

    Bedankt SE. Ik heb dus een 30 euro key gekocht en een gratis frisbee + PC versie erbij NICE ! Damn , dan had je eigenlijk gewoon de PC digitale collectors ding kunnen kopen en op je PS3 gebruiken XD. Als het tenminste zo gaat van wat ik denk :).

    Voor alle phase4 content. Check the link below.
    http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/98689-Beta-Test-Phase-4-Patch-Notes?p=1211637#post1211637" target="_blank">http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/98689-Beta-Test-Phase-4-Patch-Notes?p=1211637#post1211637

  13. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Hebben echt een hoop toegevoegd/verbeterd weer als ik dat zo lees allemaal. Servers zijn niet online, vrijdag pas om 10 uur smorgens als goed is ( of 11 uur aangezien zomertijd nog actief is ). Zal ook maar eens een naam, ras en klasse gaan bedenken. Ik maak een character op Ragnarok en waarschijnlijk een 2de op de Moogle server, kijk ik wel na een tijdje welke ik mijn main character maak en welke ik als character houd voor gewoon erbij. Zal waarschijnlijk wel een Lalafell worden aangezien ik wel bijna zeker weet dat ik mage ga spelen.

  14. 8864 XP
    7th-son's avatar

    is die “open beta” voor iedereen beschikbaar?
    aangezien je alsnog een redeem code opgestuurd krijgt, lijkt hij me meer “closed”?

  15. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ja dat stuk snap ik dus ook niet. Zodra je een code nodig hebt om รผberhaupt de Beta te mogen spelen, zie ik het ook niet meer als een open Beta. Daar naast vind ik de duur van deze fase wel zo kort dat het meer een demo is dan test fase.

    Wat ik balen vind is dat je net 3 dagen kunt spelen, tenminste als je dan ook geen andere verplichtingen hebt. En dat de servers dan alweer offline gaan. Gelukkig duurt het niet lang meer eer het eindelijk 27 augustus is.

    Nu ik inmiddels al weken niet meer heb kunnen spelen, valt het wachten mee. Dat zal wel weer anders zijn nadat ik de game weer even gespeeld heb.
    Ik ben zo benieuwd hoe de game er uit ziet op mijn nieuwe tv. ๐Ÿ˜‰

    Verstuurd van mijn HTC One

  16. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Je hebt inderdaad een code nodig om de client te kunnen downloaden, ik weet niet of deze download ook vrij beschikbaar komt in de store of enkel via redeemcode. Verder dien je geregistreerd te zijn en een Square-Enix account te hebben. Zoals ik het begrepen heb moet je je wel registreren/ aanmelden maar ontvangt iedereen die dat nu doet een code, in fase 3 was dit beperkt. Beta is dus wel open voor iedereen maar beetje omslachtige manier.

  17. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ben de uurtjes aan het aftellen, nog 2 en een half te gaan. ๐Ÿ˜‰

  18. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik moet helaas eerst wat andere dingen doen eer ik kan beginnen (waaronder een tablet halen haha)

  19. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Dafuq Moogle server zit al vol en kan ik niet kiezen…grrrrr…dan maar Ragnarok

  20. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Zit nie vol ๐Ÿ˜› Ze hebben de boel gewoon tijdelijk dicht geknepen ๐Ÿ˜›

  21. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik zal zo ook maar ff beginnen ๐Ÿ˜€

  22. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou Moogle schijnt echt onmogelijk te zijn om te kiezen… Die zit altijd vol…

    Op welke server zitten jullie nu?

  23. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Ragnarok zit ik nu, alweer bijna level 10 ๐Ÿ™‚ Nu maar eens stoppen en wat tv kijken nog.

  24. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik wil eigenlijk gewoon op Moogle spelen. Zal morgen wel helemaal niets worden als dan ook de hele nieuwe beta spelers er bij komen. Je kan nu al amper een server in EU kiezen. Alleen Shiva en Cerberus zijn een optie voor mij… Die wil ik beide niet… ๐Ÿ™

  25. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Ik heb net alles gedownload en alles werkte bij mij prima. Ik heb gelijk een poppetje gemaakt en kon gewoon op de moogle server spelen, geen probleem. ik ben begonnen als arcanist (wil de functie graag uitproberen). Ik weet nog niet of dit mijn vaste personage wordt. Ik ben blij dat ik na 5 lange weken vakantie weer eens verder kan gaan met spelen ๐Ÿ˜€

    Ik wil graag weten waar jullie gaan spelen, zodat we toch nog samen kunnen spelen.

  26. 126 XP
    WizzNL's avatar

    @Bappie: ik denk dat ze sommige servers af en toe dichtgooien zodat de andere servers ook volstromen om te testen. Moogle wordt het meest gekozen door nieuwkomers en Ragnarok door de oude spelers, dus denk dat deze meteen goed bezet waren. Ik wil zelf ook een character op Moogle hebben om met jullie samen te kunnen spelen dus ik blijf het gewoon proberen. En anders maak ik er volgende week wel 1 op Moogle als de echte release is. Laat even weten als je nog een server hebt gevonden of als Moogle alsnog gelukt is.

    Werkt het toetsenbord bij jullie trouwens goed? Ik heb een hoop toetsen die niet overeen komen om het zo maar te zeggen. Als ik bv. / gebruik dan krijg ik – en nog meer van dit soort dingen, erg vervelend. Heb dit met beide toetsenborden. Jullie hier ook last van of dien ik wat in te stellen om dit te verhelpen? Heb al geprobeerd om systeeminstellingen van de PS3 om te zetten naar UK, stond op NL, maar dit lost niks op.

  27. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik zit al op moogle :). Mivau Lawantal is de naam. Je kan me zo zo vinden of ik jullie ;).

    @wizz
    Ik heb geen problemen met het toetsenbord gebeuren :S.

  28. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Moogel is nu weer vol helaas ๐Ÿ™

  29. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Inmiddels zit ook ik op Moogle… ๐Ÿ˜‰

  30. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Zit ook op moogle
    De naam is: donkey slap

  31. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Problemen met het toetsenbord kun je oplossen door even naar de instellingen van de ps3 te gaan. Daar kun je de taal van het toetsenbord veranderen. Moest ik eerder ook.

    Inmiddels zit ik op level 12.

    Verstuurd van mijn HTC One