Forum

Topic: PS3 12gb UITBREIDNEN met nieuwe harde schijf LEGAAL ??

Anoniem's avatar

Hoi,

ik heb vorige week mijn ps3 12gb met uitbreiding van een harde schijf op marktplaats gezet en werd vervolgens snel verwijdert door marktplaats zelf.
Dit zou zijn vanwege misbruik van auteursrechten.

nu is mijn vraag, is het wel legaal om een extra harde schijf te plaatsen in een ps3?
want sony produceerd zelf interne harde schijven om deze ps3 uit te breiden.
Ik snap ook niet waarom er dan zo’n slot zit waar je deze harde schijf in kunt doen als het niet legaal zou zijn.

ik hoor het graag van jullie, als je een bron hebt zou ik die graag even willen bekijken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Een andere hardeschijf mag je er gewoon inzetten.

  2. 322 XP
    WippertNL's avatar

    Ja is gewoon legaal… je hebt wel een HDD Mounting Bracket nodig… zelf heb ik zo’n HDD Mounting Bracket over…

  3. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ja hoor, dat is gewoon legaal. Sony heeft zelfs op hun eigen site een beschrijving van hoe dit te doen:
    linkje

    Waarom marktplaats de advertentie gesloten heeft zou te maken kunnen hebben met de wijze waarop je deze aanbiedt. Als je bijvoorbeeld in de omschrijving zet 12GB ps3, maar vervolgens een 500GB ps3 aanbied is het niet hetzelfde artikel.
    Regels van marktplaats zijn hier te vinden.

    Kan mij voorstellen dat je wellicht onbedoeld de regels overtreden hebt waardoor je advertentie verwijderd is.

    Hoe dit inbreuk zou maken op de auteursrechten durf ik niet te zeggen, wellicht dat je een uitgebreidere reactie terug gekregen hebt van marktplaats???

  4. 9 XP
    dwelnno's avatar

    Ja hoor, dat is gewoon legaal. Sony heeft zelfs op hun eigen site een beschrijving van hoe dit te doen:
    linkje

    Waarom marktplaats de advertentie gesloten heeft zou te maken kunnen hebben met de wijze waarop je deze aanbiedt. Als je bijvoorbeeld in de omschrijving zet 12GB ps3, maar vervolgens een 500GB ps3 aanbied is het niet hetzelfde artikel.
    Regels van marktplaats zijn hier te vinden.

    Kan mij voorstellen dat je wellicht onbedoeld de regels overtreden hebt waardoor je advertentie verwijderd is.

    Hoe dit inbreuk zou maken op de auteursrechten durf ik niet te zeggen, wellicht dat je een uitgebreidere reactie terug gekregen hebt van marktplaats???

    Bedankt voor de snelle reactie!

    ik heb idd een uitgebreidere mail gekregen van marktplaats namelijk:

    Beste Gio,

    U geeft in uw bericht aan dat uw advertentie is verwijderd. Ik kan me voorstellen dat u dit vervelend vindt.

    Het is niet toegestaan om op Marktplaats apparaten en/of diensten aan te bieden die vooral zijn ontworpen om auteursrechtelijke bescherming te omzeilen. Dit geldt bijvoorbeeld voor mod-chips, game enhancers en opstartschijven waarmee kopieën of geïmporteerde versies van computerspellen kunnen worden afgespeeld op spelcomputers voor particulier gebruik.

    Voorbeelden van objecten die niet zijn toegestaan op Marktplaats:

    – Game enhancers om geïmporteerde videospelletjes te spelen
    – Gewijzigde spelconsoles, gewijzigde spel patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen
    – Bèta-testgames
    – Back-up of geplagieerde softwarekopieën
    – ISO games voor de PSP
    – Softmodden
    – Flahs cards zoals R4DS, DSTT en N.
    Als u nog vragen heeft over de legaliteit van een object, neem dan contact op met de rechthebbende van de intellectuele eigendomsrechten op het product (bijvoorbeeld Sony of Microsoft).

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Hilde

    Helpdesk medewerker
    www.marktplaats.nl

    en dit was mijn advertentie:

    Aangeboden: PS3 12gb UPGRADED tot 500GB TE KOOP!!!
    > Prijs: T.e.a.b.
    > Omschrijving:
    >
    > Hoi,
    >
    > Bij deze bied ik mijn PS3 12gb aan!
    > Deze PS3 heb ik zelf omgebouwd tot 500 gb (kwestie van een geheugen schijf erin klikken). De kosten hiervan waren 80 euro.
    > Door deze upgrade is de ps3 nog sneller dan dat het al was.
    > Deze ps3 heb ik nog geen half jaar en was al de snelste omdat deze het laatst in de fabriek zijn geproduceerd.
    >
    > Uiteraard zit er een bon bij met garantie!
    > Ik lever er 2 sticks bij, 1 is goed gebruikt die tel ik ook niet bij de kosten bij, en 1 stick is zo goed als nieuw.
    >
    > Alles is compleet met doos, boekjes en al nog in plastic, de scart kabel is splinternieuw ook nog ongeopend in verpakking.
    >
    > Ik doe hem weg omdat ik een laptop wil aanschaffen.
    >
    > Doe een goed bod en we komen er wel uit.
    >
    > Vraagprijs is — euro
    >
    > Groetjes Gio

    haha dit is wel grappig ik stuurde na die mail dit terug:

    hoi,

    Ik snap nog steeds niet waarom mijn advertentie word verwijdert omdat ik iets illegaals zou hebben gedaan.
    waarom verkoopt sony dan zelf interne harde schijven?
    deze kunt u gewoon op bol.com bestellen.
    Ik zou dus nooit GTA 5 kunnen spelen volgens jullie op een ps3 12gb?
    Zo zijn er tiental meer spellen die ik nooit zou kunnen spelen volgens jullie ?

    Ik zou graag een bron willen hebben van jullie waaruit blijkt dat dit niet mag.
    Al zou het echt illegaal zijn dan geef ik ook zeker mijn fout toe, het is dan iets wat ik niet wist dus zal ik ook zeker
    dit niet meer op marktplaats zetten en stop ik deze discussie, maar ik heb zeker meer dan 1000 euro uitgegeven aan spellen
    voor de ps3 dus dat kan sony via mijn account gewoon zien.

    Uit de voorbeelden van objecten die niet toegestaan zijn staat bij de 2e zin:

    – Gewijzigde spelconsoles, gewijzigde spel patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen

    deze zou dan volgens u het beste bij mijn verwijderde account passen.
    Alleen deze ‘gewijzigde spelconsole’ is niet om kopieën te kunnen spelen maar juist om ‘betaalde’ spellen te spelen.

    waarom maakt sony dan een PS3 12gb MET mogelijkheid om uit te breiden als dat illegaal zou zijn?
    Hier heeft u een bron van bol.com die blijkbaar volgens u ook illegaal bezig is.
    http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-250gb-hdd-super-slim-hdd-bevestigingsbeugel/1004004013124014/

    Alvast bedankt,

    En ik kreeg hierna deze mail:

    Beste Gio,

    Bedankt voor uw reactie.

    In uw advertentie vermeld u dat uw spelcomputer is omgebouwd. Dit is niet toegestaan op Marktplaats.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Hilde

    Helpdesk medewerker
    www.marktplaats.nl

  5. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Deze PS3 heb ik zelf omgebouwd tot 500 gb (kwestie van een geheugen schijf erin klikken

    daarom is je ad verwijderd

  6. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Het enige wat ik je kan aanraden is dan je advertentie te plaatsen zonder de 12GB te vermelden.

    Dus gewoon een ps3 met een HDD van 500GB incl 2 usb sticks (of toebehoren).

    Geen vermelding van het feit dat je deze zelf geupgrade hebt of hoe duur de HDD was en slechts het type ps3 (superslim) aangeven. Op deze wijze voldoet je advertentie wel aan alle regels.

    Het is dus soms beter minder info te geven dan alle info te geven. 🙂

    succes!

  7. 9 XP
    dwelnno's avatar

    Het enige wat ik je kan aanraden is dan je advertentie te plaatsen zonder de 12GB te vermelden.

    Dus gewoon een ps3 met een HDD van 500GB incl 2 usb sticks (of toebehoren).

    Geen vermelding van het feit dat je deze zelf geupgrade hebt of hoe duur de HDD was en slechts het type ps3 (superslim) aangeven. Op deze wijze voldoet je advertentie wel aan alle regels.

    Het is dus soms beter minder info te geven dan alle info te geven. 🙂

    succes!

    Ja je hebt gelijk, bedankt! ik zal t meenemen in mijn volgende advertentie!

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Bedankt voor de snelle reactie!

    ik heb idd een uitgebreidere mail gekregen van marktplaats namelijk:

    Beste Gio,

    U geeft in uw bericht aan dat uw advertentie is verwijderd. Ik kan me voorstellen dat u dit vervelend vindt.

    Het is niet toegestaan om op Marktplaats apparaten en/of diensten aan te bieden die vooral zijn ontworpen om auteursrechtelijke bescherming te omzeilen. Dit geldt bijvoorbeeld voor mod-chips, game enhancers en opstartschijven waarmee kopieën of geïmporteerde versies van computerspellen kunnen worden afgespeeld op spelcomputers voor particulier gebruik.

    Voorbeelden van objecten die niet zijn toegestaan op Marktplaats:

    – Game enhancers om geïmporteerde videospelletjes te spelen
    – Gewijzigde spelconsoles, gewijzigde spel patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen
    – Bèta-testgames
    – Back-up of geplagieerde softwarekopieën
    – ISO games voor de PSP
    – Softmodden
    – Flahs cards zoals R4DS, DSTT en N.
    Als u nog vragen heeft over de legaliteit van een object, neem dan contact op met de rechthebbende van de intellectuele eigendomsrechten op het product (bijvoorbeeld Sony of Microsoft).

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Hilde

    Helpdesk medewerker
    www.marktplaats.nl

    en dit was mijn advertentie:

    Aangeboden: PS3 12gb UPGRADED tot 500GB TE KOOP!!!
    > Prijs: T.e.a.b.
    > Omschrijving:
    >
    > Hoi,
    >
    > Bij deze bied ik mijn PS3 12gb aan!
    > Deze PS3 heb ik zelf omgebouwd tot 500 gb (kwestie van een geheugen schijf erin klikken). De kosten hiervan waren 80 euro.
    > Door deze upgrade is de ps3 nog sneller dan dat het al was.
    > Deze ps3 heb ik nog geen half jaar en was al de snelste omdat deze het laatst in de fabriek zijn geproduceerd.
    >
    > Uiteraard zit er een bon bij met garantie!
    > Ik lever er 2 sticks bij, 1 is goed gebruikt die tel ik ook niet bij de kosten bij, en 1 stick is zo goed als nieuw.
    >
    > Alles is compleet met doos, boekjes en al nog in plastic, de scart kabel is splinternieuw ook nog ongeopend in verpakking.
    >
    > Ik doe hem weg omdat ik een laptop wil aanschaffen.
    >
    > Doe een goed bod en we komen er wel uit.
    >
    > Vraagprijs is — euro
    >
    > Groetjes Gio

    haha dit is wel grappig ik stuurde na die mail dit terug:

    hoi,

    Ik snap nog steeds niet waarom mijn advertentie word verwijdert omdat ik iets illegaals zou hebben gedaan.
    waarom verkoopt sony dan zelf interne harde schijven?
    deze kunt u gewoon op bol.com bestellen.
    Ik zou dus nooit GTA 5 kunnen spelen volgens jullie op een ps3 12gb?
    Zo zijn er tiental meer spellen die ik nooit zou kunnen spelen volgens jullie ?

    Ik zou graag een bron willen hebben van jullie waaruit blijkt dat dit niet mag.
    Al zou het echt illegaal zijn dan geef ik ook zeker mijn fout toe, het is dan iets wat ik niet wist dus zal ik ook zeker
    dit niet meer op marktplaats zetten en stop ik deze discussie, maar ik heb zeker meer dan 1000 euro uitgegeven aan spellen
    voor de ps3 dus dat kan sony via mijn account gewoon zien.

    Uit de voorbeelden van objecten die niet toegestaan zijn staat bij de 2e zin:

    – Gewijzigde spelconsoles, gewijzigde spel patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen

    deze zou dan volgens u het beste bij mijn verwijderde account passen.
    Alleen deze ‘gewijzigde spelconsole’ is niet om kopieën te kunnen spelen maar juist om ‘betaalde’ spellen te spelen.

    waarom maakt sony dan een PS3 12gb MET mogelijkheid om uit te breiden als dat illegaal zou zijn?
    Hier heeft u een bron van bol.com die blijkbaar volgens u ook illegaal bezig is.
    http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-250gb-hdd-super-slim-hdd-bevestigingsbeugel/1004004013124014/

    Alvast bedankt,

    En ik kreeg hierna deze mail:

    Beste Gio,

    Bedankt voor uw reactie.

    In uw advertentie vermeld u dat uw spelcomputer is omgebouwd. Dit is niet toegestaan op Marktplaats.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Hilde

    Helpdesk medewerker
    www.marktplaats.nl

    Kwestie van ombouwen verkeerd interpreteren, gewoon opnieuw plaatsen en van ombouwen ‘inbouwen’ maken o.i.d.

  9. 9 XP
    dwelnno's avatar

    Kwestie van ombouwen verkeerd interpreteren, gewoon opnieuw plaatsen en van ombouwen ‘inbouwen’ maken o.i.d.

    Ja zou ik kennen doen, alleen ik denk dat het toch handiger is om niet al te moeilijk te doen en gewoon iets minder vertellen dan dat er te vertellen valt 😛

  10. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    ik zal dit maar niet op forums zetten.
    want je kan opgepakt worden.
    dit is illegaal

    Deze PS3 heb ik zelf omgebouwd tot 500 gb (kwestie van een geheugen schijf erin klikken

    daarom is je ad verwijderd

    dus dit!

    waarom moet je je playstation zo adverteren. ik zou je advertentie zelf ook reporten.
    en dat hij gelijk super snel is en de snelste fabriek versie wtf

  11. 9 XP
    dwelnno's avatar

    ik zal dit maar niet op forums zetten.
    want je kan opgepakt worden.
    dit is illegaal

    dus dit!

    waarom moet je je playstation zo adverteren. ik zou je advertentie zelf ook reporten.
    en dat hij gelijk super snel is en de snelste fabriek versie wtf

    ja moet t toch mooi brengen haha.. bietje zevere kan altijd helpen bij t verkopen

    [quote]ik zal dit maar niet op forums zetten.
    want je kan opgepakt worden.
    dit is illegaal

    word hierboven net gezegd dat t legaal is ???????

    opgepakt ?? wa lul je nou

  12. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    ja moet t toch mooi brengen haha.. bietje zevere kan altijd helpen bij t verkopen

    [quote]ik zal dit maar niet op forums zetten.
    want je kan opgepakt worden.
    dit is illegaal

    word hierboven net gezegd dat t legaal is ???????

    opgepakt ?? wa lul je nou

    of niet is niks illegaals aan

    volgensmij kan hier wel een slotje op

  13. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    was een grapje he. een slotje kan erop

  14. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Deze PS3 heb ik zelf omgebouwd tot 500 gb (kwestie van een geheugen schijf erin klikken

    daarom is je ad verwijderd

    duidelijk > Ps3 500 Gb te koop aangeboden