Forum

Topic: Resoluties PS3-games

Anoniem's avatar

Goedenavond iedereen.

Ik lees veel verhalen op Internet dat bepaalde PS3-games op een lagere resolutie dan 720p draaien. Dit zijn er niet veel, maar ze zijn er wel. Als ik Internet moet geloven draait bijvoorbeeld GTA: IV op een lagere resolutie dan 720p. Ook CoD4 zou volgens verschillende bronnen niet op 720p draaien.

Mijn vraag is: waarom zie ik op de achterkant van mijn games als GTA: IV en CoD4 dan wรฉl een minimale resolutie van 720p staan? Volgens Internet draait GTA: IV bijvoorbeeld op 620p (of 640p) dacht ik, terwijl ik toch duidelijk op het spel-hoesje 720p zie staan.

Zie ik het nu verkeerd of is het onzin wat er op Internet staat? Of begrijp ik het voor wat betreft de resoluties verkeerd? Ik zou graag wat verduidelijking willen. ๐Ÿ˜‰

Alvast bedankt. ๐Ÿ˜€

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    wat achter op je hoesje staat , klopt
    het is er neergezet door de makers dvan het spel , dus de mensen die het spel op 720p hebben laten draaien (of hoger)

    ik kan je wel verzekeren dat alle PS3 games draaien op 720p
    sommige hoger

  2. 20 XP
    Blackshark's avatar

    Zo zie ik het ook, maar dan is dit wat ik zo raar vindt. Vrijwel het hele Internet beweert dat GTA: IV niet op 720p draait, terwijl ik toch echt duidelijk op de achterkant van het PS3-spel 720p en zelfs 1080p zie staan. Nergens is er informatie over een lagere resolutie te bekennen, behalve dan op het Internet.

    Vinden jullie dit ook niet vreemd? :confused:

    Edit
    Ik zie net het volgende bericht. Er staat iets over ‘het upscalen’ van de resolutie. Wat wordt hiermee bedoeld als ik vragen mag? ๐Ÿ™‚

  3. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    mnaar is het niet 540p ipv 640p?

    -576p
    -720p
    -1080i
    -1080p

    toch…? ๐Ÿ˜€

  4. 454 XP
    arwin1993's avatar

    1080 i is lager als 1080 p ๐Ÿ˜‰

  5. 20 XP
    Blackshark's avatar

    Zie de Edit van m’n vorige post. ๐Ÿ˜€

  6. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Wat op het hoesje staat moet je niet geloven. De meeste spellen zijn gewoon “upscaled” naar 720p of zelfs 1080p(bijv. GTA IV, MGS4 etc.) Het enige wat het betekent dat het upscalebaar is op die resolutie. Upscalen betekent gewoon vrijweg het spel letterlijk inzoomen voor dat formaat. Hetzelfde gebeurt er als je met een camera digitaal inzoomed dan zie je dat het wazig word.

    Het verschil tussen i en p

    i betekent interlaced dit houd in dat het beeld als het waren in twee stukken word op gedeeld de evenlijnen en de oneven lijnen. die worden heel snel omgewisseld waardoor je een heel plaatje krijgt. Het voordeel is hier dat er minder energie nodig is om het beeld te vormen maar daar in tegen komen er wel is fouten voor dat het beeld onnatuurlijk uit ziet.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Interlaced_scanning

    p betekent progressive hier gaat meteen het hele plaatje. het beeld word gevormd door dat heel snel hele plaatjes snel achterelkaar verwisseld word.

    dus het verschil tussen I en P ๐Ÿ™‚

  7. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    het beste is dus dat je GTAIV op 576p draait? o.O

  8. 454 XP
    arwin1993's avatar

    nee 1080 p want de ps3 zorgt er wel voor dat de kartellijnen verdwijnen en dan ziet alles er op 1080 p wel beter uit.

  9. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    het beste is dus dat je GTAIV op 576p draait? o.O

    Nee. Je kan alleen het verschil zien als je een grote of een kleine tv hebt.

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    kep een kleine (20”)
    ik zie niet veel verschil tussen 720p / 1080p
    maar bij 720p zie ik
    -geen witte korreltjes (die ik anders wel zie bij verschillende lijnen)
    -is het beeld wel wat vager (niet meer zo strak)
    -en zie ik gekartelde schaduwen

  11. 20 XP
    Blackshark's avatar

    Dus als ik het goed begrijp moet ik het oorspronkelijke spel (lees: het oorspronkelijke spel) niet geloven en het Internet wel?

    Tja, ik denk toch dat het zo zit. Want Rockstar geeft zelf toe (volgens het Internet dan) dat GTA: IV op lager dan 720p draait. Maar op het hoesje staat toch echt 720p. Dan is het spel dus ‘geรผpscaled’?

  12. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ja, de eigenlijke resolutie is lager dan HD, maar hij wordt gewoon ”mooier gemaakt” zegmaar.
    Haze heeft dit ook, die draait ook niet uit zichzelf op 720p

  13. 421 XP
    Rhox's avatar

    Welke games draaien dan (zonder upscaling) op 1080p al?

    Ik geloof GT5 prologue?

  14. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Ja in ieder geval GT5 Prologue, ik zou eigenlijk ook geen andere weten…

  15. 207 XP
    Niekker's avatar

    volgens mij zit er ook verschil in in spellen met het upscalen… ik heb een fullhd-televisie, en als ik R&ToD speel (orgineel 720p) en wordt geupscaled naar 1080p, dan zit ie er veeeel mooier uit (ook niet blokkerig) dan RFoM, die ook orgineel op 720p draait, maar op 1080p is deze blokkerig…

  16. 200 XP
    bokito007's avatar

    Ja in ieder geval GT5 Prologue, ik zou eigenlijk ook geen andere weten…

    stardust HD dacht ik ook:P, en wipeout HD krijgt het ook denk ik ?

  17. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    volgens mij zit er ook verschil in in spellen met het upscalen… ik heb een fullhd-televisie, en als ik R&ToD speel (orgineel 720p) en wordt geupscaled naar 1080p, dan zit ie er veeeel mooier uit (ook niet blokkerig) dan RFoM, die ook orgineel op 720p draait, maar op 1080p is deze blokkerig…

    Wel jammer dan , je moet nu dus steeds de resolutie van je ps3 gaan veranderen.
    Wel vreemd dat er dan verschil is.

  18. 266 XP
    clockthieve's avatar

    kan ie niet op auto worden gezet