Forum

Topic: xbox one – volgens wpcentral

Anoniem's avatar

http://www.wpcentral.com/lets-talk-xbox-drm

Een lijstje waarom de X1 ‘beter’ is. Ik wordt er niet warm van :)..

Jullie?

Daarnaast geven ze steam aan als DRM heavy. Dat zal best, maar daar kan ik veel games gewoon Offline spelen op vakantie :).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 1199 XP
    chris65's avatar

    Dat gaat echt nergens over. Vooral het argument over die ontwikkelaar: “hoe zou jij het vinden als je een jaar aan een spel hebt gewerkt en vervolgens wordt die veelvuldig uitgeleend door een jochie aan al zijn vrienden”. Ik heb toch de rechten van die disc gekocht? Dan mag ik toch die game uitlenen als ik dat wil?

  2. 608 XP
    The_ghostmen's avatar

    Dat gaat echt nergens over. Vooral het argument over die ontwikkelaar: “hoe zou jij het vinden als je een jaar aan een spel hebt gewerkt en vervolgens wordt die veelvuldig uitgeleend door een jochie aan al zijn vrienden”. Ik heb toch de rechten van die disc gekocht? Dan mag ik toch die game uitlenen als ik dat wil?

    Precies en bij steam zijn de prijzen ook veel lager als je een Xbox game wil kopen durven ze nog 69,99 te vragen voor een game die al langer als een jaar uit is

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik las dit:

    “If you are still angry at the end of the article, which is fine – PlayStation 4 is a great alternative and I hope you enjoy it (Just let me know how good “The Last of Us” really is).”

    En toen wist ik al een paar dingen: de auteur is een Xbox-fanboy en is niet helemaal op de hoogte van PlayStation. The Last of Us is namelijk niet aangekondigd voor de PlayStation 4, dusja.

    Verder ligt de toon in het hele artikel ook nadelig richting Sony, terwijl de auteur alle nadelen van de Xbox One goed probeert te praten. Met uitspraken dat de PS4 ook DRM zou hebben probeert hij op je in te praten.

    Maar dat is dikke bullsh*t, want daarvoor zou er een check-in mechanisme moeten zijn zoals bij de Xbox One waar je elke 24 uur in moet checken. En dat is er niet.

    Nog wel meer dingen van dit artikel kloppen niet helemaal. Hij zegt bijvoorbeeld wel dat je games kan delen met een vriend, zoals dit ook op de PS kan, maar zegt er niet bij dat je deze games dan niet op hetzelfde moment kan spelen.

    De nadelen en restricties van de Xbox One zijn echt en bovendien is de console 100 euro duurder, wat ook niet genoemd wordt. De nadelen en restricties kunnen misschien wel een bepaalde reden hebben, maar waarom niet gaan voor een console die deze restricties niet heeft en bovendien 100 euro goedkoper is?

  4. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    ”A promise that Xbox content will be on both disc and digital the same day, means that gamers can skip the midnight lines and start gaming. No more waiting for a game to show up on the Xbox Live marketplace and no more having to sit next to the guy in line who hasn’t showered in a week, to pick up the latest Halo game.”

    Lol, als je niet in de rij wil staan en hij niet in de store staat bestel je de game online en heb je hem met wat geluk zelfs nog voor de release datum (hooguit 1 dag later).

    ”Even if you choose to buy a physical copy of the game, once installed, no discs are required. All of the content you buy will be linked to the Xbox cloud in addition to being stored on your console. Scratch that game disc and afraid you will never be able to play it again – that was the past!”

    Mooi, want alleen de Xbox krast je discs. Geen probleem voor playstation.

    ”Here is the best part, because your game is in the cloud, you can head to your friend’s house, login, and play your games there! That’s right, you can actually play your games while chilling with friends at their house; this has been one of the biggest misunderstandings for the console. So go ahead, head to a friend’s house and play Call of Duty Ghosts multiplayer – Microsoft is not stopping you.”

    Niet als je waar je heen gaat geen internet hebt…en de comments staan nog helemaal vol met “who cares if…”-berichten ook. Elitair, arrogant gedrag, vind ik.

    ”Now, let’s talk about reselling your disc games and trading with friends. You will still be able to trade in your games at participating retailers. In addition, Microsoft won’t be charging any fees to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of games. Enjoy playing that game and then head to a store to trade it in for something else – reselling is not dead.

    Giving your games to a friend isn’t dead either. Xbox One allows you to give your games to friends with no fees attached. There are two requirements though: the first is that you can only give games to people who have been on your friends list for a least 30 days and secondly, each game can only be given once.”

    Dat wil ik counteren met een andere quote:
    As Microsoft says, “Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers.”
    In andere woorden, dat gaat per spel verschillen.

    ”Take a second and step back from your viewpoint, if you work on a video game for years and then one bloke pays $50 for it and shares it with half a dozen friends – is that really fair? Sure, it makes life easy for you, but aren’t you slapping your favorite developers in the face at the same time?”

    Dus lenen = piraterij? Ik kan echt niet geloven dat er nog steeds mensen zijn die dit op zo’n manier neerzetten. Consoles hebben altijd gedraaid op het principe van het kunnen lenen, uitlenen en doorverkopen. Je helpt zo niet alleen gamers een beter overwogen keuze te maken of ze een game zelf willen kopen, maar brengt de game ook naar een groter publiek (gratis marketing). Zoals ze bij Nintendo al zo mooi zeiden: maak een betere game als je meer wilt verkopen! Veel games zijn tegenwoordig in 6 uur uit te spelen zonder enige replay value, een schande om dat voor €60 te verpatsen imo.

    After reading this, a percentage of you will most likely say “well that is definitely better than I thought, but PlayStation 4 is DRM free.” The answer to that remark is, no – it isn’t. Sony spent a lot of time talking about how they aren’t imposing DRM restrictions on their games and how awesome they are compared to Microsoft. What Sony didn’t spend a lot of time telling you, is that publishers can put DRM content onto their games if they choose to – and let me tell you, most will choose to.

    Deze persoon heeft volgens mij het nieuws niet gevolgd.

    Many of you shouldn’t even be bothered by the ideas above, specifically PC gamers who have been buying game after game on Steam. The digital PC game marketplace doesn’t allow you to trade with friends or sell for resale. Let’s not forget that after purchasing content you have to go into “Offline mode” if you know you won’t be able to access the web.

    Ok, dan wil ik op XBL dagelijkse en wekelijkse sales zien waarbij je AAA games voor €2,50 – €7,50 binnenhaalt en snel ook. Tot die tijd is de PC geen tegenargument.

    Wrap up, oooo deze is leuk xD

    On a final note, take time to think of the restrictions in place and how they will affect you; Do you actually not have internet at home (and for those who don’t currently, Xbox 360 will continue to be supported for years to come)?

    Ik heb thuis internet, maar lang niet overal waar ik naartoe ga. En als je dat niet hebt koop je maar een 360, hahaha wat een goeie.

    How many games do you actually sell and when you do – how many are at a store like GameStop or FYE?

    De meeste verkoop gaat direct aan de koper, dus? Wat is de bedoeling van deze zin?? Dat is toch precies wat je doet met bijna alle tweedehands objecten?

    How often do you just give away your games to friends -and how often are they people you have known for less than thirty days?

    Heb nog nooit een ps3 game weggegeven; alleen uitgeleend, geruild en verkocht. Op de PC heb ik wel een aantal games weggegeven bij giveaways, en dat waren toevallig allemaal mensen die ik nog nooit ontmoet had xD

    Conclusie:
    Een artikel gevuld met leugens en goedpratertjes. Erg vermakelijk om te lezen, hoewel ik het jammer vind dat er mensen zijn die hier in trappen (zie de comments op het artikel zelf, best zielig).

  5. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Een trieste poging tot damage control.. ^_^ Lol.

    Heb ik al op meerdere plekken op het web gezien. Xbox fanboys die alles proberen op te hemelen/goed te praten wat er nu aan negatieve info op tafel ligt over de XBone. Good luck with that one. ^_^