Forum

Topic: Voetbaltopic

Anoniem's avatar

Ik vind psx sense een topsite. Ik post niet heel denderend veel maar kijk zeker elke dag. Ik heb alleen het idee dat de threads op het forum snel sterven omdat er niet op gereageerd wordt.

Ik ga eens proberen om een thread te starten wat langer in leven blijft. De titel van het topic lijkt me logisch. Een topic om te ouwehoeren over voetbal. Ik ben benieuwd of er een beetje interesse voor is Overdreven schelden is niet nodig. Neus en kakkerlak moet kunnen!

Laat ik beginnen, Van het weekend de klassieker.. voor het eerst in jaren heb ik er weinig zin in. Feyenoord is totaal niet in vorm, er heerst onrust en de anderen hebben helaas gewoon meer kwaliteit,. Het gaat een moeilijk potje worden. Maar wat er ook gebeurt, in Feyenoord I trust!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

37 reacties

  1. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    Ik vind psx sense een topsite. Ik post niet heel denderend veel maar kijk zeker elke dag. Ik heb alleen het idee dat de threads op het forum snel sterven omdat er niet op gereageerd wordt.

    Ik ga eens proberen om een thread te starten wat langer in leven blijft. De titel van het topic lijkt me logisch. Een topic om te ouwehoeren over voetbal. Ik ben benieuwd of er een beetje interesse voor is Overdreven schelden is niet nodig. Neus en kakkerlak moet kunnen!

    Laat ik beginnen, Van het weekend de klassieker.. voor het eerst in jaren heb ik er weinig zin in. Feyenoord is totaal niet in vorm, er heerst onrust en de anderen hebben helaas gewoon meer kwaliteit,. Het gaat een moeilijk potje worden. Maar wat er ook gebeurt, in Feyenoord I trust!

    We zullen stoppen bij 10-0 😉
    Nee ff serieus ik hoop dat we de 4 op een rij gaan halen en dat we straks een leuke loting voor de CL krijgen en niet ALWEER real madrid. Zodat we ook een kans hebben om een ronde verder te gaan.

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Voetbal. Altijd een leuk onderwerp (was er nog geen topic over op PSX dan?), maar inderdaad, het wordt altijd zo snel onaardig! Ik kan het tegenwoordig allemaal wel relativeren, maar een jaartje of 10 geleden, toen ik nog actief naar de ArenA ging was dat ook wel eens anders :). Het blijft natuurlijk lastig om over zo’n onderwerp compleet neutraal te schrijven, maar ik zal de termen kakkerlak en k..tboer achterwege laten.

    Ben zelf al zo lang ik weet Ajacied, ja, met de paplepel ingegoten, ondanks m’n Brabantse afkomst. Word nog altijd blij van Ajax en de manier waarop ze spelen, of in ieder geval proberen. Het zal altijd m’n clubje blijven, ook in tijden waarin ik het voetbal wat minder volg. Hoogtepunt is natuurlijk de Champions League-winst in ’95. Zal het puntertje van Kluivert nooit vergeten. En de afgelopen drie jaar hoor je me ook niet klagen. Op naar het vierde kampioenschap op rij, en de vierde ster!
    Kan Feyenoord heel goed hebben, maar dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat ze nooit echt een concurrent zijn, of zijn geweest. Daarbij spelen ze de laatste jaren (maar dit jaar nog niet zo…) erg fris en aanvallend voetbal.
    Dat andere clubje, hier uit Brabant, heeft het ten eerste wel erg goed gedaan in het begin van deze eeuw (tot een paar jaar geleden dan) en ten tweede, met voetbal dat niet om aan te zien was, en daar gaat dan ook heel wat minder sympathie naar uit van mijn kant. Maar hou ze in de gaten, want de eerste paar wedstrijden van dit jaar, geinspireerd door Bakkali (die nu geblesseerd lijkt te zijn?), waren, zij het tegen mindere tegenstand, wel verrassend leuk om te zien.

    Ik voorspel een moeizame winst voor Ajax, aanstaande zondag. Toch dé wedstrijd die Feyenoord wil winnen dit jaar en Ajax heeft z’n draai ook nog niet helemaal gevonden. Kijk maar naar de uitwedstijd tegen AZ vorige week…

    @ Jurgen1982: inderdaad, niet weeeeeeeeer de Koninklijke.

  3. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Ik zelf ben ook ajaxcied, sinds kort.
    Sinds anderhalf jaar geleden mocht voetbal een worst wezen, keek er niet naar, ik intresseerde me er niet in en kende zelfs de regels niet echt goed. Was er ook niet al te goed in op basisschool.

    Maar kleine 2 jaar geleden ging me neefje op voetbal, ik ging naar zijn wedstrijden kijken. Eerst om intresse te tonen want ik zat 7 jaar op judo en toen ik voor een hogere band ging kwamen hun ook kijken. ( Uiteindelijk bij bruine band gestopt anders moest ik 4 jaar lang continu wedstrijden doen totdat ik 16 was)

    Maar uiteindelijk begon ik het spelletje leuk te vinden, ik keek er steeds meer naar en op gegeven moment werd er ook een wedstrijd thuis op tv gekeken wat normaal gesproken nooit gebeurde. Uiteindelijk besloot ik om er zelf ook op te gaan, ik begin was ik bar slecht. Begon in de C zonder nog ooit echt gevoetbald te hebben. Al gauw door me hoge inzet ging ik van RB naar CM. Ik begon voetbal echt te “beleven”, voetbal is toch echt iets wat leeft. Voordat ik ging slapen kwamen er automatisch voetbal bewegingen in me hoofd, die continu opnieuw werden afgespeeld. Bij de trainingen probeerde ik ze dan uit, vaak mislukte ze. Me team genoten moesten er soms om lachen, maar ik heb altijd tegen hun gezegt dat ik ooit waar hun nu om lachen hun mee uitdol. En nu na anderhalf jaar is me balgevoel idd flink omhoog gegaan, en kan ik verschillende trucjes gebruiken in het veld. Bijvoorbeeld rainbow flick vanuit een sprint met de bal, aka in de lucht en vele andere grond trucjes. Die me teamgenoten nu na proberen te doen. Ik voel me nu stuk fijner, sportiever en elke zondag heb ik weer zin om wat spelertjes te verscheuren, figuurlijk natuurlijk.

    Zo zie je maar weer dat voetbal niet alleen een sport is, maar ook een manier van leven.
    Ik kijk nu elke wedstrijd van de eredivisie, soms ook van het buitenland, speel fifa en denk elke dag wel eens aan voetbal.

    Verder denk ik dat ajax de aankomende wedstrijd wint, door de probleempjes die feyenoord nu eventjes kent.
    Waar ik me wel mateloos aan irriteer is nationale team, heletijd 1-0 voor. Laatste 10 minuten zeggen ze loop maar door, 1-1.
    blegh!

  4. 496 XP
    T_inus's avatar

    Leuk onderwerp. En nu zijn de ‘grote’ 3 vertegenwoordig aangezien ik al jaar en dag aanwezig ben in het Philips stadion 😉
    Heb nu voor het 15de jaar een seizoenskaart en het blijft altijd mooi te gaan.

    Ik moet Vloetje hierboven wel gelijk geven want ik heb de laatste 8/9 jaar weinig leuk voetbal gezien, al wonnen we wel veel natuurlijk. Maar gelukkig draait naar het stadion gaan niet alleen om voetbal maar ook om een biertje doen met je maten dus vermaakt heb ik me wel!

    Ik was behoorlijk fanatiek en ging dan ook overal heen, uit / thuis zowel in NL als Europees. Al ging ik Europees niet altijd naar het stadion, hoe raar het ook klinkt misschien, was het soms leuker om ergens in de kroeg de wedstrijd te kijken.

    De laatste jaren wat minder fanatiek en hoef ook niet overal meer bij te zijn (word wat ouder en verstandiger denk ik).

    Dan dit seizoen, het begin ziet er leuk uit maar ik blijf wel met beide benen op de grond en ga er absoluut niet vanuit dat we dit een heel seizoen vol kunnen houden. Maar het team heeft wel erg veel potentie, dus mochten we dit team 2/3 jaar bij elkaar houden (dromen mag he) dan zie ik ons toch zeker weer mee draaien voor het kampioenschap en misschien wel meer.

  5. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Zo he wat een Ajax fans hier ja. Nou laat mij dan maar die k**t boer zijn 🙂 Ik ben dus al jaren voor Fc Groningen. Fc Groningen is echt mijn cluppie hoe slecht het ook gaat met ze. Ben toch aardig fanatiek geweest in het verleden. Zelfs toen ze in de eerste divisie hebben gespeeld had ik nog een seizoenkaart. Ging al nooit meer mee naar uit wedstrijden omdat dat altijd zon drama was met al die regeltjes. Vrij vervoer is er helaas al jaren niet meer bij. Je word als een gevangene opgesloten in een hok en ook zo behandeld. Gewoon van de zotte dat dit zo kan in Nederland. Alle voetbalsupporters worden jammergenoeg over 1 kam geschoren. Zat altijd op de Z-Side tribune. En zelfs daar bij thuiswedstrijden werd je als crimineel gezien. Altijd maar foulleringen bij binnenkomst. Mede door het zo streng zijn en al die onnodige controles ben ik ook opgehouden met mijn seizoenkaart. Was het gewoon spuugzat dat je zo betuttelt werd en dat je als crimineel behandeld word. Het was wel even wennen om geen seizoenkaart meer te hebben. Vooral die mooie sfeer in het stadion heb ik wel even gemist. Maar nu volg ik alles thuis voor de buis via eredivisie live. Wel niet zon lekkere sfeer als in het stadion maar toch wel een stuk goedkoper. En het voordeel is dat je meer wedstrijden kan zien. En geen betutteling meer, ik kan thuis zeggen en schelden wat ik wil. Hoop dat Groningen weer eens Europa in gaat. Want het leuke uitje naar Fiorentina zal ik nooit meer vergeten. Wat was het prachtig en mooi daar, en wat hing daar een lekkere sfeer. Zal mij benieuwen wat het seizoen ons gaat brengen. Voor nu ziet het er allemaal goed uit. De selectie is een stuk sterker dan vorig jaar. En bij vlagen komt het mooie voetbal er alweer uit. Hoop na het weekend op 9 punten uit 3 wedstrijden.

  6. 247 XP
    robinho123's avatar

    Ook ik ben Ajacied, heb een seizoenskaart. vak 407. ga heel af en toe naar uitwedstrijden, denk 2/3 keer per jaar ongeveer. Ik denk dat Ajax zondag tegen feyenoord wel gaat winnen. maar het word niet makkelijk. ik hoop /(denk) dat ajax kampioen werd. psv verrast me tot nu toe maar denk dat die dit niet vol gaat houden. feyenoord word 2e. en psv denk ik 3e. ik denk dat Az, Heerenveen, Groningen en Pec het dit seizoen erg goed gaan doen. om het voetbal heen vind ik ook vooral mooi om sfeervakken te bekijken. Bijvoorbeeld Vak410, Vak-P Nieuw Noord en de Fanatics ( denk dat ze zo heten) van groningen. Kijk maar is op youtube. fantastisch die sfeer. ik hoop dat ajax inderdaad een gunstige poule komt en niet bij dortmund m city en real. ook hoop ik dat Go ahead eagles in de eredivisie blijft. en dat eriksen en alderweireld bij ajax blijven natuurlijk. Maar wanneer is de champions leauge loting voor de poule eigenlijk? was het niet 29 augustus? verbeter me maar als het mis is.

  7. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ach voetbal, ben zelf geen fan van een club ofzo maar kan een goeie pot voetbal wel waarderen. Of het nou de ere of eerste divisie betreft of buitenlandse competitie of zelfs een EK of WK, zolang er maar goed gevoetbald wordt en niet teveel theater plaats vind op het veld.
    Ben zelf meer van de Motorsport, dus ipv elk weekend naar studio sport te kijken volg ik de BBC om de zoveel weken om de MotoGp te kijken.
    Maar zodra Nederland speelt dan probeer ik altijd wel wat mee te krijgen aan beelden (en dan voornamelijk doelpunten haha).

  8. 382 XP
    e-man's avatar

    Wel leuk al die reacties. Bij mij is Feyenoord met de paplepel ingegoten. Mijn oom had een huis in Rotterdam waarvan je op de zolder de lichtmasten van de kuip kon zien. Toen ik dat zag als klein knulletje was ik verkocht. Heb een aantal jaar een seizoenskaart gehad. Helaas kan je als rolstoeler niet in de vakken met sfeer, en zit ik nu al een aantal jaar met vervoer te kloten. Ga dus losse wedstrijden. Feyenoord is weggezakt, en zal misschien nooit meer op het niveau van 020 komen. Dat is gewoon realiteit. Op Feyenoord fora wordt je dan voor Jood uitgemaakt maar dat is onzin. Al speelt Feyenoord Jupiler leauge. Gaan we gewoon lekker tegen Dordt kijken :p Maar zo’n vaart zal het ook weer niet lopen. Hopelijk verrast armenteros!

  9. 31 XP
    VAVIVO's avatar

    Same here buddy. Ik voel weinig spanning, omdat ik er gewoon niet meer in vertrouw. Armenteros gehaald? Tja, die zal het verschil er echt niet in brengen. We moeten spelers zoals El Hamdoui of Assaidi halen, die kunnen het spel omgooien. Spelers als El Ahmadi die de bal op komen halen bij de verdediging en diepe passes geven, dat zijn spelers die we nodig hebben. Wat hebben we aan een Vormer, een Goossens, een Immers en een Verhoek?

  10. 496 XP
    T_inus's avatar

    Dat je niet blij bent met Armenteros snap ik, maar ik zou toch ook niet blij worden van El Hamdoui.
    Kwaliteiten heeft hij zeker maar moet je zo´n onruststoker in je selectie willen? Ik weet het niet….

  11. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    Ik kan helaas niet vaak naar mijn cluppie kijken (woon in Eijsden (10km onder Maastricht)) aangezien Amsterdam 2,5uur rijden is.
    We proberen wel om toch 1x naar een europacup te gaan kijken, daar is dan toch wel een schitterende sfeer.
    Afgelopen jaar zijn we naar Ajax-Steaua Boekarest geweest geweldig.
    En toevallig hadden we vorig jaar kaartjes gewonnen voor Ajax-VVV, was voor mij extra spannend want mijn vriendin was hoog zwanger, maar ze had zelf gezegd ga jij maar fijn naar ajax en ik bel je wel als er iets aan de hand is.
    De dag erna begonnen de weeen en werd ik vader van een dochter Femke. Ze heeft gewoon gewacht tot haar Pa terug was van Ajax!!!!!!
    .

  12. 382 XP
    e-man's avatar

    El Hamdoui is wel een veeel betere speler. een onruststoker… Bij AZ (onder Koeman) ging het redelijk goed. Maar onruststoker of niet, ex neus of niet, zo’n jongen heeft kwaliteit. Goossens heeft alleen een goede vrije bal. Vormer is door het ijs gezakt (verwachtte ik superveel van) Verhoek kan er noets van en Immers.. tja immers, die heeft wel de mogelijkheid een team op sleeptouw te nemen. Dat is voor dit Feyenoord met al die ‘lieve’ jongetjes toch echt wel een kwaliteit. Die vechtersmentaliteit wil ik wel bij alle Feyenoorders zien. Punt is alleen gewoon wel dat hij technisch nog niet meekan met de zondagamateurs en dat zijn afwerking ook niet op gang komt. Topvent denk ik.. maar het zegt al genoeg dat die middelmaat bij Feyenoord basis staat… We hebben helaas niet beter.

  13. 31 XP
    VAVIVO's avatar

    Klopt wat je zegt, vooral over Immers. En voor diegene die zeggen dat El Hamdaoui een onruststoker is, niks van waar. Ik heb zijn woorden en die van De Boer ‘grondig’ bestudeerd en Ajax + De Boer zaten toch echt fout. Koeman heeft net gemeld dat hij verwacht dat er geen transfer meer komende is, maar naar hem moet je niet meer luisteren. Zit er altijd weer naast als het gaat om transfers. Ik verwacht nog wel iets.

  14. 247 XP
    robinho123's avatar

    Aantal vragen. Wat denken jullie dat de top 3 van de eredivisie word. welke 2 clubs gaan degraderen en wie winnen de champions leauge en de Europa leauge? ik denk: Ajax, Feyenoord, Psv, cambuur en roda jc degraderen. ( alhoewel nec het ook erg lastig krijgt) champions leauge bayern munchen en de Europa leauge zou ik echt niet weten.

  15. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik wacht nog een paar speelrondjes en dan beantwoord ik die vraag. ok? :p Denk dat Heracles het heel moeilijk krijgt ook hoor! Totaal geen kwaliteit. Ik hoop dat FR top 3 kan spelen. Hopelijk vinden ze de vorm van vorig jaar dan in ieder geval snel. Amders zie ik AZ ook nog wel 3e worden en FR 4/5 met Twente. Ik hoop natuurlijk hoger maar zal lastig worden!. Eigenlijk heb ik je vraag dus nu al beantwoord xD

  16. 162 XP
    MollieO1's avatar

    En ik? Ik ben voor. : NEDERLAND!!! Ik kijk alleen voetbal als nl speelt tegen een ander leuk land en het wk en ek.

  17. 496 XP
    T_inus's avatar

    En voor diegene die zeggen dat El Hamdaoui een onruststoker is, niks van waar. Ik heb zijn woorden en die van De Boer ‘grondig’ bestudeerd en Ajax + De Boer zaten toch echt fout. .

    Als dat zo is, is het natuurlijk een dikke versterking voor Feyenoord. Maar ja hij zal wel niet komen ben ik bang.

    @robinho123
    Het is inderdaad lastig om dat nu al aan te geven. Als wij (PSV) het niveau van afgelopen wedstrijden vast kunnen houden (wat ik betwijfel) dan komen we erg ver. Maar ik wacht toch nog liever tot na september als we een paar pittige wedstrijden hebben gehad (AZ, Twente en Ajaks) met een oordeel.

  18. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    Net in de ochtend bij de laatste training feyenoord voor ajax komt geweest. Was weer een sfeer om nooit te vergeten. Mijn voorspelling is 0-3. Immers gaat een hattrick maken! Ik voel het!

  19. 247 XP
    robinho123's avatar

    Net in de ochtend bij de laatste training feyenoord voor ajax komt geweest. Was weer een sfeer om nooit te vergeten. Mijn voorspelling is 0-3. Immers gaat een hattrick maken! Ik voel het!

    Laten we nu weer serieus over voetbal gaan praten 🙂

  20. 382 XP
    e-man's avatar

    Net in de ochtend bij de laatste training feyenoord voor ajax komt geweest. Was weer een sfeer om nooit te vergeten. Mijn voorspelling is 0-3. Immers gaat een hattrick maken! Ik voel het!

    In Feyenoord we trust!!!
    Klassiekerkoorts begint hier ook te komen!

    Vandaag heb ik geheel tegen mijn gewoonte in alleen de samenvattingen gekeken. Maar ai ai ai NEC wat gaat dat slecht…

  21. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Jezus wat zijn we slecht immers schaken vormer zijn gewoon niet goed genoeg, liever wat jeugd het vertrouwen geven dan die waardeloze spelers.

  22. 382 XP
    e-man's avatar

    Eigenlijk had het een gelijkspel moeten zijn. Feyenoord speelde veel beter dan verwacht, dat moet gezegd. Daar waar een gelijkspel terecht was had 020 Björn Kuipers en Christian ‘Suarez’ Eriksen. Het is altijd hetzelfde, weer genaaid en weer chagerijnig. Het is echt niet te geloven. Neus Kuipers, bedankt man.. pfff echt niet te geloven weer.

    Vormer draait trouwens ALTIJD de verkeerde kant op. Schaken heeft nog wel wat ceedits bij mij door vorig jaar, maar laat manu en boetius maar lekker basis staan zodra het kan. Veel jeugdspelers zijn nou eenmaal geblesseerd en/of geschorst. Clasie was ook weer niet geweldig.

    Maar ik zie nu vooral die pingel steeds voor me. Vormer loopt dan ook als een achterlijke, dan vraag je daar ook om. Maar het was geen strafschop en zodoende blijft het terechte gelijkspel uit,. FUCK!

  23. 247 XP
    robinho123's avatar

    Helaas. Volgende keer beter 😉 ajax 2e helft enorm slecht. 1e helft op eerste 10 minuten na ajax heer en meester. heb een hekel aan die tering mulder.het zijn inderdaad maar kut kakkerlakken . geweldig. mijn weekend kan niet meer stuk

  24. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    Hop hop wij zijn ajax wij zijn de beste

  25. 247 XP
    robinho123's avatar

    lol der waren feyenoord supporters binnnengekomen weet niet hoeveel rond vak 402 gingen groen rookbommetje afsteken en meten weggestuurd door stewards kwam er toen 100 man van 410 aan kijken of ze weg waren

  26. 496 XP
    T_inus's avatar

    2de helft verdiende Feyenoord inderdaad meer. Maar overal was heel die wedstrijd niet om aan te gluren man man wat slecht van beide kanten.

    Gelukkig hebben wij tegen Go Ahead de 3 punten vrij eenvoudig in huis kunnen houden.
    Op naar morgen, word een mooi dagje tegen die Italianen aangezien ons supporters café dicht is

  27. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik hoop dat PSV het gaat redden Al blijft Eriksen dan bij 020.. waarschijnlijk

    Succes T_inus, ik snap alleen niet hoe het een mooi dagje wordt als het cafe dicht is. Ga je ook naar de wedstrijd zelf? Zo ja, veel plezier…

  28. 496 XP
    T_inus's avatar

    Uiteraard ga ik naar de wedstrijd, maar eerst een paar biertjes nuttigen in de stad, en daar is het nu wat drukker dus ook gezelliger (mag ik hopen)

  29. 247 XP
    robinho123's avatar

    Alweer een paar dagen niets gezegd. Heb ook niet veel te melden maar laten we een toto doen. Laten we allemaal een voorspelling doen:

    Hier de mijne:
    Heerenveen-Ajax: 1-2
    Nec-Rkc: 0-1
    Heracles-psv: 2-2
    Ado-Roda: 3-1
    Pec-Cambuur: 2-0
    GAE-Groningen: 1-2
    Feyenoord-Nac: 3-0
    Vitesse-Twente: 1-2
    Utrecht-AZ: 0-2

  30. 247 XP
    robinho123's avatar

    en het topic sterft af..

  31. 247 XP
    robinho123's avatar

    Ik snap godverdomme niet waarom niemand meer iets zegt

  32. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Tsja misschien toch geen voetballiefhebbers hier haha. Wat een prachtige loting heeft Ajax zeg. Wat een mooie wedstrijden gaan dat worden. Als Fc Groningen fan toch wel beetje jaloers op die schitterende wedstrijden die gaan komen. Ok het zal haast onmogelijk zijn om door te gaan. Maar ach Barcelona, AC Milan en Celtic prachtig toch.

  33. 247 XP
    robinho123's avatar

    Tsja misschien toch geen voetballiefhebbers hier haha. Wat een prachtige loting heeft Ajax zeg. Wat een mooie wedstrijden gaan dat worden. Als Fc Groningen fan toch wel beetje jaloers op die schitterende wedstrijden die gaan komen. Ok het zal haast onmogelijk zijn om door te gaan. Maar ach Barcelona, AC Milan en Celtic prachtig toch.

    Mooie clubs inderdaad. Maarja eriksen weg en nu waarschijnlijk ook alderweireld. Duarte komt dan waarschijnlijk nog maar eerlijk is eerlijk die is wel wat minder dan eriksen. voor alderweireld is van der hoorn er ook nog. tja het word er niet sterker op maar ik acht ajax tegen milan en celtic niet kansloos. vooral thuis niet. Barcelona is vind ik verruit de beste van de poule. Maar celtic en milan, ik heb twijfels

  34. 247 XP
    robinho123's avatar

    doet hier toevallig ook iemand mee aan Coach van het jaar?

    http://www.lc.nl/coachvanhetjaar/

  35. 247 XP
    robinho123's avatar

    hahaha psv 100 jaar en 0-0 tegen cambuur lekker voor ze hahahahahahahahaah

  36. Anoniem -
    Morrisrat's avatar

    Свежие строительные новости здесь vipvozduh.ru

  37. Anoniem -
    DennisTex's avatar

    Новости компьютерного мира тут www.hardexpert.net