Forum

Topic: Ervaring met inFAMOUS: Second Son

Anoniem's avatar

Beste PSX-leden,

Vrijdag heb ik inFAMOUS second son aangeschaft. Nu leek het me leuk om een korte review te maken wat ik van het spel vind. Dus hierbij een soort van review/impressie van Second Son.

Graphics
De eerste keer toen ik het spel zag, dacht ik meteen wow. Dit is pas next gen! De kleuren komen letterlijk uit je beeldscherm, het opnemen van powers ziet er adembenemend uit. Ook de characters zien er fris en mooi uit. Wat ik wel opmerkte is dat er af en toe wel framedrops zijn (ik ben erg gevoelig hiervoor en kan dit snel opmerken). Zelf vind ik 30FPS voor een spel als inFAMOUS niet goed. Soms kan het dus niet echt soepel verlopen en dit kan erg irritant zijn.

Cijfer Graphics: GOED (G)

Verhaal/personages
Het verhaal ga ik niet voor jullie spoilen maar ik wil even mijn mening hierover geven. Voor mij was het verhaal eigenlijk veelte kort. Het ging allemaal zo snel dat je er amper iets van merkt. De personages hebben dan ook niet veel diepgang en ook dat gaat heel snel. Je komt maar heel weinig in contact met andere personages en als het eindelijk een keer gebeurt is het maar voor een missie. Toch is het verhaal zelf wel goed maar het kon veel beter.

Cijfer Verhaal: VOLDOENDE (V)

Gameplay
Nu zijn we aangekomen bij een van de belangrijkste punten van een spel, de gameplay! Wanneer je dit spel voor het eerst speelt voelt het aan als iets heel nieuws. Het vechten ziet er goed uit, gebouwen storten in en veel objecten gaan kapot. Maar als je alles een paar keer gezien hebt ben je er wel klaar mee. Je moet vaak hetzelfde doen en je vijanden zijn bijna altijd hetzelfde. Na een tijdje is het spel dus alleen herhaling. Omdat het spel zelf erg kort is verwacht je dus wel dat als je het spel hebt uitgespeeld dat je nog meer dingen kunt doen. Helaas zit ook hier niet veel in, je kunt als je het spel hebt uitgespeeld nog kleine missies doen zoals graffiti spuiten op muren, gebieden “veroveren”, camera’s neerschieten en geheime DUP agenten vinden. In het begin is het nog leuk, maar na een paar keer ben je er wel naar uitgekeken. De gameplay is kortom leuk in het begin, maar na een tijdje wordt het steeds minder. Verwacht dus niet iets als Tomb Raider of Assasins Creed. Want die spellen zijn qua gameplay superieur aan inFAMOUS.

Cijfer Gameplay: VOLDOENDE

Binnenkort komt er meer als er vraag naar is! Laat dit ook weten in de comments.

Behaalbare cijfers:
Uitstekend
Goed
Voldoende
Matig
Onvoldoende

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

34 reacties

  1. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Heb je hem in Evil of Good uitgespeeld ? Want dan heb je als je er zin in heb nog een keer doorlopen vanaf de andere kant zeg maar.

  2. 233 XP
    Johnny's avatar

    het is een facking vet spel alleen super veel glitches en bugs imo

  3. GoldenBird's avatar

    Heb je hem in Evil of Good uitgespeeld ? Want dan heb je als je er zin in heb nog een keer doorlopen vanaf de andere kant zeg maar.

    Heb beide doorlopen, en het verschilt heel erg weinig. Je hebt dus niet zin om alles nog een keer te doen.

    het is een facking vet spel alleen super veel glitches en bugs imo

    Er zijn betere imo, wat betreft de glitches heb ik niet zo heel veel van opgemerkt.

  4. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    SPOILER ALERT!

    Ik vond de angel baas erg lastig, dik 2 uur over gedaan. Heel vet spel, mijn eerste ervaring met Infamous 🙂
    spel is bij mij 1x gecrasht, vind de graphics super,de reflecties op de straat, de kleding, gezichten alles.

    SPOILER ALERT

  5. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Heb hem zojuist uitgespeeld, vooral de boss-fights waren goed pittig, en dat op Makkelijk, wil niet weten hoe dit spel is op Expert niveau. Ben al niet zo’n die-hard gamer en vind het dus een aardige prestatie van mezelf. 🙂

    Nu lekker sidemissies spelen.

    -edit-

    Ik heb een vraag, ik heb in het eindgevecht de Concrete (beton) krachten gekregen, nu ben ik sidemissies aan het spelen en heb ik ergens Neon gepakt, maar hoe krijg ik nu beton terug? Ik zie geen plekken om ze terug te krijgen, Neon/rook hebben aparte spots in de spelwereld maar voor beton vind ik deze niet terug?

  6. GoldenBird's avatar

    Heb hem zojuist uitgespeeld, vooral de boss-fights waren goed pittig, en dat op Makkelijk, wil niet weten hoe dit spel is op Expert niveau. Ben al niet zo’n die-hard gamer en vind het dus een aardige prestatie van mezelf. 🙂

    Nu lekker sidemissies spelen.

    -edit-

    Ik heb een vraag, ik heb in het eindgevecht de Concrete (beton) krachten gekregen, nu ben ik sidemissies aan het spelen en heb ik ergens Neon gepakt, maar hoe krijg ik nu beton terug? Ik zie geen plekken om ze terug te krijgen, Neon/rook hebben aparte spots in de spelwereld maar voor beton vind ik deze niet terug?

    Je kunt beton drainen van DUP-agenten die je hebt vermoord. En ikzelf ben wel een hardcore gamer en vond alle boss fights veel te makkelijk, zelfs op expert mode.

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Had het intussen al ontdekt 😉 Heb je de paper trail ook al gedaan :)?

  8. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Wat ik een beetje mis in je review is: Gameplay.

    Verhaal en grafisch zijn natuurlijk ook belangrijk, maar het draait toch om de gameplay?

    Overigens ben ik er ook aan begonnen. En inmiddels al geswitched van Normaal naar Makkelijk, omdat het toch best een moeilijk spel is.

  9. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Gisteren begonnen en ik kan niet wachten om weer verder te gaan. Sweet awesomeness!!

  10. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Gameplay : begin helemaal top , word vaak t zelfde gedaan.
    Het ziet er prachtig uit. Verhaal wel oke geef t het een 7

    Heb de special edition wie weet hoe ik me dlc kan spelen ? Het verhaal tussen infamous 2 en nu??

  11. 233 XP
    Johnny's avatar

    Btw het spel is wel heel erg kort imo

  12. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Btw het spel is wel heel erg kort imo

    Klopt , maar als t goed is krygen we elke maand nieuwe dlcs

  13. GoldenBird's avatar

    Klopt , maar als t goed is krygen we elke maand nieuwe dlcs

    We krijgen niet elke maand een nieuwe DLC. Het enige we nu hebben gekregen is de Paper Trial DLC. Dit is een DLC die in 6 weken is verdeeld, elke week een deeltje.

  14. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Ik baal als een stekker van infamous , veels te kort , eentoning en voor de meerprijs dlc ? Kreeg ik 1 missie en een jasje can cole ben echt boos ..

  15. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik baal als een stekker van infamous , veels te kort , eentoning en voor de meerprijs dlc ? Kreeg ik 1 missie en een jasje can cole ben echt boos ..

    Lol, ja als je de reviews leest staat er al in de de game kort is.

    Of had je hem daarvoor nog gepreorderd, dan snap ik het! 😉

  16. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Lol, ja als je de reviews leest staat er al in de de game kort is.

    Of had je hem daarvoor nog gepreorderd, dan snap ik het! 😉

    Sinds dien t kon

  17. 184 XP
    ninodz9's avatar

    Ik baal als een stekker van infamous , veels te kort , eentoning en voor de meerprijs dlc ? Kreeg ik 1 missie en een jasje can cole ben echt boos ..

    gewoon wat rustiger spelen niet meteen 5 uur achter elkaar .. ben nu dat ik de 3e power heb gekregen. en daarna ga ik hem waarschijnlijk nog wel over doen met goede karma.

  18. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    gewoon wat rustiger spelen niet meteen 5 uur achter elkaar .. ben nu dat ik de 3e power heb gekregen. en daarna ga ik hem waarschijnlijk nog wel over doen met goede karma.

    Mmm ,, heb er denk ik 8 uur ingestokken verdeeld over 4 dagen
    4 dagen voor 80euro en totalal geen lust meer dr naar

  19. GoldenBird's avatar

    Mmm ,, heb er denk ik 8 uur ingestokken verdeeld over 4 dagen
    4 dagen voor 80euro en totalal geen lust meer dr naar

    Eerste keer spelen duurde bij mij 6.5 uur. Tweede keer slechts 4. Geen 60 euro waard, niet eens 30 vind ik. Meer iets voor PlayStation Plus.

  20. 1199 XP
    chris65's avatar

    Gisteren uitgespeeld. Ik heb erg van genoten. Ik hem hem uitgespeeld in het Nederlands. Echt leuk hoe dat gedaan is. Ik twijfel of ik nu side misssion ga doen of ac black flag ga spelen.
    Vanmorgen zag ik ook dat er iets gedownload was voor second son. Iemand een idee wat dat is? Ook mijn apps zoals netflix ign en vidzone waren vernieuwd, geen idee wat er veranderd is

  21. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Gisteren uitgespeeld. Ik heb erg van genoten. Ik hem hem uitgespeeld in het Nederlands. Echt leuk hoe dat gedaan is. Ik twijfel of ik nu side misssion ga doen of ac black flag ga spelen.
    Vanmorgen zag ik ook dat er iets gedownload was voor second son. Iemand een idee wat dat is? Ook mijn apps zoals netflix ign en vidzone waren vernieuwd, geen idee wat er veranderd is

    als het goed is word infamous wekelijks geupdate met gratis missies, 6 weken lang
    ik heb geen idee of dat dit is, of het gewoon een bugfix ofzo
    meestal kun je zien wat een update gedaan heeft voor een game/app
    In het PS4 menu selecteer je de game in kwestie, dan druk je op de options knop.
    tenslotte kijk je bij update geschiedenis (even uit mijn hoofd)

  22. 1199 XP
    chris65's avatar

    Hij zegt dat de paper trail is toegevoegd, maar dat had ik al een tijdje geleden gedaan. Bij netflix kan ik niks zien. Strange

  23. GoldenBird's avatar

    Hij zegt dat de paper trail is toegevoegd, maar dat had ik al een tijdje geleden gedaan. Bij netflix kan ik niks zien. Strange

    De Paper Trail missie wordt in 6 weken verdeelt. Elke week een stukje, inmiddels zijn we bij Part 2 van de 6. Je doet meer op de computer/tablet dan op je PS4, wat ik erg jammer vind. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk de Paper Powers.

  24. 182 XP
    Mitch1993-'s avatar

    Heeft iemand die game al op expert uitgespeeld? Ik vraag me af of je vanaf het begin op expert moet spelen want ik heb hem pas op expert gezet bij dat stuk als je Betty uit dat brandend huis moet halen. Of zou het ook werken als je alleen de laatste missie op expert speelt?

  25. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik vind dat jullie hem allemaal erg snel uitspelen. Ik heb er nu zo’n 8 uur in zitten en zit precies op 50%.
    Daar moet ik bij zeggen dat ik wel meteen alles doe: als ik in een gebied moet zijn, dan doe ik ook alle graffiti-opdrachten, geheim agent-missies, camera’s, DUP verdrijven e.d.
    Het is mijn eerste Infamous, maar ik vind het een erg goed spel.

  26. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ik vind dat jullie hem allemaal erg snel uitspelen. Ik heb er nu zo’n 8 uur in zitten en zit precies op 50%.
    Daar moet ik bij zeggen dat ik wel meteen alles doe: als ik in een gebied moet zijn, dan doe ik ook alle graffiti-opdrachten, geheim agent-missies, camera’s, DUP verdrijven e.d.
    Het is mijn eerste Infamous, maar ik vind het een erg goed spel.

    Als je hem zo speelt dan kun je der inderdaad langer over doen, zo ben ik ok heel poosje zoet geweest hoor, en het was mijn eerste infamous ok en vond het ok een zeer goede game.

  27. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Heb er 4 dagen lol van gehad , vind infamous mooo spel maar te kort en te eentonig

  28. GoldenBird's avatar

    Heb er 4 dagen lol van gehad , vind infamous mooo spel maar te kort en te eentonig

    Precies, Watch Dogs belooft 52 uur aan missies. Dat lijkt me toch veel meer waard.

  29. 362 XP
    Coelers's avatar

    Hmm ik ga m tegen de tijd een keer tweedehands kopen ofzo. Eerst volgende game die ik nieuw koop is Trials. De rest boeit me nog niet echt heel veel. Wel kijk ik uit naar watch dogs. Nu vermaak ik me nog even met ps3 plus games. Gisteren begonnen aan tombraider wow beter als verwacht.

  30. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Heb er 4 dagen lol van gehad , vind infamous mooo spel maar te kort en te eentonig

    Wie was nu ook weer de boeman over deze game??? Ik geef mijn voorgevoel uit ervaring en blijkbaar ben ik dus niet de enigste…. Alleen wist ik het al voor de launch

    Hmm ik ga m tegen de tijd een keer tweedehands kopen ofzo. Eerst volgende game die ik nieuw koop is Trials. De rest boeit me nog niet echt heel veel. Wel kijk ik uit naar watch dogs. Nu vermaak ik me nog even met ps3 plus games. Gisteren begonnen aan tombraider wow beter als verwacht.

    Shame on you dat je het nu nog maar speelt 😛

    Precies, Watch Dogs belooft 52 uur aan missies. Dat lijkt me toch veel meer waard.

    Dit is dan meer zo’n reactie voor hype gedrag uit te lokken, but in fact heb je wel gelijk… Zelfs bf4 premium geeft mij meer waar dan infamous …

  31. GoldenBird's avatar

    Hmm ik ga m tegen de tijd een keer tweedehands kopen ofzo. Eerst volgende game die ik nieuw koop is Trials. De rest boeit me nog niet echt heel veel. Wel kijk ik uit naar watch dogs. Nu vermaak ik me nog even met ps3 plus games. Gisteren begonnen aan tombraider wow beter als verwacht.

    Nog geen Tomb Raider gespeeld?! Dan heb je veel gemist! Dat is pas een pareltje, inFAMOUS is meer overhyped en meer een gewone game vind ik.

  32. 362 XP
    Coelers's avatar

    Haha ik weet t. Had m laten schieten en wilde m voor de ps4 halen. Maar hij was natuurlijk nu in de plus. Dacht dan speel ik m maar gewoon op de ps3. Graphics zijn erg goed. Dat ze dat nog uit die ps3 gekregen hebben. Van de week ook brothers uitgespeeld. Vond ik ook een toffe game. Maar goed on topic. Tegen de tijd zal infamous er wel komen. Is het noodzakelijk om deel twee uit te spelen? Daar ben in namelijk halverwege gestopt.

  33. GoldenBird's avatar

    Haha ik weet t. Had m laten schieten en wilde m voor de ps4 halen. Maar hij was natuurlijk nu in de plus. Dacht dan speel ik m maar gewoon op de ps3. Graphics zijn erg goed. Dat ze dat nog uit die ps3 gekregen hebben. Van de week ook brothers uitgespeeld. Vond ik ook een toffe game. Maar goed on topic. Tegen de tijd zal infamous er wel komen. Is het noodzakelijk om deel twee uit te spelen? Daar ben in namelijk halverwege gestopt.

    Nee dag is absoluut niet nodig. Er is bijna geen link met deel 2, zelf heb ik 2 ook niet gespeeld en merk niet dat ik iets gemist heb.

  34. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik heb net Infamous 1 en 2 uitgespeeld, ik heb er best lang overgedaan, nu deed ik ook alles verzamelen en side missies. Hoe zit dat met Infamous Second Son, zit er ook zoiets in, dat je je niet alleen maar bezig bent met hoofdverhaal ?