Forum

Topic: kpn

Anoniem's avatar

is er een enige mogelijkheid om met als kpn als provider en een experiabox een goed ps3 netwerk hebben (in GTA Online zonder problemen online kunnen, niet er elke keer uitgekickt worden enzo?)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik heb ook KPN. Verander je DNS instellingen via de PS3. Dit werkt ook als je Wifi hebt: http://youtu.be/5Ql5bp_lGgk

  2. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Ja dat heb ik wel, maar toch word ik er in een sessie met mn vrienden enzo op GTA Online er telkens weer uit gekickt..

  3. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Ik heb KPN. Werkt allemaal perfect, ook GTA nadat ik de DNS-instellingen heb veranderd.
    Raad je wel aan om niet draadloos, maar mbv een netwerkkabel te werken!

  4. 389 XP
    Suugie's avatar

    geef je ps3 een statisch ip adres en zet dat ip adres als DMZ, werkt vrijwel altijd.
    ik weet niet of jullie router het ondersteund maar upnp aanzetten in de router en op je ps3 helpt ook.

  5. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Oke tnx Vloetje en Suugie, ik kan nergens in mn router DMZ vinden.. en hoe moet ik statisch ip doen ;$?

    en nog iets, als ik in mn router ga en ik kijk bij wireless enzo, staat nergens maar dan ook echt nergens mijn ps3 bij, dus zo kan ik ook geen porten forwarden enzo, iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen met evt. oplossing? Tnx!

  6. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Je kan er niks aan doen KPN experia box is niet echt goed om mee te gamen

  7. 389 XP
    Suugie's avatar

    dat komt omdat je ps3 op DHCP werkt, zo krijgt hij elke keer een ander ip adres dus kan je hem nooit op 1 specifiek adres benaderen. daarvoor moet je hem een statisch ip geven (dat doe je met de ps3 zelf).
    kijk in je router wat je dhcp range is, bijvoorbeeld 2 t/m 254 (in dit geval krijg je een ip aangewezen dat iets is als 192.168.1.willekeurig cijfer tussen 2 en 254).
    zorg dat het laatste cijfer in je statisch ip dat je aan je ps3 geeft niet binnen deze range zit. verander de range bijvoorbeeld naar 10 t/m 254 en geef je ps3 dan bijvoorbeeld 9 als laatste cijfer.
    hierna ga je poort forwarden en geef je aan dat je het wil forwarden naarhet ip dat je zojuist aan je ps3 gegeven hebt.
    DMZ is een methode om automatisch alle poorten open te gooien naar het ip dat je daar insteld.

    EDIT: ik zat ff te zoeken naar hoe je bij DMZ kan in de experiabox en kwam vervolgens dit tegen http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3056

    ik zal zeggen probeer eerst dat van de link even.

    Oke tnx Vloetje en Suugie, ik kan nergens in mn router DMZ vinden.. en hoe moet ik statisch ip doen ;$?

    en nog iets, als ik in mn router ga en ik kijk bij wireless enzo, staat nergens maar dan ook echt nergens mijn ps3 bij, dus zo kan ik ook geen porten forwarden enzo, iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen met evt. oplossing? Tnx!

  8. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Heel erg bedankt man, zal er naar kijken!