Forum

Topic: laptop keuze

Anoniem's avatar

Goede dag mensen,

Ik ben niet zo goed in het duidelijk verwoorden van mijn vragen maar ik zal het proberen. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe laptop, maar ik kan niet precies vinden wat ik zoek.

Wat zoek ik?
Ik zoek een 13, 14 of eventueel een 15 inch laptop. Ik ga de laptop vooral gebruiken voor school (ga nu naar 5havo, volgend jaar HBO) en op de bank dus ik hecht veel waarde aan een comfortabel toetsenbord en trackpad. Het liefst met een Haswell processor voor de lange batterij duur. Het lijkt mij natuurlijk super handig om ook te kunnen gamen maar dat idee heb ik een beetje laten varen omdat het niet in mijn budget van €650 past. Ook moet de laptop ‘future proof’ zijn (dat ik zelf de harde schijf kan vervangen en RAM geheugen upgraden).

Op het moment valt mijn oog op deze laptop. Ook ben ik benieud naar deze laptop, al kon geen zaak vinden die hem nog verkoopt. Heeft iemand ervaring met 1 van deze laptops?

Huidige laptop.
Op het moment gebruik heb ik een 13 inch macbook uit 2008 (early 2008) met maar 1gb ram. De laptop is traag, de case is aan alle kanten stuk (op 9 stukken beschadigd en een sterretje in het appel logo), maar het toetsen bord en trackpad zijn super fijn.

Mijn vraag:
Is het verstandig om te wachten tot er meer budget laptops met een haswell processor op de markt komen, en ik ook iets meer geld bij elkaar gespaard heb, of is het verstandig om nu van de ‘back to school’ aanbiedingen te proviteren?

Ook kan ik mijn huidige laptop upgraden (ssd en meer ramgeheugen), maar is het verstandig om in zo’n aftands ding geld te stoppen of kan ik hem beter proberen te verkopen?

groetjes,
Laurens

-edit-
Misschien heeft iemand een laptop die hij/zei aan zou raden?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 12 XP
    ikkeeuu's avatar

    wat ik zou aanraden is een macbook air 2013. ik heb daar 1150 euro voor betaald en heb daarbij 8gb ram ipv 4gb. Er zit een haswell in en een ssd, wat hem dus super snel maakt. De batterij kan 12uur mee, wat dus perfect is voor u. Daarnaast is hij heel portable, en is de toetsenbord en mouspad heel goed! Gamen kun je ook wel doen met deze laptop.
    Dus zou ik proberen uw oude macbook te verkopen (voor 500?) en heb je dus eigenlijk percies 1150. het enige dat je niet kan, is de ram en dergelijke veranderen. vandaar dat ik 8gb heb genomen, wat dus genoeg is. ook de ssd kan je niet vervangen, waardoor je met 128gb zit. maar dat is geen probleem voor me.

  2. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Lenovo,

    Sinds kort een lenovo gekocht, pracht ding.
    Het zit zo stevig en vooral handig in elkaar, 4 schroefjes en je bij elk onderdeel in je laptop.
    Dat is dus al een punt future proof, ook bied de moederbord genoeg ondersteuning. Het toetsenbord typt zeer en zeer lekker, ook de trackpad is nauwkeurig.

    Ik heb de Lenovo G580
    As je die intikt op google krijg je de verkeerde, ik zal mijn specs even neerzetten:
    Intel i5, 1TB opslag, 8GB ram, 2GB nvidea videokaart (gamen), 15.6 inch.

    Hij koste mij 680 euro, nog geen momentje spijt van gehad en heb 2 maanden naar een goeie laptop gezocht voor goede prijs. Helaas moest ik het voor de scholen aanbiedingen aanschaffen.

  3. 253 XP
    lauwie's avatar

    Een MacBook air is naatuurlijk wel de koning onder de ultrabooks, maar mijn huidige MacBook is geen €500 waard.op marktplaats zie ik dezelfde MacBook met minder beschadigingen voor 250 staan.

    Ik zit nu m’n iPhone (ben bij een verjaardag). Ik zal die lenovo zo eens opzoeken, hij klinkt wel goed. Is de laptop een beetje portable? Ik moet hem elke 40 minuten weer van klaslokaal naar klaslokaal verplaatsen.

  4. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Ik zelf gebruik het ook voor school, zit op een ROC.
    Ik moet het elke dag mee na school nemen, op de fiets en trein.
    Ik heb nog geen rugklachten of vermoeiende rug gehad van me laptop, hij is ook vrij licht als je het vergelijkt met andere laptop’s in me huis. Ik zal even een linkje plaatsen zodat je het makkelijker op je Iphone kan vinden.

    EDIT;

    hier het linkje: http://www.lenovoshop.com/nl/prod/Lenovo%C2%AE+G580+Essential+laptop+%28MBBJTMH%29+Dark+Brown/55008063A1

    Er staat dat de kleur donker bruin is, echter is het gewoon zwart met op soms een bruine gloed.

    EDIT2;

    Nog een positief puntje, het geluid is enorm hard op de laptop. Ik heb nu mijn geluid op 25% staan, en systeem geluiden op 12%.
    Dus mocht je soms filmpjes willen bekijken, muziek of dergelijke dan is dat ook handig.

  5. 253 XP
    lauwie's avatar

    Ik zie de laptop hier. Kwa specs is het zeker een mooi apparaat, volgens game debate zou die laptop bf4 ook kunnen draaien (medium-low settings). Dat is zeker een plus punt. Verder vind ik het kwa uiterlijk een lelijke laptop. De reviews op internet zeggen ook dat het een logge (bulky) laptop is, verder is hij wel goed.

    Ik heb hem bij mn bookmarks gezet en neem hem in overweging.

    wat ik zou aanraden is een macbook air 2013. ik heb daar 1150 euro voor betaald en heb daarbij 8gb ram ipv 4gb. Er zit een haswell in en een ssd, wat hem dus super snel maakt. De batterij kan 12uur mee, wat dus perfect is voor u. Daarnaast is hij heel portable, en is de toetsenbord en mouspad heel goed! Gamen kun je ook wel doen met deze laptop.
    Dus zou ik proberen uw oude macbook te verkopen (voor 500?) en heb je dus eigenlijk percies 1150. het enige dat je niet kan, is de ram en dergelijke veranderen. vandaar dat ik 8gb heb genomen, wat dus genoeg is. ook de ssd kan je niet vervangen, waardoor je met 128gb zit. maar dat is geen probleem voor me.

    Mijn budget is totaal niet toereikend voor een macbook. Als ik een macbook zou willen moet ik nog even door sparen. Een laptop voor 1000 euro vind ik ook wel erg veel, en dan heb ik nog maar een 11 inch laptop. Erg bedankt voor de tip, maar het gaat denk ik geen macbook worden.

  6. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Ik zie de laptop hier. Kwa specs is het zeker een mooi apparaat, volgens game debate zou die laptop bf4 ook kunnen draaien (medium-low settings). Dat is zeker een plus punt. Verder vind ik het kwa uiterlijk een lelijke laptop. De reviews op internet zeggen ook dat het een logge (bulky) laptop is, verder is hij wel goed.

    Ik heb hem bij mn bookmarks gezet en neem hem in overweging.

    Mijn budget is totaal niet toereikend voor een macbook. Als ik een macbook zou willen moet ik nog even door sparen. Een laptop voor 1000 euro vind ik ook wel erg veel, en dan heb ik nog maar een 11 inch laptop. Erg bedankt voor de tip, maar het gaat denk ik geen macbook worden.

    Oke, suc6 met je keuze!

  7. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Oke, suc6 met je keuze!

    Ik heb niet alles gelezen maar als je budget genoeg had zou je voor Mac kunnen gaan. Maar eerlijk gezegd zijn Mac gewoon overpriced laptops/pc

    De betere zijn

    Msi
    Apple
    Dell alienware/studio
    Hp pavilion series…
    ….
    Ik heb de deze. Ben er zeer content van maar is natuurlijk wel niet in jouw budget. Voor school heb je eigenlijk niet zoveel kracht nodig. Ik heb veel research gedaan en ken elke factor voor een aankoop..

    Dit zijn de meest belangrijke dingen…

    RAM GEHEUGEN SLOTS/max
    GRAFISCHE KAART
    Processors…

    I3 is voor basis dingen. Zoals dagelijkse internet en school
    I5 is voor multimedia en zwaardere taken
    I7 is voor de zwaarste taken

    NOTE: je moet wel een goede grafische kaart hebben voor jouw processors mooi te laten runnen..en presteren
    Bv de AMDHD m7970 series of dergelijke .. Dit is natuurlijk wel al voor 4K RESOLUTIE MOGELIJKHEID :P. Maar video bewerkers en foto bewerkers hebben dit wel nodig voor de toekomst 🙂

    HARDE SCHIJF/SDD/RAID?

    Wil je een harde schijf dan gaat jouw laptop gewoon wat meer tijd nodig hebben
    Wil je SSD kost het meer maar ben je wel op alles sneller
    WILL JE RAID: MINORING… BESTANDEN STAAN OP BEIDE SCHIJVEN
    WILL JE RAID FUSION(naam vergeten 😛 ) dan gaan beide schijven werken voor bestanden…

    Enz
    ….
    Als het gewoon voor school is heb je al genoeg met een LENOVO OFZO…
    Bv deze is morsbestendig

  8. 253 XP
    lauwie's avatar

    Ik heb niet alles gelezen maar als je budget genoeg had zou je voor Mac kunnen gaan. Maar eerlijk gezegd zijn Mac gewoon overpriced laptops/pc

    De betere zijn

    Msi
    Apple
    Dell alienware/studio
    Hp pavilion series…
    ….
    Ik heb de deze. Ben er zeer content van maar is natuurlijk wel niet in jouw budget. Voor school heb je eigenlijk niet zoveel kracht nodig. Ik heb veel research gedaan en ken elke factor voor een aankoop..

    Dit zijn de meest belangrijke dingen…

    RAM GEHEUGEN SLOTS/max
    GRAFISCHE KAART
    Processors…

    I3 is voor basis dingen. Zoals dagelijkse internet en school
    I5 is voor multimedia en zwaardere taken
    I7 is voor de zwaarste taken

    NOTE: je moet wel een goede grafische kaart hebben voor jouw processors mooi te laten runnen..en presteren
    Bv de AMDHD m7970 series of dergelijke .. Dit is natuurlijk wel al voor 4K RESOLUTIE MOGELIJKHEID :P. Maar video bewerkers en foto bewerkers hebben dit wel nodig voor de toekomst 🙂

    HARDE SCHIJF/SDD/RAID?

    Wil je een harde schijf dan gaat jouw laptop gewoon wat meer tijd nodig hebben
    Wil je SSD kost het meer maar ben je wel op alles sneller
    WILL JE RAID: MINORING… BESTANDEN STAAN OP BEIDE SCHIJVEN
    WILL JE RAID FUSION(naam vergeten 😛 ) dan gaan beide schijven werken voor bestanden…

    Enz
    ….
    Als het gewoon voor school is heb je al genoeg met een LENOVO OFZO…
    Bv deze is morsbestendig

    Die lenovo was ik ook al tegen gekomen, maar die heeft een 2de generatie processor met daarbij ook intel hd graphics 3000 (ipv 4000).

    Ik ga denk ik gewoon flink doorsparen voor een macbook air of dergelijk. Een macbook air is niet helemaal rechtvaardigt voor mij (voor de prijs). Ik installeer het liefst ubuntu, heb dus niks aan apple. Wel is de batterij duur en de bouw kwaliteit outstanding. Mijn ouders willen wel mee betalen als ik dit jaar slaag, ik denk dat ik daar maar van ga profiteren.

    Iedereen enorm bedankt voor de tips,

  9. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    heb sinds kort via ebay een Asus ultrabook ux51vz gekocht (niet te krijgen in NL ) voor €1200
    super ding maar dat mag ook wel met deze specs:
    i7 processor
    8GB Ram
    geforce GT650m
    15.6″ 1080P scherm met anti-glare dus weinig last van de zon
    2x 256 SSD (ligt aan de uitvoering)
    en kan erg lang met mijn accu doen
    http://tweakers.net/pricewatch/325228/asus-zenbook-ux51vz-cn036h/specificaties/

  10. Redacteur - 543 XP
    Ezio Auditore da Firenze's avatar

    Ik heb sinds niet al te lang een Sony Vaio bij Media Markt gekocht, hier wat specs ervan. Hij is waarschijnlijk wel wat aan de dure kant.

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SONY-Vaio-SVE1713Y1EB-Zwart,10259,350521,853584.html?langId=-11

  11. 253 XP
    lauwie's avatar

    Dat zijn 2 hele goede laptops, mag ook wel voor die prijzen. Ik ben erachter dat het nog wat extra sparen wordt. Dan heb ik een iets groter budget (want ik had wel een zeer klein budget), en zijn er nieuwere laptops op de markt. Zo’n goedkope budget laptop is niks waard, die is na een paar jaar al verouderd

  12. 53 XP
    Mitch's avatar

    Macbook Air is handig voor school, voor gamen? Nee.

    Je betaalt alleen maar voor de software en het logootje bij Apple voor de rest niks.
    Wat ik je kan aanraden is een laptop met i5 proccesor, nVidia video kaart (2gb), 4 tot 8GB RAM en 500gb tot 1tb aan geheugen, windows 8 (of 7)..

  13. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Macbook Air is handig voor school, voor gamen? Nee.

    Je betaalt alleen maar voor de software en het logootje bij Apple voor de rest niks.
    Wat ik je kan aanraden is een laptop met i5 proccesor, nVidia video kaart (2gb), 4 tot 8GB RAM en 500gb tot 1tb aan geheugen, windows 8 (of 7)..

    Die wil ik ook wel hebben 1TB aan geheugen, waar koop je die dan weer. Geintje natuurlijk. Je bedoeld opslag (HDD) denk ik.

  14. 53 XP
    Mitch's avatar

    Die wil ik ook wel hebben 1TB aan geheugen, waar koop je die dan weer. Geintje natuurlijk. Je bedoeld opslag (HDD) denk ik.

    Ja, haha. Gelukkig snappen de meeste mensen wat ik bedoel 🙂