Forum

Topic: Vita Kopen

Anoniem's avatar

Hallo,
Ik zit er over te denken om een vita te kopen, maar ik weet helemaal niets van het apparaat, daar ik mensen om hun mening wil vragen wat zij ervan vinden.
Bijvoorbeeld, hoe goed kun je nou internetten op de vita?
Wat vind jij goed aan de vita, en waar baal je van op de vita ?
Laat het me weten !!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Och, ik laat dat ding sinds de release al nooit meer los. Wat een geweldig apparaat. De games vallen me tegen, maar de meeste uren tot nu toe heb ik in de YouTube app gestoken. Wat is dat een gebruiksvriendelijke app, met perfect formaat, perfecte subscriptions box en veel functies. Ik vind het heerlijk om ’s avonds in bed de nieuwste uploads van mijn favoriete gamekanalen te bekijken. Ook de twitter app vind ik erg fijn, alleen jammer dat de @-tab alleen mentions laat zien, en geen interacties (denk aan retweets en favorites). Internetten ook erg handig, en werkt vrij snel.

    Qua games vermaak ik me meer met de minigames dan met de full games. Enkele uitzonderingen zijn/waren wel Gravity Rush, Ultimate Marvel vs Capcom 3, FIFA en Resistance. Binnenkort misschien Killzone Mercenary?

    Het apparaat is zo ontzettend gebruiksvriendelijk, de multitasker werkt gewoon perfect, en zo ook apps opstarten en apps sluiten. Switchen tussen app is met een paar vegen voor elkaar, en de homescreen is makkelijk te ordenen in mappen. Ik moet zeggen, het is wel leuker als je veel vrienden met een PS Vita hebt. Met Resistance Burning Skies ging ik altijd met iemand in een party, en dan samen multiplayeren. Ook de NEAR app is handig als je veel mede-vita-bezitters in je vriendenlijst hebt staan.

    Als ik eens wat geld over heb zal ik zeker LBP kopen, en eventueel Assassins Creed.

    Ik zou er niet over twijfelen, gewoon doen!

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    voor youtube zou ik geen ps vita willen kopen… daar heb ik mijn telefoon ook voor.

  3. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Ik heb geen idee, ik gebruik mijn Vita echt alleen voor games en ik vind het aanbod daarvan de laatste tijd wel prima zo, het online spelen werkt ook goed en met de vele apps heb ik ook weinig moeite, hoewel ik die amper gebruik.

    Nu is het wel zo dat ik je slechts aanraad een leuk tweedehandsje op de kop te tikken voor een leuke prijs, want de nieuwprijzen zijn laatst weer gestegen en de verwachtingen zijn dat (web)shops de prijs over enkele maanden weer over de kop gooien.

  4. 34 XP
    Black_Grouse's avatar

    Als je er inderdaad alleen maar op wilt internetten, dan kan je m beter niet nemen. Heb via playstation plus abbo Unit13 gedownload, wel een vet spel. Speel er heel af en toe mee, maar ik hou m omdat hij de ‘kompagnon’ van ps4 gaat worden. Heb m vorig jaar tweedehands gekocht, meer ook omdat ik dacht dat remote play op ps3 uitgebreid maar dat was dus niet zo. Heb geen spijt van hoor. Heel handig op vakantie de vita 😀

  5. 8865 XP
    7th-son's avatar

    ik heb em persoonlijk 2dehands gekocht, met x-tal accesoires en games, die ik anders nooit speel
    en ik speel er eerlijk gezegd ook weinig mee!
    niet omdat die me niet bevalt, in tegendeel zelfs, wat ik vind de vita heerlijk in de hand liggen!
    ik speel er weinig mee, omdat er voor mij weinig leuke games zijn
    ik moet alleen eens souls sacrifice oppikken!

  6. 2417 XP
    Sensu's avatar

    ik moet alleen eens souls sacrifice oppikken!

    Moeten is het juiste werkwoord, ja. :p

  7. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Moeten is het juiste werkwoord, ja. :p

    ik vind de game vrij moeilijk om eerlijk te zijn!
    de rest van mijn games heb ik allemaal gekregen hahaha 😛

  8. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Op het moment speel ik best veel op de PSVita er zijn veel leuke mini voor een lage prijs. En er zijn genoeg leuke games voor mij het hangt er alleen wel een beetje vanaf wat jij zelf leuk vind om te spelen. Soul Sacrifice LBP, Assasins Creed, Gravity Rush, Everybody’s golf en er zijn nog veel coole andere games.

  9. 369 XP
    poolOOvision's avatar

    Vita is een wereldapparaat, speel er al een jaar langs iedere dag op. Dat doe ik nog niet eens op de ps3. Veel leuke kleine spellen en veel fighting games, LBP, unit 13, wipe out enz. Ligt lekker in de hand, maar de internet browser is niet al te best, traag en loopt vaak vast. You tube/ facebook werken ok, maar op je telefoon is het fijner. Gebruik hem dus voornamelijk om te gamen

  10. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ligt lekker in de hand, maar de internet browser is niet al te best, traag en loopt vaak vast.

    Ik heb nooit last gehad van een vastlopende browser?

  11. 2417 XP
    Sensu's avatar

    ik vind de game vrij moeilijk om eerlijk te zijn!

    Ja vond ik ook in het begin. Sommige quests zijn ook moeilijk te doen zonder online hulp van anderen, of je moet wel heel grind-geil zijn (ben ik niet!).
    Veel online spelen is de key, daarna gaat alles als vanzelf. 🙂

  12. 531 XP
    monsternon's avatar

    Och, ik laat dat ding sinds de release al nooit meer los. Wat een geweldig apparaat. De games vallen me tegen, maar de meeste uren tot nu toe heb ik in de YouTube app gestoken. Wat is dat een gebruiksvriendelijke app, met perfect formaat, perfecte subscriptions box en veel functies. Ik vind het heerlijk om ’s avonds in bed de nieuwste uploads van mijn favoriete gamekanalen te bekijken. Ook de twitter app vind ik erg fijn, alleen jammer dat de @-tab alleen mentions laat zien, en geen interacties (denk aan retweets en favorites). Internetten ook erg handig, en werkt vrij snel.

    Qua games vermaak ik me meer met de minigames dan met de full games. Enkele uitzonderingen zijn/waren wel Gravity Rush, Ultimate Marvel vs Capcom 3, FIFA en Resistance. Binnenkort misschien Killzone Mercenary?

    Het apparaat is zo ontzettend gebruiksvriendelijk, de multitasker werkt gewoon perfect, en zo ook apps opstarten en apps sluiten. Switchen tussen app is met een paar vegen voor elkaar, en de homescreen is makkelijk te ordenen in mappen. Ik moet zeggen, het is wel leuker als je veel vrienden met een PS Vita hebt. Met Resistance Burning Skies ging ik altijd met iemand in een party, en dan samen multiplayeren. Ook de NEAR app is handig als je veel mede-vita-bezitters in je vriendenlijst hebt staan.

    Als ik eens wat geld over heb zal ik zeker LBP kopen, en eventueel Assassins Creed.

    Ik zou er niet over twijfelen, gewoon doen!

    Ik doe bijna zelfte als jou zit veel YouTube geweldige app. Gamen doe nu wat minder maar dat gaat zeker veranderen met teraway en killzone. En meschien nog wat spelen kopen die ik gemist heb of goedkoper zijn geworden. Maar games die er aan komen is erg weinig hopen dat de gamescom anders laat zien net als vorig jaar.

  13. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Ik heb ook een PSVita, en ja het is zeker een geweldig ding. Ik zit grappig genoeg net al mickvl ook elke avond met mijn PSVita op youtube. Ik vind de youtube app ook veel beter dan de IOS en Android versie, en het beeld is precies groot genoeg. Het geluid is ook gewoon perfect. Ik game ook heel veel, spellen zoals LBP, Rayman Origins, Sound Shapes, Wipeout, PS Allstars en nog wat meer games. Het enigste wat ik nog mis op de Vita is een goede online FPS game. Resistance heb ik wel maar speel ik niet meer omdat het snel verveelt, en te weinig wapens hebt. Het 4×4 systeem vind ik wel goed, het voelt ook helemaal niet aan of er te weinig spelers zijn. Ik heb ook hoge verwachtingen op Killzone, en ik hoop dat het echt een goed spel word. Stiekem hoop ik ook dat ik de beta krijgt :P.

    De PSVita zelf zit ook goed in de hand, en het beeld is ook prachtig. Ik zou hem dan ook erg aanraden, echt een top apparaat! Ik heb hem zelf trouwens nieuw gekocht toen die pas te koop was, ik had ook altijd veel plezier met mijn PSP, en ik hoopte ook wel dat hij net zo goed als de PSP zou zijn met natuurlijk verbeteringen binnen in. Maar dat is meer dan uitgekomen. Echt een geweldig ervaring!

  14. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    De Vita is een geweldig apparaat zeker als je Plus hebt
    heb je gelijk al een paar leuke games

    YouTube app en internet werken top

    Natuurlijk moet je het zelf weten maar ik zou nooit een console 2e hands kopen
    Je weet nooit of je de ellende van een ander koopt … Bv een gerepareerde

    En zeker bij een draagbare weet je nooit of hij veel door de regen is meegenomen
    ergens heen, niet iedereen is even voorzichtig

    Als je het toch wil koop dan een gebruike ergens in een winkel,
    met paar maanden garantie

    Maar ik zou gewoon voor die paar tientjes meer een leuke aanbieding
    van een nieuwe Vita pakken

  15. 1061 XP
    megafire777's avatar

    ik zou wel een vita willen maar wacht nog ff de gamescom af en eerst een ps4:P

  16. 653 XP
    Straatveger's avatar

    Bedankt voor jullie leuke reacties, ik heb inmiddels de ps vita besteld met 32gb kaartje.

  17. 531 XP
    monsternon's avatar

    Bedankt voor jullie leuke reacties, ik heb inmiddels de ps vita besteld met 32gb kaartje.

    Goed dat je gelijk 32gb er bij neemt.

  18. 247 XP
    robinho123's avatar

    ik speelde eerst al 6 maanden lang elke dag er wel op, vooral fifa 13, black ops declassified, virtua tennis en assasins creed. al valt black ops declassified ( zoals BIJNA iedereen vind) best wel tegen. toch zit ik nog meer op de playstation 3 en gebruik ik de ps vita de laatste tijd ook meer voor savonds even op youtube te zitten. voor de rest speel ik er alleen nog fifa op en wacht ik op fifa 14 en killzone

  19. 653 XP
    Straatveger's avatar

    idd beter teveel dan te weinig. ook al zat er al een 4gb kaartje bij. leuk apparaat, is wel wennen.
    Alleen snap ik iets niet. Ik zie mijn game trofeeën van mijn ps3 wel op de vita, maar op de ps3 zie ik de game trofeeën van de vita niet. Ik heb er enkele gehaald op de vita en gesynchroniseerd. In mijn profiel op ps3 zie ik wel de iconen, maar de games staan niet in de lijst. Iemand een idee ??

  20. 13 XP
    STBM_'s avatar

    ik had zeker geen vita gekocht, geef mij maar een ps3 of ps4