Forum

Topic: SSD in de playstation

Anoniem's avatar

Hee hallo,

Mijn playstation 3 word heel erg snel heet, waarschijnlijk door stof.
Maar misschien kan iets anders het ook verhelpen, ik ben namelijk voor me opleiding ICT beheer een laptop aan elkaar puzzelen, aangezien winkels dure prijze kennen en ik geen groot budget heb, ook geen groot budget er voor over wil hebben. Heb nu een laptop voor 600 euro, terwijl als je het in de winkel koopt rond de 1000 is.

Maar dat ter zijde, door het zoeken kwam ik het begrip SSD tegen.
SSD staat voor solid state drive uit mijn hoofd, het bevat geen bewegende onderdelen, zuiniger, tijd verwaarloosbaar en het produceert minder warmte.

Door dat laatste zat ik eraan te denken om een SSD in mijn ps3 te plaatsen, maar aangezien zo een SSD vrij prijzig is laat ik dat maar. Maar heeft hier iemand al ervaring met een SSD in zijn playstation 3?

Want als mensen mij positieve verhalen erover kunnen vertellen ben ik bereid om over een tijdje als ze goedkoper zijn om het in me PS4 te monteren.

Groetekes

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 406 XP
    1shot1kill's avatar

    Wat voor PS3 heb je ? dus daarmee bedoel ik een Fat of slim of superslim?

  2. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Playstation slim

  3. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Een nieuwe ps3 is haast even duur als een SSD..

  4. 25 XP
    Dexil's avatar

    Denk niet dat de HDD voor de meeste warmte zorgt maar de GPU dus het zal waarschijnlijk niet veel helpen.

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Finacieel is dat heel ongunstig, en met de PS4 hoef je je niet zorgen te maken dat ie te warm gaat worden;) tuurlijk, SSD is altijd beter, maar ook veeeel duurder. Dus als je het geld hebt liggen, ja waarom niet, maar voor mij word het kostenplaatje te hoog.

  6. 3 XP
    SpeedfightMick's avatar

    Ik heb een SSD in mijn PS3 gehad, maar ben uiteindelijk toch maar weer terug gegaan naar de originele HDD. Er is wel iets verschil te merken, maar niet zodanig als in een PC. Bovendien worden veel games niet helemaal compleet geïnstalleerd op een PS3, dus veel verschil zal het niet gaan maken, behalve als je games gekocht hebt in de PSN-store.

  7. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Bedankt allemaal voor het antwoorden, ik laat het ssd plan voor wat het is.
    Wel ga ik eventjes een schroevendraaier kopen voor de slim.

    Ik keek een beetje naar binnen en zag gewoon brokken/klonten stof zitten.
    Heb veel huisdieren dus stof vliegt hier in de ronte, dus ga even voorzichtig stof verwijderen van binnen.