Forum

Topic: Playstation start op loopt vast gaat niet uit

Anoniem's avatar

Het onderwerp zegt het eigenlijk al.

Zaterdag werkte alles nog perfect. Gisteravond wou ik met mijn vriendin een bluraytje kijken toen mij opviel dat mijn playstation bleef hangen. Ik kom wel in het XMB maar veel doet die niet. Ik kan alle hoofdkopjes wel zien, maar alles wat er onder staat niet. Zo zie ik wel games, en videos etc. maar niet wat er normaal onderverschijnt. De systeem instellingen kan ik wel zien, maar als ik eentje aandruk loopt die genadeloos vast. Dan druk ik de aan/uit knop in en blijft die knipperen totaan deze gaat piepen. Vervolgens gaat het beeld zwart, maar de PS niet uit.

Heel raar en irritant probeem. Veilige modus opstarten wou ook niet, want dan doet deze precies hetzelfde.. Ik heb wel zaterdag een patch van Last of Us geinstalleerd, maar meer is er niet gewijzigd. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 362 XP
    Coelers's avatar

    Je zou kunnen proberen de fabrieksinstellingen terug te kunnen zetten. Ik heb ook wel eens last gehad van een ps3 die bleef hangen en dit was voor mij uiteindelijk de oplossing.

  2. 2457 XP
    peyj's avatar

    Misschien dom vraagje maar ben ik dan ook mn save files kwijt? 😛

  3. 362 XP
    Coelers's avatar

    Die heb ik destijds op een USB stick gezet. En daarna weer teruggezet. Is dit bij jou nog mogelijk?

  4. 966 XP
    Timutz's avatar

    Als je plus hebt kun je ze ook naar de server overzetten als dat nog gaat.

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Haha, ja als ik nog zover kom..

    Sorry voor de dubbele post, maar alles werkt weer. Mn ps3 was heel langzaam met starten en uiteindelijk kwam alles weer in beeld. Zal direct een back-up van alles maken!

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Helaas heb ik alsnog mn PS3 moeten resetten. Leek er echt op dat de systeemsoftware was beschadigd.

    – XMB werd niet geladen.
    – Toen die dat wel deed, was er geen gamedata meer aanwezig.
    – De map met gedownloadde games was leeg ondanks dat die wel aangaf dat hier 20 titels instonden’
    – Als ik ook maar een optie aandrukte bij de systeeminstellingen liep die weer vast.
    – tot slot wou die niet meer uit gaan

    Ik heb heel erg geluk gehad dat ik eergisteren de save games kon overzetten naar PS+, want gisteren kwam ik er helemaal niet meer in.

    Nu is alles verholpen, van mij mag hier een slotje op :). Ik moet heel wat spellen opnieuw installeren, maar hier heb ik geen zin in :P. Dus ik ga denk ik na mn vakantie even een paar games hier op de marktplaats zetten;)

  7. Anoniem -
    82.101.253..xxx's avatar

    Hoe de uit knop een minuut vast
    Dan moet hij het waarschijnlijk weer doen

  8. Anoniem -
    Anoniem-8838's avatar

    @Timutz: hoe

  9. 8865 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-8838: denk je dat hij na 5 jaar nog gast reageren?
    Kijk nou toch eerst eens naar de datum voor je reageerd… Dat geld voor iedereen hoor, niet alleen voor jou.

    Nog beter zou zijn als ze topics gewoon zouden sluiten na een bepaalde periode. Voorkomt dit soort dingetjes..

  10. Anoniem -
    Anoniem-6544's avatar

    als ik speel dan loopt mijn game vast en alles ook dus ik kan niks meer doen en als ik op de knop va de playstation waar je het uit moet zetten klik dan blijft het zo dus dan schakelt het niet uit,en de playstation is opzich niet zo oud en er is ook geen schade op geweest, help me alstublieft