Forum

Topic: Ervaringen met games aangeschaft via de US PSN store

Anoniem's avatar

Wat voor ervaringen hebben jullie met games aangeschaft in de US PSN store op PS4? Zijn er problemen waar jullie tegen aan zijn gelopen?
Het lijkt me dat je met dergelijke aankopen namelijk niet online kan gamen tenzij je een Amerikaans PS plus account hebt, maar met games zoals bijvoorbeeld inFAMOUS: Second Son zou dit toch geen problemen moeten opleveren?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Geen slechte ervaringen. Je kan op elke account gewoon spelen als het spel is gedownload. Aangezien je games download via US moet je DLC mocht je die ook ooit kopen ook van de US account zijn. Als je het via een andere store doet werkt het niet.

  2. 389 XP
    Suugie's avatar

    Het enige wat ik weet waar je rekening mee moet houden is dat je wel Amerikaans store tegoed moet kopen want Het PSN tegoed dat je hier in de winkels koopt is in euro’s.
    USA tegoed kan je overigens gewoon kopen via psncode.nl of met paypal.

  3. 262 XP
    dnmw2705's avatar

    Ik heb nergens last van. Ik koop het te goed via Paypal, lekker makkelijk. 20 dollar kost net iets meer dan 15 euro. Het enige probleem was het adres dat ik in moest vullen, maar dankzij Google Maps heb ik wat in kunnen vullen!

  4. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Op de PS3 heb ik dit wel gedaan en het werkt prima.
    Je moet alleen de eventuele DLC dan ook uit de US store halen.

  5. 184 XP
    ninodz9's avatar

    Hallo !

    kan iemand mij helpen ik zou graag infamous second son willen aanschaffen want dan is hij maar 43 euro.
    maar hoe doe ik dit moet ik dan een nieuw account aanmaken ? en dat instellen als us ?

    Ik heb nergens last van. Ik koop het te goed via Paypal, lekker makkelijk. 20 dollar kost net iets meer dan 15 euro. Het enige probleem was het adres dat ik in moest vullen, maar dankzij Google Maps heb ik wat in kunnen vullen!

    moet je echt een bepaald bedrag aanschaffen of kan je het gewoon in een keer kopen?

  6. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Hallo !

    kan iemand mij helpen ik zou graag infamous second son willen aanschaffen want dan is hij maar 43 euro.
    maar hoe doe ik dit moet ik dan een nieuw account aanmaken ? en dat instellen als us ?

    moet je echt een bepaald bedrag aanschaffen of kan je het gewoon in een keer kopen?

    je moet een heel nieuw PSN account aanmaken
    en bij adres gegevens e.d. moet je dan een adres in amerika aangeven
    zoek een adres in california (als ik het goed heb dan), anders betaal je als je wat aanschaft in de store, er nog een klein bedrag aan Tax bij
    alle beetjes helpen lijkt me zo 😉

    je kunt tegoed voor het PSN (en dat geld ook voor je normale account, alleen is dat een andere regio) aanschaffen via de SEN website van sony, daar kun je bepaalde bedragen op je account zetten
    je kunt dus niet zeggen van, oh ik wil 35,50 euro op me account zetten, het is bijvoorbeeld 10 20 30 of 50 euro/dollar
    dan kun je de store in gaan via de website of met je PS4, en dan de games aanschaffen digitaal

  7. 184 XP
    ninodz9's avatar

    je moet een heel nieuw PSN account aanmaken
    en bij adres gegevens e.d. moet je dan een adres in amerika aangeven
    zoek een adres in california (als ik het goed heb dan), anders betaal je als je wat aanschaft in de store, er nog een klein bedrag aan Tax bij
    alle beetjes helpen lijkt me zo 😉

    je kunt tegoed voor het PSN (en dat geld ook voor je normale account, alleen is dat een andere regio) aanschaffen via de SEN website van sony, daar kun je bepaalde bedragen op je account zetten
    je kunt dus niet zeggen van, oh ik wil 35,50 euro op me account zetten, het is bijvoorbeeld 10 20 30 of 50 euro/dollar
    dan kun je de store in gaan via de website of met je PS4, en dan de games aanschaffen digitaal

    hey harstikke bedankt man ! alleen nog 1 vraagje hij vroeg of ik dit als me primaire ps4 account ofso wil ? heeft dit gevolgen dat ik infamous niet op me andere account kan spelen?

  8. 4 XP
    MFXX's avatar

    hey harstikke bedankt man ! alleen nog 1 vraagje hij vroeg of ik dit als me primaire ps4 account ofso wil ? heeft dit gevolgen dat ik infamous niet op me andere account kan spelen?

    Het is juist noodzakelijk dat je het US account als primair instelt op je PS4, het gevolg is dan dat alle games die je download op dit account vervolgens ook door de andere accounts op je PS4 te spelen zijn 😉

  9. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Het is juist noodzakelijk dat je het US account als primair instelt op je PS4, het gevolg is dan dat alle games die je download op dit account vervolgens ook door de andere accounts op je PS4 te spelen zijn 😉

    je kunt ook meerdere primaire accounts hebben op je ps4, dus dat is geen probleem

  10. 5 XP
    alan's avatar

    Ik heb gisteren een code voor BF4 premium gekocht via Amazon.com

    Op de PS4 de code redeemed, purchase has been completed.

    Download staat klaar onder “ready for download”

    maar ik kan hem niet downloaden.

    iemand een idee wat dit kan zijn?

  11. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb gisteren een code voor BF4 premium gekocht via Amazon.com

    Op de PS4 de code redeemed, purchase has been completed.

    Download staat klaar onder “ready for download”

    maar ik kan hem niet downloaden.

    iemand een idee wat dit kan zijn?

    als eerste een +1 voor het feit van geen nieuw topic aanmaken 😉
    als tweede, ik ga er van uit dat je game en de code beide amerikaans is?
    mocht het niet lukken via de store op de PS4 zelf, kun je het misschien van je de store op de computer proberen, daar kun je ook downloads aanzetten, en dan begint je ps4 meteen te downloaden

  12. 5 XP
    alan's avatar

    als eerste een +1 voor het feit van geen nieuw topic aanmaken 😉
    als tweede, ik ga er van uit dat je game en de code beide amerikaans is?
    mocht het niet lukken via de store op de PS4 zelf, kun je het misschien van je de store op de computer proberen, daar kun je ook downloads aanzetten, en dan begint je ps4 meteen te downloaden

    Kan je dat in iets meer detail vertellen, downloads aanzetten in de store?
    Kan ik dat bij Sony network doen, of is dat dezelfde store als op de PS4?
    Dan heb ik dat denk ik nog niet geprobeerd.

    Heb al veel geprobeerd, zelfs ook al op mijn Vita geprobeerd maar daar lukt het vooralsnog ook niet.

    code/game is amerikaans ja,
    Alles is goed gegaan tot ik op het “download icon” moet drukken, en dan gebeurt er niks.

    Tnx voor je hulp

    Alan

  13. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Kan je dat in iets meer detail vertellen, downloads aanzetten in de store?
    Kan ik dat bij Sony network doen, of is dat dezelfde store als op de PS4?
    Dan heb ik dat denk ik nog niet geprobeerd.

    Heb al veel geprobeerd, zelfs ook al op mijn Vita geprobeerd maar daar lukt het vooralsnog ook niet.

    code/game is amerikaans ja,
    Alles is goed gegaan tot ik op het “download icon” moet drukken, en dan gebeurt er niks.

    Tnx voor je hulp

    Alan

    deze link volgen en inloggen met je amerikaanse account
    https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/nl-nl/home/games?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation&EMCID=GM300000_store

    dan druk je rechtsboven op je PSN naam, en dan op “download list”
    vanaf daar kun je hoogstwaarschijnlijk je content direct downloaden naar je PS4
    anders moet je de content even opzoeken daar, mocht hij daar niet tussen staan
    als je ps4 aan staat, en je hebt alles goed gedaan, zie je direct dat er een download actief is

    ik hoop dat dit voor je werkt!

  14. 5 XP
    alan's avatar

    deze link volgen en inloggen met je amerikaanse account
    https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/nl-nl/home/games?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=playstation%20store&utm_campaign=PX+-+PlayStation&EMCID=GM300000_store

    dan druk je rechtsboven op je PSN naam, en dan op “download list”
    vanaf daar kun je hoogstwaarschijnlijk je content direct downloaden naar je PS4
    anders moet je de content even opzoeken daar, mocht hij daar niet tussen staan
    als je ps4 aan staat, en je hebt alles goed gedaan, zie je direct dat er een download actief is

    ik hoop dat dit voor je werkt!

    Het is Battlefield premium.

    Kan het zijn dat het een addon is?

    Heel raar allemaal, als ik in de store kijk op internet dan zie ik staan alleen voor PS3, maar als ik dan iets verder kijk staat er ook available for PS4.

    En nogmaals downloaden lukt niet.

    I

    Hahahaha, ja ik denk dat ik hier een epic fail heb gemaakt.

    Tis een addon, je kan er niks mee als je de originele game niet hebt.

    Maar waar koop ik nu de originele game in de US?

    Of kan ik in NL kopen en dan die premium daarover heen gooien?

    Misschien weet iemand een adres voor digitale BF4 uit de US.

  15. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Het is Battlefield premium.

    Kan het zijn dat het een addon is?

    Heel raar allemaal, als ik in de store kijk op internet dan zie ik staan alleen voor PS3, maar als ik dan iets verder kijk staat er ook available for PS4.

    En nogmaals downloaden lukt niet.

    I

    Hahahaha, ja ik denk dat ik hier een epic fail heb gemaakt.

    Tis een addon, je kan er niks mee als je de originele game niet hebt.

    Maar waar koop ik nu de originele game in de US?

    Of kan ik in NL kopen en dan die premium daarover heen gooien?

    Misschien weet iemand een adres voor digitale BF4 uit de US.

    hahah dat kan gebeuren natuurlijk!
    de makkelijkste manier is om het spel ook gewoon aan te schaffen via de amerikaanse PS store
    importeren duurt zeker langer

  16. 5 XP
    alan's avatar

    hahah dat kan gebeuren natuurlijk!
    de makkelijkste manier is om het spel ook gewoon aan te schaffen via de amerikaanse PS store
    importeren duurt zeker langer

    Bij add funds to wallet word Paypal niet geaccepteerd.

    Mijn virtuele creditcard word ook niet geaccepteerd.

    direct kopen lukt dus niet, herkent creditcard nummer niet
    add funds via paypal en credit card lukt ook niet.

    Man man ik had beter een BF4 hard copy hier gekocht, wat een gezeik.

    Gierige Ollanderss

    Maar Ik kom er wel uit,

    tnx again voor je reacties

  17. 5 XP
    alan's avatar

    BF4 in download queue, fingers crossed.

    Kon bij Amazon prepaid kaartjes kopen (gift cards) die ingewisseld dus.