Forum

Topic: HDD ps4

Anoniem's avatar

Graag wil ik wat duidelijkheid of ik op het begin het beste een hdd kan kopen voor de ps4.

Ik heb bijvoorbeeld laatst last of us digitaal gedownload op ps3 en dat was zo’n 40gig dacht ik. Is dat altijd bij digitaal dat het veel meer in beslag neemt?

Volgens mij is 500gb bij de ps4 gewoon te weinig als er goeie aanbiedingen in de psstore komen.

Nu weet ik dus dat je een 2,5 inch hdd moet nemen. Maar maakt het uit welk merk? En hoeveel nemen jullie dan, 1 tb of 2tb?

En ik las iets over een ssd. Dat werkt dan weer anders?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    SSD: sneller, stiller maar een stuk kleiner (of onbetaalbaar). Je moet een 2,5″ hdd hebben, merk maakt niet echt uit, maar de ‘green’ varianten gebruiken meestal wat minder stroom, en zijn wat stiller. Grootte, dat moet je echt zelf weten. Als je van plan bent veel digitaal te kopen, PS plus hebt/neemt, en alles altijd op je schijf wil hebben (zoals ik), dan kan je het bete meteen een 2TB kopen.

  2. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    SSD is sneller als een HDD maar veel duurder voor minder GB. Als je het merk Western Digital neemt dan zit je wel goed!

  3. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Ik heb bijvoorbeeld laatst last of us digitaal gedownload op ps3 en dat was zo’n 40gig dacht ik. Is dat altijd bij digitaal dat het veel meer in beslag neemt?

    Hoe bedoel je deze vraag? Als je een gamedisc hebt hoef je meestal alleen maar wat gamedata te installeren om het spel sneller te laten lopen, de rest staat op de disc. Bij een digitale versie heb je ALLES op je schijf staan, dus lijkt het me logisch dat het veel meer in beslag neemt.
    Of bedoel je wat anders?

  4. 162 XP
    MollieO1's avatar

    SSD: sneller, stiller maar een stuk kleiner (of onbetaalbaar). Je moet een 2,5″ hdd hebben, merk maakt niet echt uit, maar de ‘green’ varianten gebruiken meestal wat minder stroom, en zijn wat stiller. Grootte, dat moet je echt zelf weten. Als je van plan bent veel digitaal te kopen, PS plus hebt/neemt, en alles altijd op je schijf wil hebben (zoals ik), dan kan je het bete meteen een 2TB kopen.

    Idd psplus! ga ik ook nemen. En wil best idd dingen digitaal kopen!

    Heb jij al zon ding besteld? Linkje?

    SSD is sneller als een HDD maar veel duurder voor minder GB. Als je het merk Western Digital neemt dan zit je wel goed!

    Oke bedankt!

    Hoe bedoel je deze vraag? Als je een gamedisc hebt hoef je meestal alleen maar wat gamedata te installeren om het spel sneller te laten lopen, de rest staat op de disc. Bij een digitale versie heb je ALLES op je schijf staan, dus lijkt het me logisch dat het veel meer in beslag neemt.
    Of bedoel je wat anders?

    precies zoals je het zegt ja. Klinkt logisch inderdaad. haha wist het wel maar niet precies. thanks

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Graag wil ik wat duidelijkheid of ik op het begin het beste een hdd kan kopen voor de ps4.

    Ik heb bijvoorbeeld laatst last of us digitaal gedownload op ps3 en dat was zo’n 40gig dacht ik. Is dat altijd bij digitaal dat het veel meer in beslag neemt?

    Volgens mij is 500gb bij de ps4 gewoon te weinig als er goeie aanbiedingen in de psstore komen.

    Nu weet ik dus dat je een 2,5 inch hdd moet nemen. Maar maakt het uit welk merk? En hoeveel nemen jullie dan, 1 tb of 2tb?

    En ik las iets over een ssd. Dat werkt dan weer anders?

    Het beste is dat je het eerst ff afwacht denk ik, en als je merkt dat je huidige hdd van 500gb snel vol raakt, kun je alsnog een ander kopen. Dan denk je, maar dan staat er al van alles op de huidige hdd van 500gb, raak ik dat niet kwijt dan? nee je kunt natuurlijk alles opnieuw downloaden via je downloadlijst op je nieuwe hdd

  6. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Eigenlijk weten we nog te weinig over de HDD van de PS4 om een goed advies te geven welke schijf erin kan en mag

    We weten alleen dat hij 500GB is en dat we hem kunnen en mogen vervangen van Sony, en dan bedoel ik we kunnen het vervangen zonder de garantie te verliezen

    En de meeste denken dat het gewoon een 2,5 inch schijf is zoals nu ook in de PS3 gebruikt word
    ik denk dat ook maar 100% zeker weet ik dat niet

    Dus eigenlijk moeten we afwachten tot we presies weten welke schijf erin kan en hoe dik de HDD mag zijn, de 1,5TB en de 2TB zijn over het algemeen iets dikker als de 1TB

  7. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Het beste is dat je het eerst ff afwacht denk ik, en als je merkt dat je huidige hdd van 500gb snel vol raakt, kun je alsnog een ander kopen. Dan denk je, maar dan staat er al van alles op de huidige hdd van 500gb, raak ik dat niet kwijt dan? nee je kunt natuurlijk alles opnieuw downloaden via je downloadlijst op je nieuwe hdd

    Als ik dat doe moet ik alles opnieuw gaan downloadene enzo waar ik niet zon zin in heb.

    en P@trick volgens mij was het al bekend gemaakt 2,5inch

  8. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Je begon je bericht dat je duidelijkheid wilde dus ik ging ervanuit dat je feiten wil weten en geen gegok van wat anderen wat ze niet zeker weten

    En iedereen denkt dat het een 2,5 inch is maar ik heb nog geen bron gevonden die dat officieel bevestigt en ik wil feiten en ik ga er niet zomaar van uit wat iedereen denkt goed is 😉

    Maar als jij of iemand anders een (betrouwbare) bron hebt die zegt dat het een 2.5 HDD is hoor ik het graag, ik wil het graag ook zeker weten omdat ik ook gelijk een grotere HDD in mijn PS4 wil

  9. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Als ik dat doe moet ik alles opnieuw gaan downloadene enzo waar ik niet zon zin in heb.

    Er zal toch wel een back-up functie op komen, net zoals er nu op de ps3 is. Maar zoals P@TRICK al gezegd heeft

    Eigenlijk weten we nog te weinig